Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Okul Öncesi Öğretmenlerinin 2013 Okul Öncesi Eğitim Programını Uygulamada Karşılaştıkları Sorunların Düzeyi

Yıl 2017, Cilt: 1 Sayı: 1, 64 - 84, 28.12.2017

Öz

ÖZET



Bu araştırmada, okul
öncesi öğretmenlerinin 2013 okul öncesi eğitim programını uygularken
karşılaştıkları sorunların düzeyini ortaya çıkarmak amaçlanmaktadır. Araştırma;
tarama modelinde desenlenmiştir. Araştırmanın evrenini, 2015-2016 eğitim
öğretim yılında Kahramanmaraş il merkezinde görev yapmakta olan 600 okul öncesi
öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise “Basit Seçkisiz
Örnekleme” yöntemi ile belirlenen 284 okul öncesi öğretmeni oluşturmaktadır
. Araştırma verilerinin
analizinde bağımsız gruplar t-testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA), LSD
anlamlılık testi kullanılmıştır. Araştırmada okul öncesi öğretmenlerin 2013
okul öncesi eğitim programını uygulamada “hiçbir zaman” düzeyinde sorunla
karşılaştıkları anlaşılmıştır. Okul öncesi öğretmenlerin eğitim programını
uygularken karşılaştığı sorunlar öğretmenlerin eğitim durumu değişkenine göre
sorunla karşılaşma düzeyinde anlamlı fark varken; cinsiyet, ve mesleki kıdem
değişkenlerine göre anlamlı fark bulunamamıştır.

Kaynakça

  • Aydın, A. (2010). Okul öncesi öğretmenlerinin okul öncesi eğitim programına yönelik değerlendirmeleri ( Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Kafkas Üniversitesi, Kars.
  • Bahmaee1, A. B., Saadatmand, Z. & Yarmohammadian, M. H. (2016). Principle elements of curriculum in the preschool pattern of montessori. Canadian Center Of Science And Education International Education Studies, 9(1). http://Dx.Doi.Org/10.5539/İes.V9n1p148(23.02.2017).
  • Çaltık, İ. (2004). Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı anaokulu ve anasınıflarında görev yapan öğretmenlerin uygulanan okul öncesi eğitim programına ve programın kullanımına ilişkin görüşlerinin incelenmesi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi, Ankara
  • Erden, E. (2010). Problems that preschool teachers face ın the currıculum ımplementatıon (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Ortadoğu Teknik Üniversitesi, Ankara.
  • Göle, M.O. (2014). Okul öncesi öğretmenlerinin nitelikli bir okul öncesi eğitim programında bulunması gereken özelliklere ilişkin görüşlerinin incelenmesi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Hughesa, C., Clineb, T. (2015). An evaluation of the preschool paths curriculum on the development of preschool children. Educational Psychology In Practice, 31(1).
  • Hyson, M., Tomlinson, H. B. & Morris, C. A. S. (2009). Quality improvement in early childhood teacher education: Faculty perspectives and recommendations for the future, Early Chıldhood Research Pratice 11(1).
  • Karasar, N. (2006). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kök, M., Küçükoğlu, A., Tuğluk, M.N. ve Koçyiğit, S. (2007). Okul Öncesi Eğitiminin Sorunlarına İlişkin Öğretmen Görüşleri (Erzurum İli Örneği). Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi 16, 160-171.
  • Ntumi, S. (2016). Challenges pre-school teachers face in the ımplementation of the early childhood curriculum in the cape coast metropolis. Journal Of Education And Practice, 7(1), 54-62.
  • Şıvgın, N. (2005). Okul öncesi eğitim kurumlarında uygulanan eğitim programına ilişkin öğretmen görüşleri (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Pamukkale Üniversitesi, Denizli.
  • Tuul, M., Ugaste, A., & Mikser, R. (2011). Teachers’ perceptions of the curricula of the Soviet and post-Soviet eras: A case study of Estonian pre-school teachers. J. Currıculum Studies, 43(6). http://dx.doi.org/10.1080/00220272.2011.596225(23.02.2017).

Pre-School Teacher’s Level of Problems The Pratica of The Pre-School Education Program in 2013

Yıl 2017, Cilt: 1 Sayı: 1, 64 - 84, 28.12.2017

Öz

This research aims to identify the levels of
problems that pre-school teachers have experienced while applying the 2013
pre-school education program. Having a quantitative research design, the
research used screening model. The population of the research holds a total of
600 pre-school teachers working at Kahramanmaras province center in 2015-2016
academic year. The sample consisted of 284 pre-school teachers who were
selected by "simple random sampling" method. Independent groups
t-test, one way analysis of variance (ANOVA) and LSD significance test were
used during data analysis. Research results have revealed that pre-school
teachers have experienced various problems in implementing the 2013 pre-school
education program at the level of ‘never’. A significant difference has been
identified between the levels of the problems encountered by the pre-school
teachers when applying the education program and the, the educational status;
whereas no significant difference has been noted in terms of gender and
seniority.

Kaynakça

  • Aydın, A. (2010). Okul öncesi öğretmenlerinin okul öncesi eğitim programına yönelik değerlendirmeleri ( Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Kafkas Üniversitesi, Kars.
  • Bahmaee1, A. B., Saadatmand, Z. & Yarmohammadian, M. H. (2016). Principle elements of curriculum in the preschool pattern of montessori. Canadian Center Of Science And Education International Education Studies, 9(1). http://Dx.Doi.Org/10.5539/İes.V9n1p148(23.02.2017).
  • Çaltık, İ. (2004). Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı anaokulu ve anasınıflarında görev yapan öğretmenlerin uygulanan okul öncesi eğitim programına ve programın kullanımına ilişkin görüşlerinin incelenmesi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi, Ankara
  • Erden, E. (2010). Problems that preschool teachers face ın the currıculum ımplementatıon (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Ortadoğu Teknik Üniversitesi, Ankara.
  • Göle, M.O. (2014). Okul öncesi öğretmenlerinin nitelikli bir okul öncesi eğitim programında bulunması gereken özelliklere ilişkin görüşlerinin incelenmesi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Hughesa, C., Clineb, T. (2015). An evaluation of the preschool paths curriculum on the development of preschool children. Educational Psychology In Practice, 31(1).
  • Hyson, M., Tomlinson, H. B. & Morris, C. A. S. (2009). Quality improvement in early childhood teacher education: Faculty perspectives and recommendations for the future, Early Chıldhood Research Pratice 11(1).
  • Karasar, N. (2006). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kök, M., Küçükoğlu, A., Tuğluk, M.N. ve Koçyiğit, S. (2007). Okul Öncesi Eğitiminin Sorunlarına İlişkin Öğretmen Görüşleri (Erzurum İli Örneği). Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi 16, 160-171.
  • Ntumi, S. (2016). Challenges pre-school teachers face in the ımplementation of the early childhood curriculum in the cape coast metropolis. Journal Of Education And Practice, 7(1), 54-62.
  • Şıvgın, N. (2005). Okul öncesi eğitim kurumlarında uygulanan eğitim programına ilişkin öğretmen görüşleri (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Pamukkale Üniversitesi, Denizli.
  • Tuul, M., Ugaste, A., & Mikser, R. (2011). Teachers’ perceptions of the curricula of the Soviet and post-Soviet eras: A case study of Estonian pre-school teachers. J. Currıculum Studies, 43(6). http://dx.doi.org/10.1080/00220272.2011.596225(23.02.2017).
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mahmut Sağır

Zekeriya Arslan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 28 Aralık 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Sağır, M., & Arslan, Z. (2017). Okul Öncesi Öğretmenlerinin 2013 Okul Öncesi Eğitim Programını Uygulamada Karşılaştıkları Sorunların Düzeyi. Scientific Educational Studies, 1(1), 64-84.