Bu araştırmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin motivasyonunu
etkileyen faktörleri belirlemektir.Bu amacı gerçekleştirmek için araştırmacı
tarafından geliştirilen ölçme aracı, yetkili makamlardan gerekli izin alınarak,
2003-2004 eğitim-öğretim yılında, Konya ili merkez ilçeleri Meram, Karatay,
Selçuklu ile Ilgın ilçesi ve köylerindeki özel ve kamu ilköğretim okullarında
görev yapan 230 sınıf öğretmenine uygulanmıştır. Uygulama sonucunda elde edilen veriler, SPSS
programı kullanılarak analiz edilmiştir.Verilerin analizinde, frekans, yüzde,
aritmetik ortalama, standart sapma, t-testi, tek yönlü varyans analizi
kullanılmıştır.Veriler p<.05 anlamlılık düzeyinde test edilmiştir. Yapılan
istatistiksel analizlerin sonucunda sınıf öğretmenlerini,“Mesleki İdeal ve Meslek
Sevgisi”, “Mesleki Sorumluluk” “Mesleğin Kutsallığı”, “Karara Katılma”,
“Fiziksel Koşullar”, “Mesleki Yeterlilik ve Tecrübe”, “Ödül”, “Mesleki Gelişim
ve Yükselme”, “Okul İçi İletişim ve Uyum” ve “Veli Tutumları” motive eden
faktörler“Mesleki Saygınlık”, “İşin Niteliği”, “Özlük Hakları” ve “Yönetici
Tutumları” ne motive eden ne de motivasyonunu azaltan faktörler; “Ücret”, “Denetim ve Denetleyici Tutumları”
ve “Öğrenci Profillerindeki Farklar” motivasyonunu azaltan faktörler olarak
tespit edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 11 Mart 2019 |
Gönderilme Tarihi | 24 Ocak 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 2 Sayı: 1 |