In recent years, increasing competition between enterprises as a result of
globalization, development in information communication technologies has been the
cause of discussion of the new concepts. Technological innovation and change is being
imitated by competitors so fast. This case has channeled enterprises to abstract concepts.
Some basic values like culture, identity, reputation and image have drawn the attention of
the managers. The aim of this study is to explain the organizational culture and
institutional reputation on basic level and to address the effect of the organizational
culture on institutional reputation. In this regard, the data taken as a result of survey
conducted with the managers of 93 hospitals in Kayseri has been evaluated through
frequency, correlation and regression analysis and it has been found that organizational
culture have an impact on corporate reputation (R2=,494).
Reputation Corporate Reputation Organizational Culture Culture
Son yıllarda globalleşme, bilgi ve iletişim teknolojilerindeki ilerlemeler sonucunda işletmeler arasındaki hızla artan rekabet yeni kavramların tartışılmasına sebep olmuştur. Teknolojik yenilik ve değişimlerin rakipler tarafından çok hızlı taklit edilmektedir. Bu durum işletmeleri soyut kavramlara yöneltmiştir. Kültür, kimlik, itibar ve imaj gibi temel değerler yöneticilerin dikkatini çekmiştir. Çalışmamızın amacı, yukarıda bahsedilen temel değerlerden örgüt kültürü ve kurumsal itibar kavramları yüzeysel olarak açıklamak ve örgüt kültürünün kurumsal itibara etkisini ortaya koymaktır. Bu amaçla Kayseri’de faaliyet göstermekte olan 93 hastane yöneticisi ile yürütülen anket çalışması sonucunda elde edilen veriler frekans, korelasyon ve regresyon analizleri ile değerlendirilmiş ve örgüt kültürünün kurumsal itibar üzerinde (R2=,494) etkisi olduğu tespit edilmiştir.
Diğer ID | JA88MA99AJ |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2014 |
Gönderilme Tarihi | 1 Aralık 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.