Dergi Kurulları

Authors (2021 & 2022)

 Volume 5 Issue 1 (January 2022)

1.Predispositions define a pro-environmental attitude
Mario Schmiedebach Vivienne Litzke Simon Laumen Claas Wegner
2.The impact of demographics on the self-efficacy, technology use, and professional development experience for high school science teachers
Zahrah Aljuzayri Brandy Pleasant
3. Analysis of High School Entrance Exam (LGS) Questions in Terms of PISA Scientific Literacy*
Selin Tuna Munise Seckin Kapucu
4. The Effect of 5E Model STEM Education on the Science Academic Achievement of Secondary School 6th Grade Students
Sevim ÇETİN Renan ŞEKER
5. Investigation Into Popular Science Books As Children's Lıterature In Terms Of Sustainable Environment and Climate Change
Mustafa Orhan
6. The Effect of Science Festival on Participants' Attitudes Towards Science
Ebru YILMAZ İNCE Ahmet KABUL İbrahim DİLER

Volume: 4 - Issue: 2 (2021)

1. Road Safety Education in Moroccan Primary Schools: A Situational Analysis
Chaıba ABDELLAH Drıssı El Bouzaıdı RACHİD
2. Determining the Students' Attitudes Towards STEM: E-Twinning Project from STEM Club to STEM School
Cem MORAN Candan KİLBUL Gizem MORAN
3. STEM Basic Knowledge Test Development Study for Pre-service Teachers
Özlem GÖKÇE TEKİN İsmail ŞAN
4. Examination of Studies for Autistic Children in Turkey
Elanur DURDU Muhammet DEMİRBİLEK
5. The effect of STEM education on 21th century skills: Preservice science teachers’ evaluations
Yasemin HACIOĞLU


Volume: 4 - Issue: 1 (2021)

1. Pre-Service Primary School Teachers’ Knowledge of Science Process Skills and How They Integrate These Skills into Lessons
Özlem İRVEN AZGIN Burcu ŞENLER
2. Assessing Environmental Knowledge and Attitude of Cadets in the Philippine Military Academy, Baguio City, Philippines
Richard Dein ALTAREZ
Manuel Paolo S AUSTRİA
Joyce Ann L BAYRON
Tristan P PALTONGAN
Reeven J TEOFİLO
Mary Assumptha P SANTİANEZ
Rogel M PODA-AN
Alecxander S IBRADO
3. Demystifying the ‘Dense’ Problem of Density Using 5E Learning Cycle
Sylvester DONKOH Mıchael KOFI ANNAN Jennifer OSEİ
4. Perceptions of Academia of Different Health Professions Towards Inter Professional Education in Sri Lanka
Faiz MARİKAR Dilani PERERA
5. Creating the Science Learning Environment of Secondary School Students’ Dreams
Onur BEKTAŞ Ayse OGUZ UNVER
6. Students’ Insights on Teaching Air Pollution in Indonesian Classrooms: A Report Based from Semi-Structured Interviews
Muhammad Dicky DARMAWAN Siti SYAHRA Nikki Heherson DAGAMAC




Baş Editör

Doç. Dr. Şahin İdin

Doç. Dr. Şahin İDİN TÜRKİYE BİLİMSEL VE TEKNOLOJİK ARAŞTIRMA KURUMU BAŞKANLIĞI 0000-0003-2366-913X Türkiye
Fen Bilgisi Eğitimi, Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler

Editör Kurulu


Bilim Kurulu

Prof. Dr. Valarie AKERSON-ABD

Prof. Dr. Mack Shelley-ABD

Prof. Dr. Janchai YİNGPRAYOON-TAYLAND

Prof. Dr. Costantina Cossu-İTALYA

Prof. Dr. Akram Shaikh-PAKİSTAN

Prof. Dr. Fitnat KAPTAN-TÜRKİYE

Prof. Dr. Fitnat KÖSEOĞLU- TÜRKİYE

Prof.Dr. Kemal YÜRÜMEZOĞLU- TÜRKİYE

Doç. Dr. Mustafa Hilmi ÇOLAKOĞLU- TÜRKİYE

Doç. Dr. Nil Yıldız DUBAN- TÜRKİYE

Doç. Dr. Wan ZHİHONG-HONG KONG

Dr. Steven Sexton-YENİ ZELANDA

Dr. Kaan BATI- TÜRKİYE

Marina Jimenez-Scientix-BELÇİKA

Dr. Tuğba ECEVİT

Dr. Burcu DURMAZ

Yayın Kurulu

Dr. İsmail DÖNMEZ

Öğr. Gör. Seraceddin GÜRBÜZ

Öğr. Gör. Hüseyin DOĞAN


 




Editör

Dr. İsmail DÖNMEZ

Doç. Dr. İsmail DÖNMEZ Muş Alparslan Üniversitesi 0000-0002-7792-0169 Türkiye Web
Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi

Fen Bilimleri Bölüm Editörü

Doç. Dr. Salih GÜLEN 

Doç. Dr. Salih GÜLEN Muş Alparslan Üniversitesi 0000-0001-5092-0495 Türkiye
Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi

Matematik Bölüm Editörü

Dr. Burcu DURMAZ

Dr. Öğr. Üyesi Burcu DURMAZ Süleyman Demirel Üniversitesi 0000-0002-2788-434X Türkiye
Matematik Eğitimi, Özel Yetenekliler Eğitimi

Bilişim Teknolojileri Bölüm Editörü

Yrd. Doç. Dr. Orhan CURAOĞLU Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi 0000-0003-0467-2552 Türkiye
Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme, Eğitim Teknolojileri, Öğretim Tasarımı

Sanat Eğitimi Bölüm Editörü

Doç. Dr. Rukiye DİLLİ

rukiyemir@gmail.com

Konular: Müze Eğitimi, Sanat Eğitimi

Kurum: Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu

Doğa Bilimleri Bölümü Editörü

Dr. Bülent Gözcelioğlu

bulent.gozcelioglu@gmail.com

Konular: Doğa Bilimleri, Temel Bilimler

Kurum: Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu