Bu çalışma, Türkiye’den Avrupa’ya seyahat etmek isteyen ziyaretçilere ideal üç günlük tatil rotaları sunmak amacıyla gezginler, seyahat acentesi uzmanları ve ChatGPT tarafından önerilen rotaları karşılaştırmalı olarak analiz etmektedir. Çalışma, belirli bir "bölge," "bütçe" ve "zaman" sınırlamaları dahilinde, turistlere kişisel seyahat rotaları oluşturma odaklı yaklaşımıyla öne çıkmaktadır. Nitel araştırma yöntemi kullanılmış, veriler mülakatlar yoluyla toplanmış ve MAXQDA yazılımıyla içerik analizi yapılmıştır. Bulgular, ChatGPT’nin daha fazla ve detaylı seyahat verisi sunduğunu, ancak gezgin deneyimlerinin yapay zeka ile birleştirilmesi halinde daha etkili sonuçlar alınabileceğini göstermektedir. Yapay zekanın, seyahat acentelerinin müşteri deneyimini iyileştirme ve sektörde yeni fırsatlar yaratma potansiyeline sahip olduğu vurgulanmaktadır.
Afyon Kocatepe Üniversitesi Etik Kurulu’nun 18.12.2024 tarihli ve 2024/462 sayılı kararı
This study aims to provide ideal three-day travel itineraries for visitors traveling from Turkey to Europe, comparing itineraries suggested by travelers, travel agency experts, and ChatGPT. The study stands out with its approach focused on creating personalized travel routes for tourists within specific constraints of "region," "budget," and "time." A qualitative research method was employed, with data collected through interviews and content analysis conducted using MAXQDA software. The findings indicate that ChatGPT provides more extensive and detailed travel data, but the integration of traveler experiences with artificial intelligence could yield more effective results. The study emphasizes the potential of artificial intelligence to enhance customer experience in travel agencies and create new opportunities within the industry.
| Birincil Dil | Türkçe |
|---|---|
| Konular | Rekreasyon, Tatil ve Turizm Coğrafyası |
| Bölüm | Araştırma Makalesi |
| Yazarlar | |
| Erken Görünüm Tarihi | 15 Ağustos 2025 |
| Yayımlanma Tarihi | 25 Ağustos 2025 |
| Gönderilme Tarihi | 2 Nisan 2025 |
| Kabul Tarihi | 16 Haziran 2025 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 22 Sayı: 2 |