Bir iş zekâsı projesinin işletmeler için hedefi; gerçek verilere dayalı daha iyi kararlar alma, uzun vadeli stratejik planlama, operasyonel zamanlama ya da kısa vadeli taktik seçimler olabilir. Kısa süreli iş çevrim sürelerinde; verilerin hızlı bir şekilde işlenerek karar süreçlerinde değerlendirilmesi, pazaryerleri gibi rekabetçi bir sistemde avantaj yaratan faaliyetlerdir. Bu makalenin amacı, küçük ve orta ölçekli fiziksel mağazacılıkla uğraşan firmaların, pazaryerleri ve diğer E-ticaret faaliyetlerinde, iş zekâsı ve benzer teknolojileri kullanma ve tanıtmadır.
Bu çalışmada; pazaryerlerinde faaliyet gösteren bir firmanın gerçek verileri kullanılmıştır. Veriler, Power BI iş zekası yazılım portalında; DAX programlama dili ve raporlama araçları ile örnek bir görsel analiz ve raporlama örneği hazırlanarak karar süreçleri oluşturulmaya çalışılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mayıs 2022 |
Gönderilme Tarihi | 4 Mart 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 |