Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

İlahiyat Fakültesi Öğrencilerinin Pedagojik Formasyon Dersleriyle İlgili Görüşleri

Yıl 2024, Cilt: 8 Sayı: 2, 123 - 154, 31.12.2024

Öz

Pedagojik formasyon eğitimi yükseköğretim öğrencilerini öğretmenlik mesleğine hazırlayan bir eğitimdir. Türkiye’de yükseköğretim tarihi süreci içerisinde pedagojik formasyon eğitimi çeşitli şekillerde verilmiştir. En son şekli ile seçmeli dersler arasında yer alan pedagojik formasyon eğitimi derslerinin en verimli şekilde öğretim süreçlerine yansıtılabilmesi için değerlendirilmesi gerekmektedir.
Yapılan çalışma ilahiyat fakültesi öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine ilişkin bakış açılarını, pedagojik formasyon derslerinin niteliği, niceliği ve yeterliliğine yönelik algılarını tespit etmek amacıyla hazırlanmıştır. Araştırma verileri anket aracılığıyla toplanmış olup ankette toplam 34 soru bulunmaktadır. Araştırmanının evrenini Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi, İstanbul Üniversitesi İlahiyat Fakültesi ve İstanbul 29 Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi öğrencileri oluşturmaktadır. Bu doğrultuda araştırmaya belirtilen fakültelerde 2023-2024 öğretim yılında pedagojik formasyon derslerini alan ve son sınıf öğrencisi olan 288 öğrenci katılmıştır. Araştırma sonucunda öğrencilerin, pedagojik formasyon eğitiminden büyük bir oranla memnun oldukları görülmekle birlikte pedagojik formasyon eğitiminin uygulama boyutunun geliştirilmesi konusundaki talepleri ortaya çıkmıştır.

Etik Beyan

"İlahiyat Fakültesi Öğrencilerinin Pedagojik Formasyon Dersleriyle İlgili Görüşleri" isimli projeniz Üniversitemiz Sosyal Bilimler Araştırma Etik Kurulu tarafından incelenmiş ve etik yönden uygunluğuna karar verilmiştir.

Destekleyen Kurum

Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Araştırma Etik Kurulu

Proje Numarası

2024-63

Kaynakça

  • Alım, Mete. “Öğreti̇m Teknoloji̇leri̇ ve Materyal Geli̇şti̇rme (ÖTMG) Dersi̇ni̇n Önemi̇ ve Öğreti̇m Süreci̇ne İli̇şki̇n Öneri̇ler”. Doğu Coğrafya Dergisi 12/17 (2011), 243-262.
  • Altun, Taner. Pedagojik Formasyon Eğitimi Alan Öğretmen Adaylarının Öz-Yeterlik İnançları, Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumları ve Kaygı Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Antalya: Akdeniz Üniversitesi, Yüksek Lisans, 2015.
  • Argon, Türkan - Kösterelioğlu, Meltem A. “Öğretmenli̇k Mesleği̇ ve Okul Deneyi̇mi̇ Dersleri̇”. Milli Eğitim Dergisi 40/186 (2010), 265-277.
  • Aslan, Ahmet - Kazu, Hilal. “Teknoloji̇ Destekli̇ Öğretmen Geli̇şi̇mi̇ Kapsamında Ortaöğreti̇m Öğretmenleri̇ni̇n Teknoloji̇k Formasyon Yeterli̇k Düzeyleri̇ni̇n Çeşi̇tli̇ Deği̇şkenler Açısından İncelenmesi̇ (Van İli̇ Örneği̇)”. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi 22/85 (2023), 1-24.
  • Aydın, Muhammet Şevki. Cumhuriyet Döneminde Din Eğitimi Öğretmeni Yetiştirme ve İstihdamı. İstanbul: Dem Yayınları, 3. Basım, 2016.
  • Ayhan, Halis. Türkiye’de Din Eğitimi. İstanbul: Dem Yayınları, 3. Basım, 2014.
  • Bayraktar, Ahmet. İlahiyat Eğitiminin Öğrencilerin Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Öz Yeterlik İnanç Düzeyleri ve Problem Çözme Becerilerine Katkısı. Erzurum: Atatürk Üniversitesi, Yüksek Lisans, 2014.
  • Büyüköztürk, Şener. Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı. Pegem Akademi Yayıncılık, 2017.
  • Can, Şendil. “Pedagojik Formasyon Programı Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Düşünceleri”. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi 18/1 (2017), 595-611.
  • Çapcıoğlu, Fatma - Kızılabdullah, Yıldız. “Uygulama Öğretmeni ve Öğrencilerinin Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Öğretmenlik Uygulaması Sürecine Yönelik Görüşleri”. Dini Araştırmalar 23/58 (2020), 51-78. https://doi.org/10.15745/da.797997
  • Çelik, Rahime. “İlahiyat Fakültesi Öğrencilerinin Öğretmenlik Uygulaması Dersine Yönelik Görüşleri”. Uluslararası Yüksek Din Öğretimi Sempozyumu (Akademik ve Sosyal Yönleriyle). 2/229-244. Ankara: TDV Yayın Matbaacılık, 1. Basım, 2019.
  • Çetinel, Hasan. “Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Öğrencilerinin Öğretmenlik Uygulaması Dersine Yönelik Beklentileri”. Tasavvur / Tekirdağ İlahiyat Dergisi 8/2 (2022), 1541-1575. https://doi.org/10.47424/tasavvur.1182707
  • Dalgıç, Gülay vd. “Ücretli Öğretmenlerin, Katıldıkları Pedagojik Formasyon Programına İlişkin Deneyimleri”. Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi 11 (2012), 39-54.
  • Delen, İbrahim vd. “Türkiye’deki Formasyon Programının İncelenmesi: Öğretmen Adaylarının Teknolojik ve Pedagojik Alan Bilgisi”. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi 9/2 (2015), 252-274.
  • Demirtaş, Hasan - Kırbaç, Metin. “Pedagojik Formasyon Sertifika Programı Öğrencilerinin Pedagojik Formasyon Eğitimine İlişkin Görüşleri”. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 6/2 (2016), 138-152.
  • Ecer, Münir. “İlahiyat Fakültesi Öğrencilerinin Öğretmenlik Uygulaması Dersine İlişkin Beklentileri”. Iğdır Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 35 (2024), 160-177. https://doi.org/10.54600/igdirsosbilder.1387964
  • Ev, Halit. Türkiye’deki Yüksek Din Öğretimi Kurumları Programlarının Öğretmen Yetiştirme Bakımından Değerlendirilmesi. İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi, Doktora, 1999.
  • Gülşen, Celal - Gündüz, Hicran Çetin. “Pedagojik Formasyon Eğitimi Alan Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleği ve Öğretmenlik Uygulamasına Yönelik Görüşleri”. International Journal of Social Sciences and Education Research 2/3 (2016), 870-883.
  • Gün, Ayşegül. “İlahiyat Alanında Pedagojik Formasyon Eğitimi Alan Öğretmen Adaylarının Gözüyle Din Dersi Öğretmenleri”. Şırnak Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 11/24 (2020), 129-158.
  • Gün, Ayşegül. “Pedagojik Formasyon Eğitimi Alan İlahiyat Fakültesi Öğrencilerinin Mesleki Yeterlik Algıları ve Pedagojik Formasyon Programına İlişkin Görüşleri: Amasya Üniversitesi Örneği”. Amasya Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 8 (2017), 125-171. https://doi.org/10.18498/amauifd.325833
  • İlic, Ulaş. “Öğretmen Adayları İçin Yeni Bir Ders: Öğretim Teknolojileri”. Milli Eğitim Dergisi 50/230 (2021), 689-704.
  • Kaya, Mevlüt - Nazıroğlu, Bayramali. “İlahiyat Fakültelerinde Pedagojik Formasyon Derslerinin Tarihi Gelişimi”. Modern Dönemde İlahiyat Eğitimi, Müfredatı ve Yöntem Tartışmaları (Çalıştay), 125-141.
  • Kaya, Umut. “İlahiyat Öğrencilerinin Ölçme ve Değerlendirme Dersi Tutumları”. Türkiye Din Eğitimi Araştırmaları Dergisi 12 (2021), 121-145.
  • Kaya, Umut. Öğrenci Görüşlerine Göre İlahiyat Fakülteleri. İstanbul: Çamlıca Yayınları, 2020.
  • Keyifli, Şükrü. “İlahiyat Fakültesi Öğrencilerinin Öğretmenlik Uygulaması İle İlgili Görüşleri: D.E.Ü İlahiyat Fakültesi Örneği”. Dokuz Eylül Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 52 (2020), 39-65. https://doi.org/10.21054/deuifd.767893
  • Kiraz, Zafer - Dursun, Fevzi. “Pedagojik Formasyon Eğitimi Alan Öğretmen Adaylarının Bu Eğitime İlişkin Algıları”. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 11/3 (2015), 1008-1028. https://doi.org/10.17860/efd.37544 Koç, Ahmet. “İlâhiyat Fakültesi (İlâhiyat Lisans Programı) Öğrencilerinin Sorunları ve Beklentileri”. Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 25 (2014).
  • Koç, Ahmet - Kaya, Umut. “İmam Hatip Okullarına Öğretmen Yetiştiren ‘Pedagojik Formasyon Eğitimi Sertifika Programı’ Üzerine Bir Araştırma”. Geleceğin İnşasında İmam-Hatip Okulları. 2/209-235. Malatya: İnönü Üniversitesi Yayınevi, 2017.
  • Koçak, Canan - Önen, A. Seda. “Öğretmenlik Mesleğinde İlk Adım... Eğitim Bilimlerine Giriş Dersine Yönelik Öğrenci Tutumlarının Belirlenmesi”. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 29/29 (2011), 59-72.
  • Köybaşı, Fatma - Uğurlu, Celal Teyyar. “Üniversite Öğrencilerinin Pedagojik Formasyon Derslerine Yönelik Geliştirdikleri Metaforlar”. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 46 (2018), 198-222.
  • Nevzat Yaşar Aşıkoğlu. “İlahiyat Fakültelerinin Eğitim Öğretime Katkıları ve Kaliteye Yolculuk”. Cumhuriyet Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 9/1 (2005), 1-9.
  • Sever, Demet vd. “Problems That Pedagogical Formation Certificate Program Students Think That They Will Encounter in Their Professional Lives”. Anadolu Journal Of Educational Sciences International 5/2 (10 Kasım 2015). https://doi.org/10.18039/ajesi.35496
  • Şıngır, Hatice - Koç, Zihni. “Pedagojik Formasyon Eğitimi Sertifika Programı Öğrencilerinin Programla İlgili Görüşleri: Gazi Eğitim Fakültesi Örneği”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 22/4 (2018), 971-992.
  • Şimşek, Ali. “Araştırma Modelleri”. Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri. 215. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları, 2018.
  • Şimşek, Hasan - Yıldırım, Ali. Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık, 12. Basım, 2021.
  • Uçar, Recep. “İlahiyat Fakültesi Öğrencilerinin Profili, Akademik Eğilimleri ve Aldıkları Eğitime İlişkin Memnuniyet Algıları (İnönü Üniversitesi Örneği)”. İnönü Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 8/2 (2017), 105-178.
  • Ulubey, Özgür - Yıldırım, Kasım. “Pedagojik Formasyon Eğitimi Sertifika Programının Öğretmenlik Becerilerinin Gelişimine Katkısının İncelenmesi”. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 14/40 (28 Aralık 2017), 1-30.
  • Ürün Karahan, Berna - Erdağı Toksun, Selma. “Eğitim Fakültesi ve Pedagojik Formasyon Gruplarındaki Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumlarının ve Görüşlerinin Değerlendirilmesi”. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi 7/3 (2018), 1976-1994.
  • Yıldırım, Kasım vd. “Pedagojik Formasyon Eğitimi Sertifika Programındaki Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Motivasyonlarının İncelenmesi”. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 19/1 (2019), 428-439. https://doi.org/10.17240/aibuefd.2019.19.43815-455882
  • İlahiyat Formasyon Programları. T.C. Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı, 2017.
  • “İstanbul 29 Mayıs Üniversitesi - İlahiyat (202210329) | YÖK Lisans Atlası”. 17 Mayıs 2024. Erişim 17 Mayıs 2024. https://yokatlas.yok.gov.tr/2021/lisans.php?y=202210329
  • “İstanbul 29 Mayıs Üniversitesi - İlahiyat (202210329) | YÖK Lisans Atlası”. 17 Mayıs 2024. Erişim 17 Mayıs 2024. https://yokatlas.yok.gov.tr/2022/lisans.php?y=202210329
  • “İstanbul 29 Mayıs Üniversitesi - İlahiyat (202210329) | YÖK Lisans Atlası”. 17 Mayıs 2024. Erişim 17 Mayıs 2024. https://yokatlas.yok.gov.tr/lisans.php?y=202210329
  • “İstanbul 29 Mayıs Üniversitesi - İlahiyat (202210330) | YÖK Lisans Atlası”. 17 Mayıs 2024. Erişim 17 Mayıs 2024. https://yokatlas.yok.gov.tr/2021/lisans.php?y=202210330
  • “İstanbul 29 Mayıs Üniversitesi - İlahiyat (202210330) | YÖK Lisans Atlası”. 17 Mayıs 2024. Erişim 17 Mayıs 2024. https://yokatlas.yok.gov.tr/2022/lisans.php?y=202210330
  • “İstanbul 29 Mayıs Üniversitesi - İlahiyat (202210330) | YÖK Lisans Atlası”. 17 Mayıs 2024. Erişim 17 Mayıs 2024. https://yokatlas.yok.gov.tr/lisans.php?y=202210330
  • “İstanbul Üniversitesi - İlahiyat (105611262) | YÖK Lisans Atlası”. 17 Mayıs 2024. Erişim 17 Mayıs 2024. https://yokatlas.yok.gov.tr/2021/lisans.php?y=105611262
  • “İstanbul Üniversitesi - İlahiyat (105611262) | YÖK Lisans Atlası”. 17 Mayıs 2024. Erişim 17 Mayıs 2024. https://yokatlas.yok.gov.tr/2022/lisans.php?y=105611262
  • “İstanbul Üniversitesi - İlahiyat (105611262) | YÖK Lisans Atlası”. 17 Mayıs 2024. Erişim 17 Mayıs 2024. https://yokatlas.yok.gov.tr/lisans.php?y=105611262
  • “Marmara Üniversitesi - İlahiyat (107210465) | YÖK Lisans Atlası”. 17 Mayıs 2024. Erişim 17 Mayıs 2024. https://yokatlas.yok.gov.tr/2019/lisans.php?y=107210465
  • “Marmara Üniversitesi - İlahiyat (107210465) | YÖK Lisans Atlası”. 17 Mayıs 2024. Erişim 17 Mayıs 2024. https://yokatlas.yok.gov.tr/2020/lisans.php?y=107210465
  • “Marmara Üniversitesi - İlahiyat (107210465) | YÖK Lisans Atlası”. 17 Mayıs 2024. Erişim 17 Mayıs 2024. https://yokatlas.yok.gov.tr/lisans.php?y=107210465
  • “Milli Eğitim Bakanlığı Tebliğler Dergisi” 42/2021 (1979).
  • “Millî Eğitim Bakanlığına Bağlı Eğitim Kurumlarına Öğretmen Olarak Atanacakların Atamalarına Esas Olan Alanlar ile Mezun Oldukları Yükseköğretim Programları ve Aylık Karşılığı Okutacakları Derslere İlişkin Esaslar”. Milli Eğitim Bakanlığı. Erişim 24 Aralık 2024. https://personel.meb.gov.tr/upload/Kimler_ogretmen_olur.pdf Milli Eğitim Temel Kanunu, Milli Eğitim Temel Kanunu. 1739 3 (1973).
  • Milli Eğitim Temel Kanunu, Milli Eğitim Temel Kanunu. 1739 (14 Haziran 1973).
  • Pedagojik Formasyona Yönelik Bilgilendirme. Ankara: Yükseköğretim Kurulu, 2023.
  • “T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Tebliğler Dergisi” 84/2729-Ek (Haziran 2018), 2001-2046.
  • “T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Tebliğler Dergisi” 84/2767-Ek (Eylül 2021), 1047-1066.

آراء طلاب كلية الشريعة حول دورات التكوين التربوي

Yıl 2024, Cilt: 8 Sayı: 2, 123 - 154, 31.12.2024

Öz

تعتبر التربية التكوينية تعليمًا يُعد طلاب التعليم العالي لمهنة التدريس. وقد تم توفير التربية التكوينية بطرق مختلفة على مدار تاريخ التعليم العالي في تركيا. يجب تقييم دورات التربية التكوينية، التي تُعتبر من الدورات الاختيارية في شكلها الأحدث، لكي تنعكس في عمليات التعليم بأكثر الطرق فعالية.

تم إعداد الدراسة لتحديد وجهات نظر طلاب كليه الشريعة حول مهنة التدريس وإدراكهم لجودة وكمية وكفاية دورات التربية التكوينية. تم جمع بيانات البحث من خلال استبيان يتضمن 34 سؤالًا. تتكون عينة البحث من طلاب كلية الشريعة بجامعة مرمرة، وكلية الشريعة بجامعة إسطنبول، وكلية الشريعة بجامعة 29 مايو في إسطنبول. وفي هذا الصدد، شارك 288 طالبًا من طلاب السنة النهائية الذين أخذوا دورات التربية التكوينية في العام الدراسي 2023-2024 في الكليات المذكورة في البحث. ونتيجةً للبحث، تبيّن أن الطلاب كانوا راضين إلى حد كبير عن التربية التكوينية، وظهرت مطالبهم لتحسين الجانب العملي من التربية التكوينية.

Etik Beyan

تمت مراجعة مشروعكم بعنوان 'آراء طلاب كلية اللاهوت حول دروس التكوين التربوي' من قبل لجنة أخلاقيات البحث في العلوم الاجتماعية بجامعتنا، وقد تم اتخاذ قرار مناسب من الناحية الأخلاقية.

Destekleyen Kurum

جنة أخلاقيات البحث في العلوم الاجتماعية بجامعة مرمرة

Proje Numarası

2024-63

Kaynakça

  • Alım, Mete. “Öğreti̇m Teknoloji̇leri̇ ve Materyal Geli̇şti̇rme (ÖTMG) Dersi̇ni̇n Önemi̇ ve Öğreti̇m Süreci̇ne İli̇şki̇n Öneri̇ler”. Doğu Coğrafya Dergisi 12/17 (2011), 243-262.
  • Altun, Taner. Pedagojik Formasyon Eğitimi Alan Öğretmen Adaylarının Öz-Yeterlik İnançları, Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumları ve Kaygı Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Antalya: Akdeniz Üniversitesi, Yüksek Lisans, 2015.
  • Argon, Türkan - Kösterelioğlu, Meltem A. “Öğretmenli̇k Mesleği̇ ve Okul Deneyi̇mi̇ Dersleri̇”. Milli Eğitim Dergisi 40/186 (2010), 265-277.
  • Aslan, Ahmet - Kazu, Hilal. “Teknoloji̇ Destekli̇ Öğretmen Geli̇şi̇mi̇ Kapsamında Ortaöğreti̇m Öğretmenleri̇ni̇n Teknoloji̇k Formasyon Yeterli̇k Düzeyleri̇ni̇n Çeşi̇tli̇ Deği̇şkenler Açısından İncelenmesi̇ (Van İli̇ Örneği̇)”. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi 22/85 (2023), 1-24.
  • Aydın, Muhammet Şevki. Cumhuriyet Döneminde Din Eğitimi Öğretmeni Yetiştirme ve İstihdamı. İstanbul: Dem Yayınları, 3. Basım, 2016.
  • Ayhan, Halis. Türkiye’de Din Eğitimi. İstanbul: Dem Yayınları, 3. Basım, 2014.
  • Bayraktar, Ahmet. İlahiyat Eğitiminin Öğrencilerin Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Öz Yeterlik İnanç Düzeyleri ve Problem Çözme Becerilerine Katkısı. Erzurum: Atatürk Üniversitesi, Yüksek Lisans, 2014.
  • Büyüköztürk, Şener. Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı. Pegem Akademi Yayıncılık, 2017.
  • Can, Şendil. “Pedagojik Formasyon Programı Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Düşünceleri”. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi 18/1 (2017), 595-611.
  • Çapcıoğlu, Fatma - Kızılabdullah, Yıldız. “Uygulama Öğretmeni ve Öğrencilerinin Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Öğretmenlik Uygulaması Sürecine Yönelik Görüşleri”. Dini Araştırmalar 23/58 (2020), 51-78. https://doi.org/10.15745/da.797997
  • Çelik, Rahime. “İlahiyat Fakültesi Öğrencilerinin Öğretmenlik Uygulaması Dersine Yönelik Görüşleri”. Uluslararası Yüksek Din Öğretimi Sempozyumu (Akademik ve Sosyal Yönleriyle). 2/229-244. Ankara: TDV Yayın Matbaacılık, 1. Basım, 2019.
  • Çetinel, Hasan. “Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Öğrencilerinin Öğretmenlik Uygulaması Dersine Yönelik Beklentileri”. Tasavvur / Tekirdağ İlahiyat Dergisi 8/2 (2022), 1541-1575. https://doi.org/10.47424/tasavvur.1182707
  • Dalgıç, Gülay vd. “Ücretli Öğretmenlerin, Katıldıkları Pedagojik Formasyon Programına İlişkin Deneyimleri”. Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi 11 (2012), 39-54.
  • Delen, İbrahim vd. “Türkiye’deki Formasyon Programının İncelenmesi: Öğretmen Adaylarının Teknolojik ve Pedagojik Alan Bilgisi”. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi 9/2 (2015), 252-274.
  • Demirtaş, Hasan - Kırbaç, Metin. “Pedagojik Formasyon Sertifika Programı Öğrencilerinin Pedagojik Formasyon Eğitimine İlişkin Görüşleri”. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 6/2 (2016), 138-152.
  • Ecer, Münir. “İlahiyat Fakültesi Öğrencilerinin Öğretmenlik Uygulaması Dersine İlişkin Beklentileri”. Iğdır Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 35 (2024), 160-177. https://doi.org/10.54600/igdirsosbilder.1387964
  • Ev, Halit. Türkiye’deki Yüksek Din Öğretimi Kurumları Programlarının Öğretmen Yetiştirme Bakımından Değerlendirilmesi. İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi, Doktora, 1999.
  • Gülşen, Celal - Gündüz, Hicran Çetin. “Pedagojik Formasyon Eğitimi Alan Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleği ve Öğretmenlik Uygulamasına Yönelik Görüşleri”. International Journal of Social Sciences and Education Research 2/3 (2016), 870-883.
  • Gün, Ayşegül. “İlahiyat Alanında Pedagojik Formasyon Eğitimi Alan Öğretmen Adaylarının Gözüyle Din Dersi Öğretmenleri”. Şırnak Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 11/24 (2020), 129-158.
  • Gün, Ayşegül. “Pedagojik Formasyon Eğitimi Alan İlahiyat Fakültesi Öğrencilerinin Mesleki Yeterlik Algıları ve Pedagojik Formasyon Programına İlişkin Görüşleri: Amasya Üniversitesi Örneği”. Amasya Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 8 (2017), 125-171. https://doi.org/10.18498/amauifd.325833
  • İlic, Ulaş. “Öğretmen Adayları İçin Yeni Bir Ders: Öğretim Teknolojileri”. Milli Eğitim Dergisi 50/230 (2021), 689-704.
  • Kaya, Mevlüt - Nazıroğlu, Bayramali. “İlahiyat Fakültelerinde Pedagojik Formasyon Derslerinin Tarihi Gelişimi”. Modern Dönemde İlahiyat Eğitimi, Müfredatı ve Yöntem Tartışmaları (Çalıştay), 125-141.
  • Kaya, Umut. “İlahiyat Öğrencilerinin Ölçme ve Değerlendirme Dersi Tutumları”. Türkiye Din Eğitimi Araştırmaları Dergisi 12 (2021), 121-145.
  • Kaya, Umut. Öğrenci Görüşlerine Göre İlahiyat Fakülteleri. İstanbul: Çamlıca Yayınları, 2020.
  • Keyifli, Şükrü. “İlahiyat Fakültesi Öğrencilerinin Öğretmenlik Uygulaması İle İlgili Görüşleri: D.E.Ü İlahiyat Fakültesi Örneği”. Dokuz Eylül Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 52 (2020), 39-65. https://doi.org/10.21054/deuifd.767893
  • Kiraz, Zafer - Dursun, Fevzi. “Pedagojik Formasyon Eğitimi Alan Öğretmen Adaylarının Bu Eğitime İlişkin Algıları”. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 11/3 (2015), 1008-1028. https://doi.org/10.17860/efd.37544 Koç, Ahmet. “İlâhiyat Fakültesi (İlâhiyat Lisans Programı) Öğrencilerinin Sorunları ve Beklentileri”. Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 25 (2014).
  • Koç, Ahmet - Kaya, Umut. “İmam Hatip Okullarına Öğretmen Yetiştiren ‘Pedagojik Formasyon Eğitimi Sertifika Programı’ Üzerine Bir Araştırma”. Geleceğin İnşasında İmam-Hatip Okulları. 2/209-235. Malatya: İnönü Üniversitesi Yayınevi, 2017.
  • Koçak, Canan - Önen, A. Seda. “Öğretmenlik Mesleğinde İlk Adım... Eğitim Bilimlerine Giriş Dersine Yönelik Öğrenci Tutumlarının Belirlenmesi”. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 29/29 (2011), 59-72.
  • Köybaşı, Fatma - Uğurlu, Celal Teyyar. “Üniversite Öğrencilerinin Pedagojik Formasyon Derslerine Yönelik Geliştirdikleri Metaforlar”. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 46 (2018), 198-222.
  • Nevzat Yaşar Aşıkoğlu. “İlahiyat Fakültelerinin Eğitim Öğretime Katkıları ve Kaliteye Yolculuk”. Cumhuriyet Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 9/1 (2005), 1-9.
  • Sever, Demet vd. “Problems That Pedagogical Formation Certificate Program Students Think That They Will Encounter in Their Professional Lives”. Anadolu Journal Of Educational Sciences International 5/2 (10 Kasım 2015). https://doi.org/10.18039/ajesi.35496
  • Şıngır, Hatice - Koç, Zihni. “Pedagojik Formasyon Eğitimi Sertifika Programı Öğrencilerinin Programla İlgili Görüşleri: Gazi Eğitim Fakültesi Örneği”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 22/4 (2018), 971-992.
  • Şimşek, Ali. “Araştırma Modelleri”. Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri. 215. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları, 2018.
  • Şimşek, Hasan - Yıldırım, Ali. Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık, 12. Basım, 2021.
  • Uçar, Recep. “İlahiyat Fakültesi Öğrencilerinin Profili, Akademik Eğilimleri ve Aldıkları Eğitime İlişkin Memnuniyet Algıları (İnönü Üniversitesi Örneği)”. İnönü Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 8/2 (2017), 105-178.
  • Ulubey, Özgür - Yıldırım, Kasım. “Pedagojik Formasyon Eğitimi Sertifika Programının Öğretmenlik Becerilerinin Gelişimine Katkısının İncelenmesi”. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 14/40 (28 Aralık 2017), 1-30.
  • Ürün Karahan, Berna - Erdağı Toksun, Selma. “Eğitim Fakültesi ve Pedagojik Formasyon Gruplarındaki Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumlarının ve Görüşlerinin Değerlendirilmesi”. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi 7/3 (2018), 1976-1994.
  • Yıldırım, Kasım vd. “Pedagojik Formasyon Eğitimi Sertifika Programındaki Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Motivasyonlarının İncelenmesi”. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 19/1 (2019), 428-439. https://doi.org/10.17240/aibuefd.2019.19.43815-455882
  • İlahiyat Formasyon Programları. T.C. Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı, 2017.
  • “İstanbul 29 Mayıs Üniversitesi - İlahiyat (202210329) | YÖK Lisans Atlası”. 17 Mayıs 2024. Erişim 17 Mayıs 2024. https://yokatlas.yok.gov.tr/2021/lisans.php?y=202210329
  • “İstanbul 29 Mayıs Üniversitesi - İlahiyat (202210329) | YÖK Lisans Atlası”. 17 Mayıs 2024. Erişim 17 Mayıs 2024. https://yokatlas.yok.gov.tr/2022/lisans.php?y=202210329
  • “İstanbul 29 Mayıs Üniversitesi - İlahiyat (202210329) | YÖK Lisans Atlası”. 17 Mayıs 2024. Erişim 17 Mayıs 2024. https://yokatlas.yok.gov.tr/lisans.php?y=202210329
  • “İstanbul 29 Mayıs Üniversitesi - İlahiyat (202210330) | YÖK Lisans Atlası”. 17 Mayıs 2024. Erişim 17 Mayıs 2024. https://yokatlas.yok.gov.tr/2021/lisans.php?y=202210330
  • “İstanbul 29 Mayıs Üniversitesi - İlahiyat (202210330) | YÖK Lisans Atlası”. 17 Mayıs 2024. Erişim 17 Mayıs 2024. https://yokatlas.yok.gov.tr/2022/lisans.php?y=202210330
  • “İstanbul 29 Mayıs Üniversitesi - İlahiyat (202210330) | YÖK Lisans Atlası”. 17 Mayıs 2024. Erişim 17 Mayıs 2024. https://yokatlas.yok.gov.tr/lisans.php?y=202210330
  • “İstanbul Üniversitesi - İlahiyat (105611262) | YÖK Lisans Atlası”. 17 Mayıs 2024. Erişim 17 Mayıs 2024. https://yokatlas.yok.gov.tr/2021/lisans.php?y=105611262
  • “İstanbul Üniversitesi - İlahiyat (105611262) | YÖK Lisans Atlası”. 17 Mayıs 2024. Erişim 17 Mayıs 2024. https://yokatlas.yok.gov.tr/2022/lisans.php?y=105611262
  • “İstanbul Üniversitesi - İlahiyat (105611262) | YÖK Lisans Atlası”. 17 Mayıs 2024. Erişim 17 Mayıs 2024. https://yokatlas.yok.gov.tr/lisans.php?y=105611262
  • “Marmara Üniversitesi - İlahiyat (107210465) | YÖK Lisans Atlası”. 17 Mayıs 2024. Erişim 17 Mayıs 2024. https://yokatlas.yok.gov.tr/2019/lisans.php?y=107210465
  • “Marmara Üniversitesi - İlahiyat (107210465) | YÖK Lisans Atlası”. 17 Mayıs 2024. Erişim 17 Mayıs 2024. https://yokatlas.yok.gov.tr/2020/lisans.php?y=107210465
  • “Marmara Üniversitesi - İlahiyat (107210465) | YÖK Lisans Atlası”. 17 Mayıs 2024. Erişim 17 Mayıs 2024. https://yokatlas.yok.gov.tr/lisans.php?y=107210465
  • “Milli Eğitim Bakanlığı Tebliğler Dergisi” 42/2021 (1979).
  • “Millî Eğitim Bakanlığına Bağlı Eğitim Kurumlarına Öğretmen Olarak Atanacakların Atamalarına Esas Olan Alanlar ile Mezun Oldukları Yükseköğretim Programları ve Aylık Karşılığı Okutacakları Derslere İlişkin Esaslar”. Milli Eğitim Bakanlığı. Erişim 24 Aralık 2024. https://personel.meb.gov.tr/upload/Kimler_ogretmen_olur.pdf Milli Eğitim Temel Kanunu, Milli Eğitim Temel Kanunu. 1739 3 (1973).
  • Milli Eğitim Temel Kanunu, Milli Eğitim Temel Kanunu. 1739 (14 Haziran 1973).
  • Pedagojik Formasyona Yönelik Bilgilendirme. Ankara: Yükseköğretim Kurulu, 2023.
  • “T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Tebliğler Dergisi” 84/2729-Ek (Haziran 2018), 2001-2046.
  • “T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Tebliğler Dergisi” 84/2767-Ek (Eylül 2021), 1047-1066.

Perspectives of Theology Faculty Students on Pedagogical Formation Courses

Yıl 2024, Cilt: 8 Sayı: 2, 123 - 154, 31.12.2024

Öz

Pedagogical formation education is an education that prepares higher education students for the teaching profession. Pedagogical formation education has been provided in various ways throughout the history of higher education in Turkey. Pedagogical formation training courses, which are among the elective courses in their latest form, need to be evaluated in order to be reflected in the teaching processes in the most efficient way.
The study was prepared to determine the perspectives of the faculty of theology students regarding the teaching profession and their perceptions of the quality, quantity and adequacy of pedagogical formation courses. Research data was collected through a survey and there are a total of 34 questions in the survey. The population of the research consists of students of Marmara University Faculty of Theology, Istanbul University Faculty of Theology and Istanbul 29 Mayıs University Faculty of Theology. In this regard, 288 students who were senior students and took pedagogical formation courses in the 2023-2024 academic year in the mentioned faculties participated in the research. As a result of the research, it was seen that the students were largely satisfied with the pedagogical formation education, and their demands for improving the practical dimension of the pedagogical formation education emerged.

Etik Beyan

Your project titled 'Opinions of Theology Faculty Students on Pedagogical Formation Courses' has been reviewed by our University’s Social Sciences Research Ethics Committee and deemed ethically suitable.

Destekleyen Kurum

Marmara University Social Sciences Research Ethics Committee.

Proje Numarası

2024-63

Kaynakça

  • Alım, Mete. “Öğreti̇m Teknoloji̇leri̇ ve Materyal Geli̇şti̇rme (ÖTMG) Dersi̇ni̇n Önemi̇ ve Öğreti̇m Süreci̇ne İli̇şki̇n Öneri̇ler”. Doğu Coğrafya Dergisi 12/17 (2011), 243-262.
  • Altun, Taner. Pedagojik Formasyon Eğitimi Alan Öğretmen Adaylarının Öz-Yeterlik İnançları, Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumları ve Kaygı Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Antalya: Akdeniz Üniversitesi, Yüksek Lisans, 2015.
  • Argon, Türkan - Kösterelioğlu, Meltem A. “Öğretmenli̇k Mesleği̇ ve Okul Deneyi̇mi̇ Dersleri̇”. Milli Eğitim Dergisi 40/186 (2010), 265-277.
  • Aslan, Ahmet - Kazu, Hilal. “Teknoloji̇ Destekli̇ Öğretmen Geli̇şi̇mi̇ Kapsamında Ortaöğreti̇m Öğretmenleri̇ni̇n Teknoloji̇k Formasyon Yeterli̇k Düzeyleri̇ni̇n Çeşi̇tli̇ Deği̇şkenler Açısından İncelenmesi̇ (Van İli̇ Örneği̇)”. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi 22/85 (2023), 1-24.
  • Aydın, Muhammet Şevki. Cumhuriyet Döneminde Din Eğitimi Öğretmeni Yetiştirme ve İstihdamı. İstanbul: Dem Yayınları, 3. Basım, 2016.
  • Ayhan, Halis. Türkiye’de Din Eğitimi. İstanbul: Dem Yayınları, 3. Basım, 2014.
  • Bayraktar, Ahmet. İlahiyat Eğitiminin Öğrencilerin Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Öz Yeterlik İnanç Düzeyleri ve Problem Çözme Becerilerine Katkısı. Erzurum: Atatürk Üniversitesi, Yüksek Lisans, 2014.
  • Büyüköztürk, Şener. Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı. Pegem Akademi Yayıncılık, 2017.
  • Can, Şendil. “Pedagojik Formasyon Programı Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Düşünceleri”. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi 18/1 (2017), 595-611.
  • Çapcıoğlu, Fatma - Kızılabdullah, Yıldız. “Uygulama Öğretmeni ve Öğrencilerinin Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Öğretmenlik Uygulaması Sürecine Yönelik Görüşleri”. Dini Araştırmalar 23/58 (2020), 51-78. https://doi.org/10.15745/da.797997
  • Çelik, Rahime. “İlahiyat Fakültesi Öğrencilerinin Öğretmenlik Uygulaması Dersine Yönelik Görüşleri”. Uluslararası Yüksek Din Öğretimi Sempozyumu (Akademik ve Sosyal Yönleriyle). 2/229-244. Ankara: TDV Yayın Matbaacılık, 1. Basım, 2019.
  • Çetinel, Hasan. “Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Öğrencilerinin Öğretmenlik Uygulaması Dersine Yönelik Beklentileri”. Tasavvur / Tekirdağ İlahiyat Dergisi 8/2 (2022), 1541-1575. https://doi.org/10.47424/tasavvur.1182707
  • Dalgıç, Gülay vd. “Ücretli Öğretmenlerin, Katıldıkları Pedagojik Formasyon Programına İlişkin Deneyimleri”. Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi 11 (2012), 39-54.
  • Delen, İbrahim vd. “Türkiye’deki Formasyon Programının İncelenmesi: Öğretmen Adaylarının Teknolojik ve Pedagojik Alan Bilgisi”. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi 9/2 (2015), 252-274.
  • Demirtaş, Hasan - Kırbaç, Metin. “Pedagojik Formasyon Sertifika Programı Öğrencilerinin Pedagojik Formasyon Eğitimine İlişkin Görüşleri”. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 6/2 (2016), 138-152.
  • Ecer, Münir. “İlahiyat Fakültesi Öğrencilerinin Öğretmenlik Uygulaması Dersine İlişkin Beklentileri”. Iğdır Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 35 (2024), 160-177. https://doi.org/10.54600/igdirsosbilder.1387964
  • Ev, Halit. Türkiye’deki Yüksek Din Öğretimi Kurumları Programlarının Öğretmen Yetiştirme Bakımından Değerlendirilmesi. İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi, Doktora, 1999.
  • Gülşen, Celal - Gündüz, Hicran Çetin. “Pedagojik Formasyon Eğitimi Alan Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleği ve Öğretmenlik Uygulamasına Yönelik Görüşleri”. International Journal of Social Sciences and Education Research 2/3 (2016), 870-883.
  • Gün, Ayşegül. “İlahiyat Alanında Pedagojik Formasyon Eğitimi Alan Öğretmen Adaylarının Gözüyle Din Dersi Öğretmenleri”. Şırnak Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 11/24 (2020), 129-158.
  • Gün, Ayşegül. “Pedagojik Formasyon Eğitimi Alan İlahiyat Fakültesi Öğrencilerinin Mesleki Yeterlik Algıları ve Pedagojik Formasyon Programına İlişkin Görüşleri: Amasya Üniversitesi Örneği”. Amasya Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 8 (2017), 125-171. https://doi.org/10.18498/amauifd.325833
  • İlic, Ulaş. “Öğretmen Adayları İçin Yeni Bir Ders: Öğretim Teknolojileri”. Milli Eğitim Dergisi 50/230 (2021), 689-704.
  • Kaya, Mevlüt - Nazıroğlu, Bayramali. “İlahiyat Fakültelerinde Pedagojik Formasyon Derslerinin Tarihi Gelişimi”. Modern Dönemde İlahiyat Eğitimi, Müfredatı ve Yöntem Tartışmaları (Çalıştay), 125-141.
  • Kaya, Umut. “İlahiyat Öğrencilerinin Ölçme ve Değerlendirme Dersi Tutumları”. Türkiye Din Eğitimi Araştırmaları Dergisi 12 (2021), 121-145.
  • Kaya, Umut. Öğrenci Görüşlerine Göre İlahiyat Fakülteleri. İstanbul: Çamlıca Yayınları, 2020.
  • Keyifli, Şükrü. “İlahiyat Fakültesi Öğrencilerinin Öğretmenlik Uygulaması İle İlgili Görüşleri: D.E.Ü İlahiyat Fakültesi Örneği”. Dokuz Eylül Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 52 (2020), 39-65. https://doi.org/10.21054/deuifd.767893
  • Kiraz, Zafer - Dursun, Fevzi. “Pedagojik Formasyon Eğitimi Alan Öğretmen Adaylarının Bu Eğitime İlişkin Algıları”. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 11/3 (2015), 1008-1028. https://doi.org/10.17860/efd.37544 Koç, Ahmet. “İlâhiyat Fakültesi (İlâhiyat Lisans Programı) Öğrencilerinin Sorunları ve Beklentileri”. Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 25 (2014).
  • Koç, Ahmet - Kaya, Umut. “İmam Hatip Okullarına Öğretmen Yetiştiren ‘Pedagojik Formasyon Eğitimi Sertifika Programı’ Üzerine Bir Araştırma”. Geleceğin İnşasında İmam-Hatip Okulları. 2/209-235. Malatya: İnönü Üniversitesi Yayınevi, 2017.
  • Koçak, Canan - Önen, A. Seda. “Öğretmenlik Mesleğinde İlk Adım... Eğitim Bilimlerine Giriş Dersine Yönelik Öğrenci Tutumlarının Belirlenmesi”. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 29/29 (2011), 59-72.
  • Köybaşı, Fatma - Uğurlu, Celal Teyyar. “Üniversite Öğrencilerinin Pedagojik Formasyon Derslerine Yönelik Geliştirdikleri Metaforlar”. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 46 (2018), 198-222.
  • Nevzat Yaşar Aşıkoğlu. “İlahiyat Fakültelerinin Eğitim Öğretime Katkıları ve Kaliteye Yolculuk”. Cumhuriyet Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 9/1 (2005), 1-9.
  • Sever, Demet vd. “Problems That Pedagogical Formation Certificate Program Students Think That They Will Encounter in Their Professional Lives”. Anadolu Journal Of Educational Sciences International 5/2 (10 Kasım 2015). https://doi.org/10.18039/ajesi.35496
  • Şıngır, Hatice - Koç, Zihni. “Pedagojik Formasyon Eğitimi Sertifika Programı Öğrencilerinin Programla İlgili Görüşleri: Gazi Eğitim Fakültesi Örneği”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 22/4 (2018), 971-992.
  • Şimşek, Ali. “Araştırma Modelleri”. Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri. 215. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları, 2018.
  • Şimşek, Hasan - Yıldırım, Ali. Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık, 12. Basım, 2021.
  • Uçar, Recep. “İlahiyat Fakültesi Öğrencilerinin Profili, Akademik Eğilimleri ve Aldıkları Eğitime İlişkin Memnuniyet Algıları (İnönü Üniversitesi Örneği)”. İnönü Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 8/2 (2017), 105-178.
  • Ulubey, Özgür - Yıldırım, Kasım. “Pedagojik Formasyon Eğitimi Sertifika Programının Öğretmenlik Becerilerinin Gelişimine Katkısının İncelenmesi”. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 14/40 (28 Aralık 2017), 1-30.
  • Ürün Karahan, Berna - Erdağı Toksun, Selma. “Eğitim Fakültesi ve Pedagojik Formasyon Gruplarındaki Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumlarının ve Görüşlerinin Değerlendirilmesi”. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi 7/3 (2018), 1976-1994.
  • Yıldırım, Kasım vd. “Pedagojik Formasyon Eğitimi Sertifika Programındaki Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Motivasyonlarının İncelenmesi”. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 19/1 (2019), 428-439. https://doi.org/10.17240/aibuefd.2019.19.43815-455882
  • İlahiyat Formasyon Programları. T.C. Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı, 2017.
  • “İstanbul 29 Mayıs Üniversitesi - İlahiyat (202210329) | YÖK Lisans Atlası”. 17 Mayıs 2024. Erişim 17 Mayıs 2024. https://yokatlas.yok.gov.tr/2021/lisans.php?y=202210329
  • “İstanbul 29 Mayıs Üniversitesi - İlahiyat (202210329) | YÖK Lisans Atlası”. 17 Mayıs 2024. Erişim 17 Mayıs 2024. https://yokatlas.yok.gov.tr/2022/lisans.php?y=202210329
  • “İstanbul 29 Mayıs Üniversitesi - İlahiyat (202210329) | YÖK Lisans Atlası”. 17 Mayıs 2024. Erişim 17 Mayıs 2024. https://yokatlas.yok.gov.tr/lisans.php?y=202210329
  • “İstanbul 29 Mayıs Üniversitesi - İlahiyat (202210330) | YÖK Lisans Atlası”. 17 Mayıs 2024. Erişim 17 Mayıs 2024. https://yokatlas.yok.gov.tr/2021/lisans.php?y=202210330
  • “İstanbul 29 Mayıs Üniversitesi - İlahiyat (202210330) | YÖK Lisans Atlası”. 17 Mayıs 2024. Erişim 17 Mayıs 2024. https://yokatlas.yok.gov.tr/2022/lisans.php?y=202210330
  • “İstanbul 29 Mayıs Üniversitesi - İlahiyat (202210330) | YÖK Lisans Atlası”. 17 Mayıs 2024. Erişim 17 Mayıs 2024. https://yokatlas.yok.gov.tr/lisans.php?y=202210330
  • “İstanbul Üniversitesi - İlahiyat (105611262) | YÖK Lisans Atlası”. 17 Mayıs 2024. Erişim 17 Mayıs 2024. https://yokatlas.yok.gov.tr/2021/lisans.php?y=105611262
  • “İstanbul Üniversitesi - İlahiyat (105611262) | YÖK Lisans Atlası”. 17 Mayıs 2024. Erişim 17 Mayıs 2024. https://yokatlas.yok.gov.tr/2022/lisans.php?y=105611262
  • “İstanbul Üniversitesi - İlahiyat (105611262) | YÖK Lisans Atlası”. 17 Mayıs 2024. Erişim 17 Mayıs 2024. https://yokatlas.yok.gov.tr/lisans.php?y=105611262
  • “Marmara Üniversitesi - İlahiyat (107210465) | YÖK Lisans Atlası”. 17 Mayıs 2024. Erişim 17 Mayıs 2024. https://yokatlas.yok.gov.tr/2019/lisans.php?y=107210465
  • “Marmara Üniversitesi - İlahiyat (107210465) | YÖK Lisans Atlası”. 17 Mayıs 2024. Erişim 17 Mayıs 2024. https://yokatlas.yok.gov.tr/2020/lisans.php?y=107210465
  • “Marmara Üniversitesi - İlahiyat (107210465) | YÖK Lisans Atlası”. 17 Mayıs 2024. Erişim 17 Mayıs 2024. https://yokatlas.yok.gov.tr/lisans.php?y=107210465
  • “Milli Eğitim Bakanlığı Tebliğler Dergisi” 42/2021 (1979).
  • “Millî Eğitim Bakanlığına Bağlı Eğitim Kurumlarına Öğretmen Olarak Atanacakların Atamalarına Esas Olan Alanlar ile Mezun Oldukları Yükseköğretim Programları ve Aylık Karşılığı Okutacakları Derslere İlişkin Esaslar”. Milli Eğitim Bakanlığı. Erişim 24 Aralık 2024. https://personel.meb.gov.tr/upload/Kimler_ogretmen_olur.pdf Milli Eğitim Temel Kanunu, Milli Eğitim Temel Kanunu. 1739 3 (1973).
  • Milli Eğitim Temel Kanunu, Milli Eğitim Temel Kanunu. 1739 (14 Haziran 1973).
  • Pedagojik Formasyona Yönelik Bilgilendirme. Ankara: Yükseköğretim Kurulu, 2023.
  • “T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Tebliğler Dergisi” 84/2729-Ek (Haziran 2018), 2001-2046.
  • “T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Tebliğler Dergisi” 84/2767-Ek (Eylül 2021), 1047-1066.
Toplam 57 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Din Eğitimi
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Ahsen Büber 0009-0006-2743-0061

Ayşe Sena Özekin Özokudan 0009-0004-5818-3564

Züleyha Kurul 0000-0002-5630-9707

Ramazan Gürel 0000-0001-9066-9098

Proje Numarası 2024-63
Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2024
Gönderilme Tarihi 5 Ekim 2024
Kabul Tarihi 31 Aralık 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 8 Sayı: 2

Kaynak Göster

ISNAD Büber, Ahsen vd. “İlahiyat Fakültesi Öğrencilerinin Pedagojik Formasyon Dersleriyle İlgili Görüşleri”. Talim 8/2 (Aralık 2024), 123-154.



17973        17974     İLAHİYAT ATIF DİZİNİ20831