BibTex RIS Kaynak Göster

Fuar Organizasyonlarının Yerel Ekonomiye ve Tekrar Gelme Niyetine Etkileri: Bursa Örneği

Yıl 2012, Cilt: 4 Sayı: 2, 63 - 73, 01.12.2012

Öz

Kaynakça

  • Aymankuy, Yusuf, Kongre Turizmi ve Fuar Organizasyonları. Ankara: Detay Yayıncılık, 2006.
  • Blythe, Jim. “Using Trade Fairs in Key Account Management.”, Industrial Marketing Management. 31, 2002, 627– 635.
  • Çakıcı, Celil, Toplantı Yönetimi. Kongre, Konferans Seminer ve Fuar Organizasyonları. Ankara: Detay Yayıncılık, 2009.
  • Felsenstein, Daniel & Fleischer, Aliza. “Local Festivals and Tourism Promotion: The Role of Public Assistance and Visitor Expenditure.”, Journal of Travel Research. 41, May 2003, 385-392.
  • Kaya, İsmail, Muhterem Müşterimiz. İstanbul: Babıali Kültür Yayıncılığı, 2004.
  • Sarıçay, Şakir, Küçük ve Orta Boy İşletmelere (KOBİ) Yönelik Fuar Teşvikleri Fuarların Türkiye Ekonomisine Katkısı. Dokuz Eylül Üniversitesi SBE. Yüksek Lisans Tezi, 2010.
  • Seringhaus, Rolf F.H. & Rosson, Philip J. “Management and performance of international trade fair exhibitors: government stands vs independent stands”, International Marketing Review. 15:5, 1998, 398-412.
  • Toker, Boran. “İzmir İlinin İhtisas Fuarları Bakımından Arz Potansiyeli ve Mevcut Durumun Değerlendirilmesi.” Ege Akademik Bakış. 7:2, 2007, 421-443. TOBB(2012).http://www.tobb.org.tr/FuarlarMudurlugu/Sayfalar/Istatistikler.aspx, [İndirilme Tarihi: 22.02.2012]. TOBB (2012). http://www.tobb.org.tr/HukukMusavirligi/Sayfalar/Esaslar.aspx, [İndirilme Tarihi: 23.02.2012]. (http://www.marmarafuar.com.tr/?page=100). [İndirilme Tarihi: 03.03.2012].

FUAR ORGANİZASYONLARININ YEREL EKONOMİYE VE TEKRAR GELME NİYETİNE ETKİLERİ: BURSA ÖRNEĞİ

Yıl 2012, Cilt: 4 Sayı: 2, 63 - 73, 01.12.2012

Öz

Fuar organizasyonları yapıldıkları illere ekonomik anlamda büyük faydalar sağlamaktadır. Bu çalışmada fuar organizasyonlarının Bursa ili ekonomisine katkılarının belirlenmesi amaçlanmıştır. Çalışmanın amacı kapsamında hazırlanan anket Bursa’da düzenlenen fuarlara katılan 180 ziyaretçiye yüz yüze uygulanmıştır. Anketlerden elde edilen veriler değerlendirmeye tabi tutulmuş ve fuarların Bursa ekonomisine 477.609.210 TL katkıda bulunduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca katılımcıların memnuniyet düzeyleri ile tekrar gelme niyetleri arasındaki ilişki incelenmiştir. Analiz sonuçlarına göre fuarların yerel ekonomiye etkilerinin daha da arttırılabilmesi için önerilerde bulunulmuştur

Kaynakça

  • Aymankuy, Yusuf, Kongre Turizmi ve Fuar Organizasyonları. Ankara: Detay Yayıncılık, 2006.
  • Blythe, Jim. “Using Trade Fairs in Key Account Management.”, Industrial Marketing Management. 31, 2002, 627– 635.
  • Çakıcı, Celil, Toplantı Yönetimi. Kongre, Konferans Seminer ve Fuar Organizasyonları. Ankara: Detay Yayıncılık, 2009.
  • Felsenstein, Daniel & Fleischer, Aliza. “Local Festivals and Tourism Promotion: The Role of Public Assistance and Visitor Expenditure.”, Journal of Travel Research. 41, May 2003, 385-392.
  • Kaya, İsmail, Muhterem Müşterimiz. İstanbul: Babıali Kültür Yayıncılığı, 2004.
  • Sarıçay, Şakir, Küçük ve Orta Boy İşletmelere (KOBİ) Yönelik Fuar Teşvikleri Fuarların Türkiye Ekonomisine Katkısı. Dokuz Eylül Üniversitesi SBE. Yüksek Lisans Tezi, 2010.
  • Seringhaus, Rolf F.H. & Rosson, Philip J. “Management and performance of international trade fair exhibitors: government stands vs independent stands”, International Marketing Review. 15:5, 1998, 398-412.
  • Toker, Boran. “İzmir İlinin İhtisas Fuarları Bakımından Arz Potansiyeli ve Mevcut Durumun Değerlendirilmesi.” Ege Akademik Bakış. 7:2, 2007, 421-443. TOBB(2012).http://www.tobb.org.tr/FuarlarMudurlugu/Sayfalar/Istatistikler.aspx, [İndirilme Tarihi: 22.02.2012]. TOBB (2012). http://www.tobb.org.tr/HukukMusavirligi/Sayfalar/Esaslar.aspx, [İndirilme Tarihi: 23.02.2012]. (http://www.marmarafuar.com.tr/?page=100). [İndirilme Tarihi: 03.03.2012].
Toplam 8 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Barış Demirci

Barış Demirci Bu kişi benim

Ebru Arslaner Bu kişi benim

Ebru Arslaner Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 4 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Demirci, B., Demirci, B., Arslaner, E., Arslaner, E. (2012). FUAR ORGANİZASYONLARININ YEREL EKONOMİYE VE TEKRAR GELME NİYETİNE ETKİLERİ: BURSA ÖRNEĞİ. Sosyal Ve Beşeri Bilimler Dergisi, 4(2), 63-73.
AMA Demirci B, Demirci B, Arslaner E, Arslaner E. FUAR ORGANİZASYONLARININ YEREL EKONOMİYE VE TEKRAR GELME NİYETİNE ETKİLERİ: BURSA ÖRNEĞİ. Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi. Aralık 2012;4(2):63-73.
Chicago Demirci, Barış, Barış Demirci, Ebru Arslaner, ve Ebru Arslaner. “FUAR ORGANİZASYONLARININ YEREL EKONOMİYE VE TEKRAR GELME NİYETİNE ETKİLERİ: BURSA ÖRNEĞİ”. Sosyal Ve Beşeri Bilimler Dergisi 4, sy. 2 (Aralık 2012): 63-73.
EndNote Demirci B, Demirci B, Arslaner E, Arslaner E (01 Aralık 2012) FUAR ORGANİZASYONLARININ YEREL EKONOMİYE VE TEKRAR GELME NİYETİNE ETKİLERİ: BURSA ÖRNEĞİ. Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi 4 2 63–73.
IEEE B. Demirci, B. Demirci, E. Arslaner, ve E. Arslaner, “FUAR ORGANİZASYONLARININ YEREL EKONOMİYE VE TEKRAR GELME NİYETİNE ETKİLERİ: BURSA ÖRNEĞİ”, Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi, c. 4, sy. 2, ss. 63–73, 2012.
ISNAD Demirci, Barış vd. “FUAR ORGANİZASYONLARININ YEREL EKONOMİYE VE TEKRAR GELME NİYETİNE ETKİLERİ: BURSA ÖRNEĞİ”. Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi 4/2 (Aralık 2012), 63-73.
JAMA Demirci B, Demirci B, Arslaner E, Arslaner E. FUAR ORGANİZASYONLARININ YEREL EKONOMİYE VE TEKRAR GELME NİYETİNE ETKİLERİ: BURSA ÖRNEĞİ. Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi. 2012;4:63–73.
MLA Demirci, Barış vd. “FUAR ORGANİZASYONLARININ YEREL EKONOMİYE VE TEKRAR GELME NİYETİNE ETKİLERİ: BURSA ÖRNEĞİ”. Sosyal Ve Beşeri Bilimler Dergisi, c. 4, sy. 2, 2012, ss. 63-73.
Vancouver Demirci B, Demirci B, Arslaner E, Arslaner E. FUAR ORGANİZASYONLARININ YEREL EKONOMİYE VE TEKRAR GELME NİYETİNE ETKİLERİ: BURSA ÖRNEĞİ. Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi. 2012;4(2):63-7.