İşletmelerin
başarısı çalışanların iş tatmin düzeylerinin ve motivasyon düzeylerinin yüksek
olmasına bağlıdır. İşinden tatmin olmayan ve motivasyonu düşük olan
çalışanların işletmeye fayda sağlaması beklenemez. Bu çalışmanın amacı Sinop
ilindeki otel çalışanlarının iş tatmininin ve motivasyon düzeylerinin
incelenmesidir. Çalışmanın evrenini Sinop ilinde yer alan 30 otel işletmesinde
çalışan 158 adet çalışanı kapsamaktadır. Sezon tam olarak açılmadığı için
görüşme yapılabilen 113 adet otel çalışanı, örneklem gurubunu oluşturmaktadır.
Tek yönlü varyans analizi, güvenilirlik testi ve korelasyon analizleri
yapılmıştır. Ayrıca demografik faktörlerin ve soruların yüzde-frekans
dağılımlarına da yer verilmiştir. Sonuçlar incelendiğinde muhasebe ve animasyon
departmanlarında çalışanların iş tatmin düzeylerinin önbüro ve yiyecek-içecek
departman çalışanlarına göre daha yüksek olduğu ortaya çıkmaktadır. Aynı
zamanda çalışanların gelir durumlarının yükseldikçe iş tatminlerinin de yükseldiği
görülmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2019 |
Gönderilme Tarihi | 22 Mart 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |