Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Din Eğitimi Akademisyenlerinin İlahiyat Fakültelerindeki Pedagojik Formasyon Eğitimi Üzerine Görüşleri

Yıl 2024, Cilt: 8 Sayı: 2, 182 - 207, 31.12.2024

Öz

Bu çalışmanın amacı, ilahiyat fakültelerinde verilen pedagojik formasyon eğitiminin, bu eğitimi veren din eğitimi akademisyenleri gözüyle değerlendirilmesidir. Araştırma verileri, görüşme yöntemi ile toplanmıştır. Görüşme esnasında açık uçlu altı sorudan oluşan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi, İstanbul Üniversitesi İlahiyat Fakültesi, İstanbul 29 Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi ve İstanbul Medeniyet Üniversitesi İslami İlimler Fakültesi’nde Din Eğitimi Anabilim Dalı’nda görev yapan öğretim üyeleri oluşturmaktadır. Çalışma grubunda adı geçen üniversitelerde pedagojik formasyon eğitiminde görev alan ve araştırmaya gönüllü olarak katılan sekiz akademisyen bulunmaktadır. Değerlendirme çalışması, din eğitimi akademisyenlerinin ilahiyattaki pedagojik formasyon eğitimine dair bakış açılarını, öğrencilerin bu eğitime karşı tutumlarını, bu eğitimin kimler tarafından verilmesi gerektiği, eğitimin niteliğini artırmaya yönelik öneriler gibi hususları konu edinmektedir. İlahiyat fakültelerinde verilen pedagojik formasyon eğitimi ile ilgili bugüne kadar çeşitli çalışmalar yapılmakla beraber bu çalışma bizzat bu derslere giren din eğitimi akademisyenlerinin görüşlerini içermesi bakımından diğer çalışmalardan ayrışmaktadır.

Kaynakça

  • Altaş, Nurullah. Din Eğitimi. Ankara: Nobel, 2.Baskı., 2022. Altun, Taner. Pedagojik Formasyon Eğitimi Alan Öğretmen Adaylarının Öz-Yeterlik İnançları, Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumları ve Kaygı Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Antalya: Akdeniz Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, 2015.
  • Aydın, Muhammet Şevki. Cumhuriyet Döneminde Din Eğitimi Öğretmeni Yetiştirme ve İstihdamı. Ensar Neşriyat, 3. Basım, 2016.
  • Aydın, Muhammet Şevki. “Öğretmen Yetiştiren Kurumlar Olarak İlahiyat Fakülteleri”. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 6 (1995).
  • Ayhan, Halis. Türkiye’de Din Eğitimi. Değerler Eğitimi Merkezi Yayınları, 3. Basım, 2014.
  • Can, Rıdvan vd. “Öğretmenlerin Eğitimde Teknoloji Kullanımına Yönelik Görüşleri”. Cihanşümul Akademi Sosyal Bilimler Dergisi 3 (2022), 1-12.
  • Çakmak, Meltem Sünkür. “Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Uygulaması Derslerine İlişkin Görüşleri̇”. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 13 (2019), 207-226.
  • Dalgıç, Gülay vd. “Ücretli Öğretmenlerin Katıldıkları Pedagojik Formasyon Programına İlişkin Deneyimleri”. Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi 11 (2012), 39-54.
  • Demirtaş, Hasan - Kırbaç, Metin. “Pedagojik Formasyon Sertifika Programı Öğrencilerinin Pedagojik Formasyon Eğitimine İlişkin Görüşleri”. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 6/2 (2016), 138-152.
  • Duman, Tayyip. Türkiye’de Ortaöğretime Öğretmen Yetiştirme Problemi. Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Doktora Tezi, 1998.
  • Ecer, Münir. “İlahiyat Fakültesi Öğrencilerinin Öğretmenlik Uygulaması Dersine İlişkin Beklentileri”. Iğdır Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 35 (2024), 160-177. https://doi.org/10.54600/igdirsosbilder.1387964
  • Erdamar, Gürcü - Tengilimoğlu, Özlem. “Pedagojik Formasyon Sertifika Programına Yönelik Sorunlar ve Çözüm Önerileri: Öğretim Elemanlarının Bakış Açısı”. Asya Öğretim Dergisi 9/1 (2021), 58-79. https://doi.org/10.47215/aji.834650
  • Görgen, İzzet vd. “Öğretmenlik Uygulaması Dersinin Öğretmen Adayları, Uygulama Öğretmenleri ve Uygulama Öğretim Üyeleri Açısından İşlevselliği”. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 28 (2012), 56-72.
  • Hasan Şimşek, Ali Yıldırım. Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınları, 2005.
  • Kaptanbaş, Esin Gürbüz. Pedagojik Formasyon Programı Öğrencilerinin Bilişsel Esneklik ve Özyeterlik Düzeyleri. Bolu: Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans, 2017.
  • Karakoç, Berna. “Olgubilim (Fenomenoloji) Araştırması”. Eğitimde Araştırma Yöntemleri. ed. Sedat Şen - İbrahim Yıldırım. 263-282. Ankara: Nobel Yayıncılık, 2022.
  • Kaya, Mevlüt - Nazıroğlu, Bayramali. “‘İlahiyat Fakültelerinde Pedagojik Formasyon Derslerinin Tarihi Gelişimi’ Modern Dönemde İlahiyat Eğitimi, Müfredatı ve Yöntem Tartışmaları( Çalıştay)”.
  • Kaya, Umut. Öğrenci Görüşlerine Göre İlahiyat Fakülteleri. İstanbul: Çamlıca Yayınları, 2020.
  • Kiraz, Zafer - Dursun, Fevzi. “Pedagojik Formasyon Eğitimi Alan Öğretmen Adaylarının Aldıkları Eğitime İlişkin Algiları”. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 11/3 (2015), 1008-1028. https://doi.org/10.17860/efd.37544
  • Koç, Ahmet - Kaya, Umut. “İmam Hatip Okullarına Öğretmen Yetiştiren ‘Pedagojik Formasyon Eğitimi Sertifika Programı’ Üzerine Bir Araştırma”. ed. İlhan Erdem vd. 209-235. Malatya: İnönü Üniversitesi Yayınevi, 2017.
  • Koştaş, Münir. “Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi”. Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 11 (1989), 1-128.
  • Köse, Akif. “Pedagojik Formasyon Eğitiminde Görevli Akademisyenlere Göre Pedagojik Formasyon Uygulaması: Sorunlar, Çözüm Önerileri”. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi 18/2 (2017), 709-732.
  • Kurt, Sevilay Çırak. “Nitel Veri Analizi”. Eğitimde Araştırma Yöntemleri. ed. Sedat Şen - İbrahim Yıldırım. 461-485. Ankara: Nobel Yayıncılık, 2022.
  • Oktay, Ayla. “Öğretmenlik Mesleği ve Öğretmenin Nitelikleri”. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi 3/3 (2013), 187-193.
  • Şengül Bircan, Tuba. “Pedagojik Formasyon Eğitimi Alan Tarih Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumları”. Kastamonu Eğitim Dergisi 27/2 (2019), 590-598.
  • Taneri, Pervin Oya. “Öğretmen Adaylarının Pedagojik Formasyon Sertifika Programının Niteliği Hakkındaki Görüşleri (Çankırı İli Örneği)”. Kastamonu Eğitim Dergisi 24/3 (2016), 997-1014.
  • T.C Millî Eğitim Bakanlığı. Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlilikleri. MEB, 2017.
  • Yapıcı, Mehmet - Yapıcı, Şenay. “Öğretmen Adaylarının Pedagojik Formasyona İlişkin Metaforları”. Turkish Studies 8 (2013), 1421-1429.
  • Yıldırım, İbrahim - Vural, Ömer Faruk. “Türkiye’de Öğretmen Yetiştirme ve Pedagojik Formasyon Sorunu”. Journal of Teacher Education and Educators 3/1 (2014), 73-90.
  • Yıldırım, Mesut. “Örneklem ve Örnekleme Türleri”. Eğitimde Araştırma Yöntemleri. ed. Sedat Şen - İbrahim Yıldırım. 61-93. Ankara: Nobel Yayıncılık, 2022.
  • Zengin, Mahmut. “Türkiye’de Din Eğitimi Alanına Öğretmen Yetiştirme: Prof. Dr. M. Şevki Aydın’ın Görüşleri Üzerine Bir İnceleme”. Prof. Dr. Muhammet Şevki Aydın ve Din Eğitimi Bilimine Katkıları. ed. Süleyman Akyürek. 494-536. Kimlik Yayınları, Erciyes Üniversitesi İlahiyat Fakültesi., 2022.
  • “İlahiyat Formasyon Programları”, ts.
  • “Pedagojik Formasyon Eğitimi Dersleri”. Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı, 21 Mart 2023.
  • “Pedagojik Formasyon Eğitimi Sertifika Programına İlişkin Usul ve Esaslar”. Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı, 2014.
  • Tevhid-i Tedrisat Kanunu, Tevhid-i Tedrisat Kanunu (Kanun No. 637). 430 (03 Mart 1340).

THE VIEWS OF RELIGIOUS EDUCATION ACADEMICS ON PEDAGOGICAL FORMATION EDUCATION IN THE FACULTIES OF THEOLOGY

Yıl 2024, Cilt: 8 Sayı: 2, 182 - 207, 31.12.2024

Öz

The aim of this study is to evaluate the pedagogical formation education given in the faculties of theology from the perspective of religious education academicians who provide this education. The research data were collected by interview method. During the interview, a semi-structured interview form consisting of six open-ended questions was used. The population of the research consists of faculty members working in the Department of Religious Education at Marmara University Faculty of Theology, Istanbul University Faculty of Theology, Istanbul 29 Mayıs University Faculty of Theology and Istanbul Medeniyet University Faculty of Islamic Sciences. In the study group, there are eight academicians who are working in pedagogical formation education in the mentioned universities and participated in the research voluntarily. The evaluation study focuses on the perspectives of religious education academics on pedagogical formation education in theology, students' attitudes towards this education, who should provide this education, and suggestions for improving the quality of education. Although there have been various studies on pedagogical formation education given in the faculties of theology, this study differs from other studies in that it includes the views of religious education academicians who personally teach these courses.

Kaynakça

  • Altaş, Nurullah. Din Eğitimi. Ankara: Nobel, 2.Baskı., 2022. Altun, Taner. Pedagojik Formasyon Eğitimi Alan Öğretmen Adaylarının Öz-Yeterlik İnançları, Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumları ve Kaygı Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Antalya: Akdeniz Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, 2015.
  • Aydın, Muhammet Şevki. Cumhuriyet Döneminde Din Eğitimi Öğretmeni Yetiştirme ve İstihdamı. Ensar Neşriyat, 3. Basım, 2016.
  • Aydın, Muhammet Şevki. “Öğretmen Yetiştiren Kurumlar Olarak İlahiyat Fakülteleri”. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 6 (1995).
  • Ayhan, Halis. Türkiye’de Din Eğitimi. Değerler Eğitimi Merkezi Yayınları, 3. Basım, 2014.
  • Can, Rıdvan vd. “Öğretmenlerin Eğitimde Teknoloji Kullanımına Yönelik Görüşleri”. Cihanşümul Akademi Sosyal Bilimler Dergisi 3 (2022), 1-12.
  • Çakmak, Meltem Sünkür. “Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Uygulaması Derslerine İlişkin Görüşleri̇”. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 13 (2019), 207-226.
  • Dalgıç, Gülay vd. “Ücretli Öğretmenlerin Katıldıkları Pedagojik Formasyon Programına İlişkin Deneyimleri”. Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi 11 (2012), 39-54.
  • Demirtaş, Hasan - Kırbaç, Metin. “Pedagojik Formasyon Sertifika Programı Öğrencilerinin Pedagojik Formasyon Eğitimine İlişkin Görüşleri”. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 6/2 (2016), 138-152.
  • Duman, Tayyip. Türkiye’de Ortaöğretime Öğretmen Yetiştirme Problemi. Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Doktora Tezi, 1998.
  • Ecer, Münir. “İlahiyat Fakültesi Öğrencilerinin Öğretmenlik Uygulaması Dersine İlişkin Beklentileri”. Iğdır Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 35 (2024), 160-177. https://doi.org/10.54600/igdirsosbilder.1387964
  • Erdamar, Gürcü - Tengilimoğlu, Özlem. “Pedagojik Formasyon Sertifika Programına Yönelik Sorunlar ve Çözüm Önerileri: Öğretim Elemanlarının Bakış Açısı”. Asya Öğretim Dergisi 9/1 (2021), 58-79. https://doi.org/10.47215/aji.834650
  • Görgen, İzzet vd. “Öğretmenlik Uygulaması Dersinin Öğretmen Adayları, Uygulama Öğretmenleri ve Uygulama Öğretim Üyeleri Açısından İşlevselliği”. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 28 (2012), 56-72.
  • Hasan Şimşek, Ali Yıldırım. Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınları, 2005.
  • Kaptanbaş, Esin Gürbüz. Pedagojik Formasyon Programı Öğrencilerinin Bilişsel Esneklik ve Özyeterlik Düzeyleri. Bolu: Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans, 2017.
  • Karakoç, Berna. “Olgubilim (Fenomenoloji) Araştırması”. Eğitimde Araştırma Yöntemleri. ed. Sedat Şen - İbrahim Yıldırım. 263-282. Ankara: Nobel Yayıncılık, 2022.
  • Kaya, Mevlüt - Nazıroğlu, Bayramali. “‘İlahiyat Fakültelerinde Pedagojik Formasyon Derslerinin Tarihi Gelişimi’ Modern Dönemde İlahiyat Eğitimi, Müfredatı ve Yöntem Tartışmaları( Çalıştay)”.
  • Kaya, Umut. Öğrenci Görüşlerine Göre İlahiyat Fakülteleri. İstanbul: Çamlıca Yayınları, 2020.
  • Kiraz, Zafer - Dursun, Fevzi. “Pedagojik Formasyon Eğitimi Alan Öğretmen Adaylarının Aldıkları Eğitime İlişkin Algiları”. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 11/3 (2015), 1008-1028. https://doi.org/10.17860/efd.37544
  • Koç, Ahmet - Kaya, Umut. “İmam Hatip Okullarına Öğretmen Yetiştiren ‘Pedagojik Formasyon Eğitimi Sertifika Programı’ Üzerine Bir Araştırma”. ed. İlhan Erdem vd. 209-235. Malatya: İnönü Üniversitesi Yayınevi, 2017.
  • Koştaş, Münir. “Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi”. Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 11 (1989), 1-128.
  • Köse, Akif. “Pedagojik Formasyon Eğitiminde Görevli Akademisyenlere Göre Pedagojik Formasyon Uygulaması: Sorunlar, Çözüm Önerileri”. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi 18/2 (2017), 709-732.
  • Kurt, Sevilay Çırak. “Nitel Veri Analizi”. Eğitimde Araştırma Yöntemleri. ed. Sedat Şen - İbrahim Yıldırım. 461-485. Ankara: Nobel Yayıncılık, 2022.
  • Oktay, Ayla. “Öğretmenlik Mesleği ve Öğretmenin Nitelikleri”. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi 3/3 (2013), 187-193.
  • Şengül Bircan, Tuba. “Pedagojik Formasyon Eğitimi Alan Tarih Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumları”. Kastamonu Eğitim Dergisi 27/2 (2019), 590-598.
  • Taneri, Pervin Oya. “Öğretmen Adaylarının Pedagojik Formasyon Sertifika Programının Niteliği Hakkındaki Görüşleri (Çankırı İli Örneği)”. Kastamonu Eğitim Dergisi 24/3 (2016), 997-1014.
  • T.C Millî Eğitim Bakanlığı. Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlilikleri. MEB, 2017.
  • Yapıcı, Mehmet - Yapıcı, Şenay. “Öğretmen Adaylarının Pedagojik Formasyona İlişkin Metaforları”. Turkish Studies 8 (2013), 1421-1429.
  • Yıldırım, İbrahim - Vural, Ömer Faruk. “Türkiye’de Öğretmen Yetiştirme ve Pedagojik Formasyon Sorunu”. Journal of Teacher Education and Educators 3/1 (2014), 73-90.
  • Yıldırım, Mesut. “Örneklem ve Örnekleme Türleri”. Eğitimde Araştırma Yöntemleri. ed. Sedat Şen - İbrahim Yıldırım. 61-93. Ankara: Nobel Yayıncılık, 2022.
  • Zengin, Mahmut. “Türkiye’de Din Eğitimi Alanına Öğretmen Yetiştirme: Prof. Dr. M. Şevki Aydın’ın Görüşleri Üzerine Bir İnceleme”. Prof. Dr. Muhammet Şevki Aydın ve Din Eğitimi Bilimine Katkıları. ed. Süleyman Akyürek. 494-536. Kimlik Yayınları, Erciyes Üniversitesi İlahiyat Fakültesi., 2022.
  • “İlahiyat Formasyon Programları”, ts.
  • “Pedagojik Formasyon Eğitimi Dersleri”. Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı, 21 Mart 2023.
  • “Pedagojik Formasyon Eğitimi Sertifika Programına İlişkin Usul ve Esaslar”. Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı, 2014.
  • Tevhid-i Tedrisat Kanunu, Tevhid-i Tedrisat Kanunu (Kanun No. 637). 430 (03 Mart 1340).

آراء أكاديميي التربية الدينية حول التعليم التكويني التربوي في كليات اللاهوت

Yıl 2024, Cilt: 8 Sayı: 2, 182 - 207, 31.12.2024

Öz

تهدف هذه الدراسة إلى تقييم التعليم التكويني التربوي المقدم في كليات اللاهوت من وجهة نظر أكاديميي التربية الدينية الذين يقدمون هذا التعليم. تم جمع بيانات البحث بطريقة المقابلة. تم استخدام استمارة مقابلة شبه منظمة تتكون من ستة أسئلة مفتوحة خلال المقابلة. يتكون مجتمع البحث من أعضاء هيئة التدريس العاملين في قسم التربية الدينية في كلية أصول الدين بجامعة مرمرة، وكلية أصول الدين بجامعة إسطنبول، وكلية أصول الدين بجامعة إسطنبول 29 مايو، وكلية العلوم الإسلامية بجامعة إسطنبول المدنية. هناك ثمانية أكاديميين في مجموعة الدراسة الذين يشاركون في التدريب على التكوين التربوي في الجامعات المذكورة وشاركوا طوعا في البحث. تغطي الدراسة التقييمية قضايا مثل وجهات نظر أكاديميي التعليم الديني حول تعليم التكوين التربوي في اللاهوت، ومواقف الطلاب تجاه هذا التعليم، ومن يجب أن يقدم هذا التعليم، واقتراحات لزيادة جودة التعليم. على الرغم من إجراء دراسات مختلفة حتى الآن حول التعليم التكويني التربوي في كليات اللاهوت، إلا أن هذه الدراسة تختلف عن الدراسات الأخرى من حيث أنها تشمل آراء أكاديميي التربية الدينية الذين يحضرون هذه الدورات شخصيًا.

Kaynakça

  • Altaş, Nurullah. Din Eğitimi. Ankara: Nobel, 2.Baskı., 2022. Altun, Taner. Pedagojik Formasyon Eğitimi Alan Öğretmen Adaylarının Öz-Yeterlik İnançları, Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumları ve Kaygı Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Antalya: Akdeniz Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, 2015.
  • Aydın, Muhammet Şevki. Cumhuriyet Döneminde Din Eğitimi Öğretmeni Yetiştirme ve İstihdamı. Ensar Neşriyat, 3. Basım, 2016.
  • Aydın, Muhammet Şevki. “Öğretmen Yetiştiren Kurumlar Olarak İlahiyat Fakülteleri”. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 6 (1995).
  • Ayhan, Halis. Türkiye’de Din Eğitimi. Değerler Eğitimi Merkezi Yayınları, 3. Basım, 2014.
  • Can, Rıdvan vd. “Öğretmenlerin Eğitimde Teknoloji Kullanımına Yönelik Görüşleri”. Cihanşümul Akademi Sosyal Bilimler Dergisi 3 (2022), 1-12.
  • Çakmak, Meltem Sünkür. “Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Uygulaması Derslerine İlişkin Görüşleri̇”. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 13 (2019), 207-226.
  • Dalgıç, Gülay vd. “Ücretli Öğretmenlerin Katıldıkları Pedagojik Formasyon Programına İlişkin Deneyimleri”. Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi 11 (2012), 39-54.
  • Demirtaş, Hasan - Kırbaç, Metin. “Pedagojik Formasyon Sertifika Programı Öğrencilerinin Pedagojik Formasyon Eğitimine İlişkin Görüşleri”. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 6/2 (2016), 138-152.
  • Duman, Tayyip. Türkiye’de Ortaöğretime Öğretmen Yetiştirme Problemi. Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Doktora Tezi, 1998.
  • Ecer, Münir. “İlahiyat Fakültesi Öğrencilerinin Öğretmenlik Uygulaması Dersine İlişkin Beklentileri”. Iğdır Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 35 (2024), 160-177. https://doi.org/10.54600/igdirsosbilder.1387964
  • Erdamar, Gürcü - Tengilimoğlu, Özlem. “Pedagojik Formasyon Sertifika Programına Yönelik Sorunlar ve Çözüm Önerileri: Öğretim Elemanlarının Bakış Açısı”. Asya Öğretim Dergisi 9/1 (2021), 58-79. https://doi.org/10.47215/aji.834650
  • Görgen, İzzet vd. “Öğretmenlik Uygulaması Dersinin Öğretmen Adayları, Uygulama Öğretmenleri ve Uygulama Öğretim Üyeleri Açısından İşlevselliği”. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 28 (2012), 56-72.
  • Hasan Şimşek, Ali Yıldırım. Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınları, 2005.
  • Kaptanbaş, Esin Gürbüz. Pedagojik Formasyon Programı Öğrencilerinin Bilişsel Esneklik ve Özyeterlik Düzeyleri. Bolu: Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans, 2017.
  • Karakoç, Berna. “Olgubilim (Fenomenoloji) Araştırması”. Eğitimde Araştırma Yöntemleri. ed. Sedat Şen - İbrahim Yıldırım. 263-282. Ankara: Nobel Yayıncılık, 2022.
  • Kaya, Mevlüt - Nazıroğlu, Bayramali. “‘İlahiyat Fakültelerinde Pedagojik Formasyon Derslerinin Tarihi Gelişimi’ Modern Dönemde İlahiyat Eğitimi, Müfredatı ve Yöntem Tartışmaları( Çalıştay)”.
  • Kaya, Umut. Öğrenci Görüşlerine Göre İlahiyat Fakülteleri. İstanbul: Çamlıca Yayınları, 2020.
  • Kiraz, Zafer - Dursun, Fevzi. “Pedagojik Formasyon Eğitimi Alan Öğretmen Adaylarının Aldıkları Eğitime İlişkin Algiları”. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 11/3 (2015), 1008-1028. https://doi.org/10.17860/efd.37544
  • Koç, Ahmet - Kaya, Umut. “İmam Hatip Okullarına Öğretmen Yetiştiren ‘Pedagojik Formasyon Eğitimi Sertifika Programı’ Üzerine Bir Araştırma”. ed. İlhan Erdem vd. 209-235. Malatya: İnönü Üniversitesi Yayınevi, 2017.
  • Koştaş, Münir. “Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi”. Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 11 (1989), 1-128.
  • Köse, Akif. “Pedagojik Formasyon Eğitiminde Görevli Akademisyenlere Göre Pedagojik Formasyon Uygulaması: Sorunlar, Çözüm Önerileri”. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi 18/2 (2017), 709-732.
  • Kurt, Sevilay Çırak. “Nitel Veri Analizi”. Eğitimde Araştırma Yöntemleri. ed. Sedat Şen - İbrahim Yıldırım. 461-485. Ankara: Nobel Yayıncılık, 2022.
  • Oktay, Ayla. “Öğretmenlik Mesleği ve Öğretmenin Nitelikleri”. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi 3/3 (2013), 187-193.
  • Şengül Bircan, Tuba. “Pedagojik Formasyon Eğitimi Alan Tarih Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumları”. Kastamonu Eğitim Dergisi 27/2 (2019), 590-598.
  • Taneri, Pervin Oya. “Öğretmen Adaylarının Pedagojik Formasyon Sertifika Programının Niteliği Hakkındaki Görüşleri (Çankırı İli Örneği)”. Kastamonu Eğitim Dergisi 24/3 (2016), 997-1014.
  • T.C Millî Eğitim Bakanlığı. Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlilikleri. MEB, 2017.
  • Yapıcı, Mehmet - Yapıcı, Şenay. “Öğretmen Adaylarının Pedagojik Formasyona İlişkin Metaforları”. Turkish Studies 8 (2013), 1421-1429.
  • Yıldırım, İbrahim - Vural, Ömer Faruk. “Türkiye’de Öğretmen Yetiştirme ve Pedagojik Formasyon Sorunu”. Journal of Teacher Education and Educators 3/1 (2014), 73-90.
  • Yıldırım, Mesut. “Örneklem ve Örnekleme Türleri”. Eğitimde Araştırma Yöntemleri. ed. Sedat Şen - İbrahim Yıldırım. 61-93. Ankara: Nobel Yayıncılık, 2022.
  • Zengin, Mahmut. “Türkiye’de Din Eğitimi Alanına Öğretmen Yetiştirme: Prof. Dr. M. Şevki Aydın’ın Görüşleri Üzerine Bir İnceleme”. Prof. Dr. Muhammet Şevki Aydın ve Din Eğitimi Bilimine Katkıları. ed. Süleyman Akyürek. 494-536. Kimlik Yayınları, Erciyes Üniversitesi İlahiyat Fakültesi., 2022.
  • “İlahiyat Formasyon Programları”, ts.
  • “Pedagojik Formasyon Eğitimi Dersleri”. Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı, 21 Mart 2023.
  • “Pedagojik Formasyon Eğitimi Sertifika Programına İlişkin Usul ve Esaslar”. Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı, 2014.
  • Tevhid-i Tedrisat Kanunu, Tevhid-i Tedrisat Kanunu (Kanun No. 637). 430 (03 Mart 1340).
Toplam 34 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Din Eğitimi
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Senanur Kanat 0009-0004-9276-0257

Sümeyye Can 0009-0001-7805-9569

İpek Hasancık 0009-0004-7421-1369

Umut Kaya 0000-0002-3237-8150

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2024
Gönderilme Tarihi 29 Ekim 2024
Kabul Tarihi 30 Aralık 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 8 Sayı: 2

Kaynak Göster

ISNAD Kanat, Senanur vd. “Din Eğitimi Akademisyenlerinin İlahiyat Fakültelerindeki Pedagojik Formasyon Eğitimi Üzerine Görüşleri”. Talim 8/2 (Aralık 2024), 182-207.



17973        17974     İLAHİYAT ATIF DİZİNİ20831