The aim of this research is to segment customers regarding their environment consciousness
and environment-oriented purchasing behavior and to identify the socio-demographic
characteristics of that market segments. In the study, in order to test whether the customers
from different market segments in relation with their environment consciousness and environment-oriented
behavior cluster analysis was used. As a result, it was found that the customers
formed three market segments in relation with their environment consciousness and
environment-oriented purchasing behavior.
Environment consciousness market segmentation green marketing
Bu araştırmanın temel amacı, tüketicileri çevre bilinci ve çevreye duyarlı satınalma davranışlarına göre bölümlere ayırmak ve farklı pazar bölümlerini sosyo-demografik özellikleri itibariyle tanımlamaktır. Bu bağlamda, tüketicilerin çevre bilinci ve çevreye yönelik satınalma davranışları itibariyle farklı pazar bölümleri oluşturup oluşturmadıklarını test edebilmek amacıyla kümeleme analizi yapılmıştır. Tüketicilerin çevre bilinci ve çevreye duyarlı satınalma davranışlarına göre üç farklı pazar bölümü oluşturduğu belirlenmiştir.
Diğer ID | JA49EV86CU |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2009 |
Gönderilme Tarihi | 1 Haziran 2009 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 9 Sayı: 17 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.