Bu çalışmada öğretmen adaylarının problemli internet kullanımının internet kullanım sıklıklarına göre incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma grubu, 2021-2022 eğitim-öğretim yılı güz döneminde Afyon Kocatepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nde öğrenim gören 452 (%52.8) kız ve 404 (%47.2) erkek olmak üzere toplam 856 öğretmen adayından meydana gelmektedir. Araştırmada veri toplama araçları olarak “Problemli İnternet Kullanımı Ölçeği (PİKÖ)” ve “Ki-şisel Bilgi Formu” kullanılmıştır. Veriler tek faktörlü varyans analizi (ANO-VA) ve t testi ile analiz edilmiştir. Öğretmen adaylarının demografik özellikle-rinin analizinde yüzde ve frekans dağılımı kullanılmıştır. Araştırmada öğret-men adaylarının PİKÖ alt boyutları ve toplam puanları ile günlük internet kul-lanımı sıklıkları arasında anlamlı düzeyde fark olduğu bulunmuştur. PİKÖ alt boyutları ve toplam puanları ile cinsiyet ve yaş değişkenleri arasında anlamlı düzeyde bir fark bulunmamıştır. Elde edilen bulgular araştırma kapsamında tartışılmış ve önerilerde bulunulmuştur.
Öğretmen adayı Problemli internet kullanımı İnternet kullanım sıklığı
-
-
-
In this study, it was aimed to examine the problematic internet use of teacher candidates according to the frequency of internet use. The research group consists of 856 teacher candidates, 452 (%52.8) females and 404 (%47.2) males, studying at Afyon Kocatepe University Faculty of Education in the fall semester of the 2021-2022 academic year. In the study, “Problem Internet Usage Scale (PIUS)” and “Personal Information Form” were used as data col-lection tools. Data were analyzed with one-way ANOVA test and t test. Per-centage and frequency distribution were used in the analysis of demographic characteristics of teacher candidates. In the study, it was found that there was a significant difference between the PIUS sub-dimensions and total scores of the pre-service teachers and the frequency of daily internet use. There was no significant difference between the sub-dimensions and total scores of the PI-US, and the variables of gender and age. The findings were discussed within the scope of the research and suggestions were made.
Teacher candidate Problematic internet use Frequency of internet use
-
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Proje Numarası | - |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mayıs 2022 |
Gönderilme Tarihi | 24 Şubat 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 |