Bu araştırmanın üç amacı bulunmaktadır. Birincisi, konaklama işletmelerinin ürünlerini yanlış, eksik ya da nötr (olması gereken) bilgi kullanarak sunmalarının engelli müşterilerin etik problem algılama düzeyini değiştirip değiştirmediğini belirlemektir. İkinci amaç, yanlış, eksik ya da nötr bilgi sunumunda engelli müşterilerin konaklama işletmesine ilişkin genel tutumlarının ve işletmenin ürünlerini satın alma niyetlerinin değişip değişmediğini belirlemektir. Araştırmanın son amacı, algılanan etik problem, firmaya ilişkin genel tutum ve etik niyetler arasındaki olası doğrusal ilişkileri tespit etmektir. Araştırma, senaryo tekniğine dayalı yüz yüze anket tekniği kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Katılımcılar kartopu örnekleme yoluyla belirlenmiştir. Araştırma sonucunda, katılımcıların farklı senaryo sunumlarında farklı etik problem algılama düzeyine sahip olduğu bulunmuştur. Aynı şekilde, farklı senaryolarda cevaplayıcıların konaklama işletmesine olan genel tutumu ve konaklama işletmesinin hizmetlerini satın alma niyeti de farklılık göstermektedir. Araştırmanın bir diğer bulgusu, algılanan etik problem, genel tutum ve satın alma niyeti arasında doğrusal ilişkilerin tespit edilmiş olmasıdır.
Anahtar Sözcükler: Engelli müşteriler, Etik Niyetler, Algılanan Etik Problem, Konaklama İşletmeleri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 18 Mart 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 13 Sayı: 1 |