The rapid emergence of generative artificial intelligence (AI) has redefined the landscape of educational media design, offering unprecedented opportunities for multimodal and narrative-based learning. This study examines the pedagogical potential of Google Veo 3, a next-generation text-to-video platform, within the context of secondary science education in Türkiye. Using a qualitative case study design, the research explores how an AI-generated narrative video—created to support a high school biology unit on climate change—affects students’ conceptual understanding, emotional engagement, and critical media literacy. Data were collected through classroom observations, semi-structured inter-views with 18 students, and reflective teacher notes, and were analyzed thematically. Find-ings reveal that Veo 3 enhanced students’ comprehension of complex scientific phenome-na by visualizing abstract processes such as ecosystem disruption and biodiversity loss, consistent with the Cognitive Theory of Multimedia Learning. Moreover, the narrative-driven video promoted affective engagement and ethical reflection aligned with socioscien-tific issues (SSI) pedagogy. Students demonstrated empathy toward environmental chal-lenges and developed a heightened awareness of media authenticity. The study concludes that Veo 3 can serve not merely as a content-generation tool, but as a pedagogical part-ner—fostering cognitive, affective, and critical learning dimensions. Recommendations are offered for teacher training, digital ethics education, and institutional policy to ensure the responsible integration of generative AI in classroom practice.
Google Veo 3 Generative Artificial Intelligence Text-to-Video Science Education Soci-oscientific Issues Digital Literacy Pedagogical Innovation
Üretken yapay zekâ teknolojilerinin hızlı gelişimi, eğitimde çoklu ortam temelli anlatı tasa-rımlarına yeni bir boyut kazandırmıştır. Bu çalışma, Google Veo 3 adlı metinden videoya dönüştürme platformunun fen bilimleri öğretiminde pedagojik bir araç olarak kullanım potansiyelini incelemektedir. Nitel bir durum çalışması deseninde yürütülen araştırma, Türkiye’deki bir lise biyoloji sınıfında iklim değişikliği konusunun öğretiminde kullanılan yapay zekâ temelli anlatı videosunun öğrencilerin kavramsal anlamaları, duyuşsal katı-lımları ve eleştirel dijital okuryazarlıkları üzerindeki etkisini araştırmıştır. Veriler, sınıf gözlemleri, 18 öğrenciyle yapılan yarı yapılandırılmış görüşmeler ve öğretmen yansıtma notları aracılığıyla toplanmış; tematik analiz yöntemiyle çözümlenmiştir. Bulgular, Veo 3’ün soyut biyolojik süreçlerin (örneğin ekosistem bozulması, biyoçeşitlilik kaybı) görselleş-tirilmesi yoluyla öğrencilerin kavramsal anlayışlarını geliştirdiğini ve Çoklu Ortamla Öğ-renme Kuramı ile uyumlu olduğunu göstermiştir. Ayrıca, anlatı temelli yapı duyuşsal katı-lımı artırmış, öğrencilerde çevresel farkındalık ve etik sorgulama becerileri geliştirmiştir. Öğrencilerin medya doğruluğu ve gerçeklik algısına ilişkin farkındalıklarının artması, ça-lışmanın eleştirel dijital okuryazarlık açısından da katkı sunduğunu göstermektedir. Sonuç olarak, Veo 3 yalnızca bir içerik üretim aracı değil; bilişsel, duyuşsal ve eleştirel öğrenme boyutlarını bütünleştiren yenilikçi bir pedagojik ortak olarak değerlendirilmiştir. Çalışma, öğretmen eğitimi, dijital etik ve eğitim politikası alanlarında sorumlu yapay zekâ entegras-yonu için somut öneriler sunmaktadır.
Google Veo 3 Üretken Yapay Zekâ Metinden Videoya Fen Eğitimi Sosyo-bilimsel Konular Dijital Okuryazarlık Pedagojik Yenilik
| Birincil Dil | Türkçe |
|---|---|
| Konular | Bilim, Teknoloji ve Mühendislik Eğitimi ve Programlarının Geliştirilmesi, Çevre Eğitimi ve Programlarının Geliştirilmesi |
| Bölüm | Araştırma Makalesi |
| Yazarlar | |
| Erken Görünüm Tarihi | 27 Kasım 2025 |
| Yayımlanma Tarihi | 28 Kasım 2025 |
| Gönderilme Tarihi | 24 Temmuz 2025 |
| Kabul Tarihi | 16 Kasım 2025 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 9 Sayı: 2 |