Bu çalışmada Korkuyorum Anne, Süt, Uzak, Filler ve Çimen filmlerinde karşımıza çıkan balık imgesi fallik bir sızıntı olarak tartışılmıştır. Sözü edilen filmlerde balık imgesi erkek karakterlerle ilişkili olarak ortaya çıkar. Filmlerde, balık tutma ya da balık satma edimlerinin erkek karakterlere erk kazandıran ya da var olan eril gücü destekleyen bir imgesel karşılığı varken; verilen erk kayıplarının fallusa alınmış ölümcül bir darbe gibi, bir balığın can çekişmesi olarak görselleştirildiği görülmektedir. İncelenen metinlerin hemen hiçbirinde balık imgesi anlatıyla ilişkili olarak yer almaz. Dolayısıyla imgenin filmlerde yer alışının yalnızca erkek karakterlere yönelik fallik bir meseleyi duyumsatmaya hizmet ettiği söylenebilir. Bu nedenle balık imgesi bu çalışmada, sezgisel bir bilgiyi izleyiciye aktaran imgesel bir sızıntı olarak ele alınarak, tartışılmıştır.
Korkuyorum Anne Süt Uzak Filler ve Çimen balık imgesi erk kazanımı erk kaybı erkeklik fallik sızıntı
This article focuses on the “fish image” that appears in a number of films by various directors in the new Turkish cinema: Korkuyorum Anne (Mommy, I’m Scared!), Süt (Milk), Uzak (Distant), Filler ve Çimen (Elephants and Grass). In the films discussed, the image of a fish becomes a phallic leak that points to the dichotomy of gaining or losing masculine potency. This essay discusses the fish image that appears in fishing and fish-trading scenes, signifying phallic gain in some films, but in other films it represents the phallus in a moribund state, thus signifying a loss of male potency. In these films, fish images are not directly related to the narrative; they are visual leaks that evoke phallic issues.
Korkuyorum Anne Süt Uzak Filler ve Çimen fish image gaining potency losing potency masculinity phallic leak
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 3 Mayıs 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 2 Sayı: 1 |
sinecine TR DİZİN ve FIAF tarafından taranmaktadır.