Araştırma hemşirelik öğrencilerinin eğitimlerine ilişkin memnuniyet düzeylerinin belirlenmesi amacıyla kesitsel ve tanımlayıcı tipte yapılmıştır. Araştırmanın evrenini bir devlet üniversitenin hemşirelik bölümünde 2017-2018 eğitim yılı bahar döneminde kayıtlı olan 629, örneklemini araştırmanın yapıldığı zamanda devamsızlık yapmayan, araştırmaya katılmayı kabul eden ve veri toplama araçlarını eksiksiz dolduran 608 hemşirelik öğrencisi oluşturmuştur. Veriler anket formu ve Öğrenci Doyum Ölçeği- Kısa Form (ÖDÖ-KF) ile toplanmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde sayı, yüzde, ortalama, standart sapma, Chronbach’s α, bağımsız gruplarda t testi ve One Way-ANOVA analizleri kullanıldı. Öğrencilerin, ÖDÖ-KF’ndan aldıkları toplam puan ortalaması 164.92±33.07’dur. ÖDÖ-KF alt boyutlarından aldıkları puanlar sırasıyla; okul yönetimi 3.15±0.72, kararlara katılım 3.13±0.75, öğretim elamanları 3.10±0.76, bilimsel sosyal ve teknik olanaklar 3.10±0.67 ve eğitim öğretimin niteliği 3.08±0.75 olarak belirlenmiştir. Öğrencilerin yaş, hemşirelik bölümünü tercih sırası, hemşirelik bölümüne isteyerek gelme durumu, hemşirelik bölümünde okumaktan memnuniyet durumu ve genel not ortalaması ile ÖKÖ-KF toplam puan ortalaması arasındaki fark istatistiksel olarak anlamlı bulunmuştur (p<0.05). Cinsiyet, sınıf, ailenin ekonomik durumu, sosyal etkinliklere, bilimsel etkinliklere ve öğrenci topluluklarına katılma durumu ile ÖKÖ-KF toplam puan ortalaması arasındaki fark istatistiksel olarak anlamlı bulunmamıştır (p>0.05). Araştırma sonucu öğrencilerin hemşirelik eğitiminden orta düzeyde memnun olduğunu, yaş, hemşirelik bölümünü tercih sırası, hemşirelik bölümüne isteyerek gelme durumu, hemşirelik bölümünde okumaktan memnuniyet durumu ve genel not ortalamasının hemşirelik eğitiminden memnuniyeti etkileyen özellikler olduğunu göstermektedir.
Hemşirelik Öğrencisi Hemşirelik Eğitimi Eğitim Memnuniyeti Hemşirelik Eğitim.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Mayıs 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Sayı: 86 |