Bu araştırma, turizm sektörünün yapı
taşlarından bir tanesi olan seyahat acentalarının işgören bulma ve seçiminde,
gerek işgörenlerin işe alınmasında gerekse işverenlerin işe alımlarında
cinsiyetin etkisinin olup olmadığının algılanması amacıyla hazırlanmıştır. İşgören bulmada kullanılan yazılı, görsel ve
internet kaynaklarındaki formlarda ve ilanlarda özellikle cinsiyet, yaş, eğitim
düzeyi vb. gibi demografik bilgilerle kısıtlanma yapılması, bu araştırmanın
hazırlanmasında önemli bir etkiye sebep olmuştur. Araştırmanın evrenini, İzmir
ilinde bulunan A grubu seyahat acentaları oluşturmaktadır. Tesadüfi örneklemle
seçilen 204 seyahat acentası çalışanına ve 89 acenta işverenine aynı ifadelerin
soru tarzları değiştirilerek yazılı ve online anketler uygulanmıştır. Bulgular, yöneticiler için cinsiyet
ayrımcılığının işgören seçim sürecinde dikkate alınan kriterleri içerisinde
önemli olduğunu göstermese de, işgörenler işgören seçim sürecinde cinsiyet
ayrımcılığı yapıldığını belirtmektedir.
Ayrımcılık Cinsiyet Ayrımcılığı İşgören Seçimi Seyahat Acentaları
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 3 Nisan 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 14 Sayı: 1 |