Bu çalışmanın amacı öğretmenlerin vergi bilinci ve ahlaki algılarının incelenmesidir. Bu çerçevede, Antalya İli, Manavgat İlçesinde görev yapan 124 öğretmen ile anket yapılmış ve elde edilen veriler SPSS programı kullanılarak Kruskal-Wallis H. Testleri ile analiz edilmiştir. Çalışma bulgularına göre, vergi bilinci ve ahlakını artırma eğitimi veren öğretmenlerin vergi bilincinin yeterli olmadığı görülmüştür. Literatürde vergi bilinci ve ahlakı konusunda öğretmenler üzerinde yapılmış bir çalışma bulunmaması nedeniyle çalışmanın bulguları önem taşımaktadır.
This study aims to examine the tax awareness and moral perceptions of teachers. In this context, a survey was conducted with 124 teachers working in Antalya Province, Manavgat District, and the obtained data were analysed with Kruskal-Wallis H. Tests using the SPSS program. According to the study's findings, it was seen that the tax awareness of the teachers who gave the training to increase tax awareness and morality was not sufficient. The study's findings are significant because no study is conducted on teachers on tax awareness and morality in the literature.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ekim 2021 |
Gönderilme Tarihi | 16 Mart 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 29 Sayı: 50 |