Internet use and security in the digital world are among the popular topics that are gaining increasing importance and awareness is desired to be raised. In this study; in order to examine the issues that young people know or think they know about safe internet use, it was tried to obtain meaningful findings by interpreting the results of the survey conducted on students before digital security and safe internet use training in certain middle and high schools in Ankara province between 2021-2022. The age range of the research was limited between 11 and 18 years old.
Digital technologies transform every aspect of life, from individuals' access to information to the way they socialize, and this transformation has profound effects especially on children and young people. In this context, the conscious and safe use of the internet and social media is critical not only for individual but also for social welfare. The risks faced by children who are introduced to digital environments from an early age directly affect their physical, psychological and social development. The main purpose of this study is to examine the internet and social media usage habits and safe usage perceptions of middle and high school students studying in Ankara and to analyze the current situation in this direction. Interviews conducted within the framework of qualitative research methods aimed to reveal the current awareness levels and problems encountered regarding safe digital behaviors from the student perspective. It is hoped that the findings of this study will contribute to digital policy makers and child rights advocates, especially educators and parents.
İnternet kullanımı ve dijital dünyada güvenlik konusu günümüzde artarak önem kazanan ve üzerinde farkındalık yaratılmak istenen popüler konular arasındadır. Bu çalışmada; gençlerin güvenli internet kullanımı hakkında bildikleri veya bildiklerini düşündükleri konuları incelemek adına 2021-2022 yılları arasında Ankara ili ile sınırlı olmak üzere belirli ortaokul ve liselerde dijital güvenlik ve güvenli internet kullanımı eğitimi öncesi öğrenciler üzerinde yapılmış olan anket sonuçları yorumlanarak anlamlı bulgular elde edilmeye çalışılmıştır. Araştırmanın yaş aralığı 11 ile 18 yaş arasında sınırlandırılmıştır.
Dijital teknolojiler, bireylerin bilgiye erişiminden sosyalleşme biçimlerine kadar yaşamın her alanını dönüştürmekte; bu dönüşüm, özellikle çocuklar ve gençler üzerinde derin etkiler yaratmaktadır. Bu bağlamda, internetin ve sosyal medyanın bilinçli ve güvenli kullanımı, yalnızca bireysel değil, aynı zamanda toplumsal refah açısından da kritik bir öneme sahiptir. Erken yaşlardan itibaren dijital ortamlarla tanışan çocukların bu mecralarda karşılaştıkları riskler, onların fiziksel, psikolojik ve sosyal gelişimlerini doğrudan etkilemektedir. Bu çalışmanın temel amacı, Ankara ilinde öğrenim gören ortaokul ve lise öğrencilerinin internet ve sosyal medya kullanım alışkanlıkları ile güvenli kullanım algılarını incelemek ve bu doğrultuda mevcut durumu analiz etmektir. Nitel araştırma yöntemleri çerçevesinde yapılan görüşmeler, öğrenci perspektifinden güvenli dijital davranışlara ilişkin mevcut farkındalık düzeylerini ve karşılaşılan sorunları ortaya koymayı hedeflemiştir. Bu çalışmada elde edilen bulguların, başta eğitimciler ve ebeveynler olmak üzere dijital politika üreticilerine ve çocuk hakları savunucularına katkı sağlaması umut edilmektedir.
| Birincil Dil | Türkçe |
|---|---|
| Konular | İnternet |
| Bölüm | SOSYAL VE BEŞERİ BİLİMLER |
| Yazarlar | |
| Erken Görünüm Tarihi | 29 Temmuz 2025 |
| Yayımlanma Tarihi | 31 Temmuz 2025 |
| Gönderilme Tarihi | 8 Mayıs 2025 |
| Kabul Tarihi | 18 Temmuz 2025 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 9 Sayı: 2 |