Bu çalışmada, öğretmenlerin örgütsel bağışlama düzeyleri ile öz-yeterlik algıları arasındaki ilişkinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Ayrıca, öğretmenlerin örgütsel affedicilik / bağışlama düzeyleri ve öz-yeterlik algıları cinsiyet, branş, en son tamamlanan öğrenim kurumu, öğretmenlikteki kıdem yılı ve görev yapılan öğretim kurumu değişkenleri açısından da incelenmiştir. Çalışma ilişkisel tarama modelindedir. Araştırmanın evreni Türkiye’nin Doğu Anadolu Bölgesindeki bir büyükşehrin iki merkez ilçesinde bulunan ilkokul, ortaokul ve liselerde öğretmen olarak görev yapanlardan oluşmaktadır. Örneklemini ise 2018–19 eğitim öğretim yılında ilkokul, ortaokul ve liselerde öğretmen olarak görev yapan ve araştırmanın veri toplama aracını gönüllü ve yönergeye uygun biçimde yanıtlayan 247 öğretmen oluşturmaktadır. Veriler, Örgütsel Affedicilik Ölçeği ve Öğretmen Öz-Yeterlik Ölçeği aracılığı ile toplanmıştır. Elde edilen verilerinin analizinde aritmetik ortalama, standart sapma, t testi ve tek yönlü varyans analizinden yararlanılmıştır. Ayrıca, öğretmenlerin örgütsel bağışlama düzeyleri ile öz-yeterlikleri algıları arasında anlamlı bir ilişki olup olmadığını belirlemek amacıyla pearson korelasyon katsayısı hesaplanmıştır. Yapılan analizler sonucunda, erkek öğretmenlerin kadın öğretmenlerden, sözel branş öğretmenlerinin sayısal branş öğretmenlerinden, ilkokulda görev yapan öğretmenlerin lisede görev yapan öğretmenlerden, ortaokulda görev yapan öğretmenlerin lisede görev yapan öğretmenlerden örgütsel bağışlama düzeylerinin istatistiksel olarak anlamlı düzeyde daha yüksek olduğu belirlenmiştir. Öğretmenlerin örgütsel bağışlama düzeylerinin mezun oldukları Fakülteleri ve kıdemlerine göre; öz-yeterlik algılarının ise cinsiyetlerine, branşlarına, mezun oldukları Fakültelerine, kıdemlerine ve görev yaptıkları kurumlara göre istatistiksel olarak anlamlı düzeyde farklılık göstermediği belirlenmiştir. Öğretmenlerin örgütsel bağışlama düzeyleri ile öz-yeterlik algıları arasında anlamlı bir ilişki olmadığı belirlenmiştir.
Bağışlama, örgütsel bağışlama, özyeterlik, öğretmen özyeterlik
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sosyal |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar |
|
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2020 |
Yayınlandığı Sayı | Yıl 2020, Cilt 4, Sayı 1 |
Bibtex | @araştırma makalesi { ses813118, journal = {Scientific Educational Studies}, eissn = {2602-4527}, address = {}, publisher = {Mahmut SAĞIR}, year = {2020}, volume = {4}, number = {1}, pages = {22 - 44}, doi = {10.31798/ses.813118}, title = {ÖĞRETMENLERİ ÖRGÜTSEL BAĞIŞLAMA İLE ÖZ-YETERLİK ALGILARI İLİŞKİSİ}, key = {cite}, author = {Konan, Necdet and Ağıroğlu Bakır, Aslı and Bozanoğlu, Büşra} } |
APA | Konan, N. , Ağıroğlu Bakır, A. & Bozanoğlu, B. (2020). ÖĞRETMENLERİ ÖRGÜTSEL BAĞIŞLAMA İLE ÖZ-YETERLİK ALGILARI İLİŞKİSİ . Scientific Educational Studies , 4 (1) , 22-44 . DOI: 10.31798/ses.813118 |
MLA | Konan, N. , Ağıroğlu Bakır, A. , Bozanoğlu, B. "ÖĞRETMENLERİ ÖRGÜTSEL BAĞIŞLAMA İLE ÖZ-YETERLİK ALGILARI İLİŞKİSİ" . Scientific Educational Studies 4 (2020 ): 22-44 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/ses/issue/59348/813118> |
Chicago | Konan, N. , Ağıroğlu Bakır, A. , Bozanoğlu, B. "ÖĞRETMENLERİ ÖRGÜTSEL BAĞIŞLAMA İLE ÖZ-YETERLİK ALGILARI İLİŞKİSİ". Scientific Educational Studies 4 (2020 ): 22-44 |
RIS | TY - JOUR T1 - ÖĞRETMENLERİ ÖRGÜTSEL BAĞIŞLAMA İLE ÖZ-YETERLİK ALGILARI İLİŞKİSİ AU - Necdet Konan , Aslı Ağıroğlu Bakır , Büşra Bozanoğlu Y1 - 2020 PY - 2020 N1 - doi: 10.31798/ses.813118 DO - 10.31798/ses.813118 T2 - Scientific Educational Studies JF - Journal JO - JOR SP - 22 EP - 44 VL - 4 IS - 1 SN - -2602-4527 M3 - doi: 10.31798/ses.813118 UR - https://doi.org/10.31798/ses.813118 Y2 - 2020 ER - |
EndNote | %0 Scientific Educational Studies ÖĞRETMENLERİ ÖRGÜTSEL BAĞIŞLAMA İLE ÖZ-YETERLİK ALGILARI İLİŞKİSİ %A Necdet Konan , Aslı Ağıroğlu Bakır , Büşra Bozanoğlu %T ÖĞRETMENLERİ ÖRGÜTSEL BAĞIŞLAMA İLE ÖZ-YETERLİK ALGILARI İLİŞKİSİ %D 2020 %J Scientific Educational Studies %P -2602-4527 %V 4 %N 1 %R doi: 10.31798/ses.813118 %U 10.31798/ses.813118 |
ISNAD | Konan, Necdet , Ağıroğlu Bakır, Aslı , Bozanoğlu, Büşra . "ÖĞRETMENLERİ ÖRGÜTSEL BAĞIŞLAMA İLE ÖZ-YETERLİK ALGILARI İLİŞKİSİ". Scientific Educational Studies 4 / 1 (Aralık 2020): 22-44 . https://doi.org/10.31798/ses.813118 |
AMA | Konan N. , Ağıroğlu Bakır A. , Bozanoğlu B. ÖĞRETMENLERİ ÖRGÜTSEL BAĞIŞLAMA İLE ÖZ-YETERLİK ALGILARI İLİŞKİSİ. SES. 2020; 4(1): 22-44. |
Vancouver | Konan N. , Ağıroğlu Bakır A. , Bozanoğlu B. ÖĞRETMENLERİ ÖRGÜTSEL BAĞIŞLAMA İLE ÖZ-YETERLİK ALGILARI İLİŞKİSİ. Scientific Educational Studies. 2020; 4(1): 22-44. |
IEEE | N. Konan , A. Ağıroğlu Bakır ve B. Bozanoğlu , "ÖĞRETMENLERİ ÖRGÜTSEL BAĞIŞLAMA İLE ÖZ-YETERLİK ALGILARI İLİŞKİSİ", Scientific Educational Studies, c. 4, sayı. 1, ss. 22-44, Ara. 2020, doi:10.31798/ses.813118 |