BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2009, Cilt: 9 Sayı: 17, 310 - 326, 01.06.2009

Öz

The aim of this research is to segment customers regarding their environment consciousness
and environment-oriented purchasing behavior and to identify the socio-demographic
characteristics of that market segments. In the study, in order to test whether the customers
from different market segments in relation with their environment consciousness and environment-oriented
behavior cluster analysis was used. As a result, it was found that the customers
formed three market segments in relation with their environment consciousness and
environment-oriented purchasing behavior.

TÜKETİCİLERİN ÇEVRE BİLİNCİ VE ÇEVREYE DUYARLI SATINALMA DAVRANIŞLARINA YÖNELİK BİR PİLOT ARAŞTIRMA

Yıl 2009, Cilt: 9 Sayı: 17, 310 - 326, 01.06.2009

Öz

Bu araştırmanın temel amacı, tüketicileri çevre bilinci ve çevreye duyarlı satınalma davranışlarına göre bölümlere ayırmak ve farklı pazar bölümlerini sosyo-demografik özellikleri itibariyle tanımlamaktır. Bu bağlamda, tüketicilerin çevre bilinci ve çevreye yönelik satınalma davranışları itibariyle farklı pazar bölümleri oluşturup oluşturmadıklarını test edebilmek amacıyla kümeleme analizi yapılmıştır. Tüketicilerin çevre bilinci ve çevreye duyarlı satınalma davranışlarına göre üç farklı pazar bölümü oluşturduğu belirlenmiştir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA49EV86CU
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Tülay Yeniçeri Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2009
Gönderilme Tarihi 1 Haziran 2009
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 9 Sayı: 17

Kaynak Göster

APA Yeniçeri, T. (2009). TÜKETİCİLERİN ÇEVRE BİLİNCİ VE ÇEVREYE DUYARLI SATINALMA DAVRANIŞLARINA YÖNELİK BİR PİLOT ARAŞTIRMA. Sosyal Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 9(17), 310-326.