ÖZET
Bu araştırmada, okul
öncesi öğretmenlerinin 2013 okul öncesi eğitim programını uygularken
karşılaştıkları sorunların düzeyini ortaya çıkarmak amaçlanmaktadır. Araştırma;
tarama modelinde desenlenmiştir. Araştırmanın evrenini, 2015-2016 eğitim
öğretim yılında Kahramanmaraş il merkezinde görev yapmakta olan 600 okul öncesi
öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise “Basit Seçkisiz
Örnekleme” yöntemi ile belirlenen 284 okul öncesi öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırma verilerinin
analizinde bağımsız gruplar t-testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA), LSD
anlamlılık testi kullanılmıştır. Araştırmada okul öncesi öğretmenlerin 2013
okul öncesi eğitim programını uygulamada “hiçbir zaman” düzeyinde sorunla
karşılaştıkları anlaşılmıştır. Okul öncesi öğretmenlerin eğitim programını
uygularken karşılaştığı sorunlar öğretmenlerin eğitim durumu değişkenine göre
sorunla karşılaşma düzeyinde anlamlı fark varken; cinsiyet, ve mesleki kıdem
değişkenlerine göre anlamlı fark bulunamamıştır.
Öğretmen Okul Öncesi Eğitim Programı Eğitim Programı Sorunları
This research aims to identify the levels of
problems that pre-school teachers have experienced while applying the 2013
pre-school education program. Having a quantitative research design, the
research used screening model. The population of the research holds a total of
600 pre-school teachers working at Kahramanmaras province center in 2015-2016
academic year. The sample consisted of 284 pre-school teachers who were
selected by "simple random sampling" method. Independent groups
t-test, one way analysis of variance (ANOVA) and LSD significance test were
used during data analysis. Research results have revealed that pre-school
teachers have experienced various problems in implementing the 2013 pre-school
education program at the level of ‘never’. A significant difference has been
identified between the levels of the problems encountered by the pre-school
teachers when applying the education program and the, the educational status;
whereas no significant difference has been noted in terms of gender and
seniority.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 1 Sayı: 1 |