ÖZET
Bu araştırmada öğretmenlerin politik
becerilerinin ne düzeyde olduğu öğrenilmeye çalışılmıştır ve öğretmen görüşleri
doğrultusunda analiz edilmiştir. Araştırmaya Ankara ili, Mamak ilçesinde toplam
12 ilkokul, ortaokul ve liselerde halen görevini sürdüren 225 öğretmen
katılmıştır. Veriler Ferris ve diğerlerince (2005) geliştirilen, Özdemir ve
Gören (2015) tarafından da Türkçe formunun uygunluk çalışması yapılan
“Politik Beceri Envanteri (PBE)” kullanılarak toplanmıştır. Toplanan veriler
SPSS programına yüklenerek çözümlenmiştir. Analiz sonucu öğretmenlerin politik
becerilerinin orta düzeyde olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Öğretmenlerin en
yüksek politik becerileri “samimi görünme” boyutunda ortaya çıkmıştır. Buna
karşın öğretmenlerin politik becerileri arasında en düşük ortalama “ilişki ağı
kurabilme becerisi”nde saptanmıştır. Ortalama puanları değerlendirildiğinde
erkek öğretmenlerin, kadın öğretmenlere göre istatistiksel olarak daha yüksek
düzeyde politik beceriye sahip oldukları görülmüştür. Ayrıca öğretmenlerin
politik beceri düzeylerinde medeni durum, öğrenim durumları, çalıştıkları okul
türü ve kıdem değişkenlerinin anlamlı farklılık oluşturmadığı ve benzer düzeyde
olduğu belirlenmiştir. Öneri olarak öğretmenlerin ilişki ağı kurabilme
becerisinin düşük olmasının nedenleri konusunda nitel bir araştırma
yapılabilir.
In this study, it was tried to find out the level of
the teachers 'political skills and analyzed according to the teachers'
opinions. A total of 225 teachers attended the research in 12 primary,
secondary and high schools in the province of Mamak, Ankara. The data were
collected by Özdemir and Gören (2015), developed by Ferris et al. (2005), using
the "Political Skill Inventory (PBE)" in which the conformity study
of the Turkish form was made. The collected data were analyzed by downloading
to the SPSS program.The analysis has resulted in the result that the political
skills of the final teachers are moderate. Teachers' highest political
competencies have emerged in the dimension of "looking sincerely". On
the contrary, the lowest average "skill of establishing a
relationship" among the teachers' political skills was determined. When
the average scores were evaluated, it was seen that male teachers had
statistically higher level of political skill than female teachers. Also, it
was determined that the teachers' political skill level did not show any
significant difference and similar level of marital status, education status,
school type and seniority variables. As a recommendation; A qualitative
research can be done on the reasons why the teachers' ability to establish a
network of relationships is low.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 1 Sayı: 1 |