Türkiye çok sayıda coğrafi
işaretli gıda ürünleri ile (Aydın inciri, Malatya Kayısısı, Erzincan Tulum
Peyniri, Hatay Künefesi, Giresun Fındığı, Malatya Kayısısı, Kayseri Pastırması,
Çorum Leblebisi, Maraş Biberi, Maraş Dondurması, Ezine Peyniri, Ayvalık Zeytinyağı gibi) gurme
turizmi açısından önemli bir potansiyeline sahiptir. Almanya, Fransa, İtalya ve
İspanya gibi ülkeler ise gurme turizminin geliştiği ülkeler arasında yer
almaktadır. Bu ülkelerde de gurme turizmi kapsamında çikolata, zeytin,
zeytinyağı ve peynir gibi yöresel gıda ürünlerine özgü gurme turizm
faaliyetleri yapılmaktadır. Söz konusu yöresel ürünlerin bir çoğu coğrafi
işarete sahiptir. Coğrafi işaretli ürünler, tüketiciye ürünlerin kalitesi ve
spesifik özellikleri hakkında standart sağladığı için, bu ürünlerin üretildiği
bölgeler turizm açısından da cazip hale gelebilmektedir. Bu çalışmanın amacı, Türkiye
için, coğrafi işaretli gıda ürünlerinin, turizm faaliyetlerinin
çeşitlendirilmesi ve turizm gelirlerinin arttırılmasında önemli olan gurme
turizmi açısından incelenmesidir. Coğrafi işaretli gıda ürünleri gurme turizmi
kapsamında bir kırsal kalkınma aracı olarak kullanılabilmektedir. Yöresel gıda
ürünlerinin üretildikleri bölgelerdeki küçük işletmelerin ekonomik
sürdürülebilirliğine yaptığı katkılar yerel ekonominin canlandırılmasını
sağlamaktadır. Ekonomik katkılar istihdam nedeniyle pozitif sosyal sonuçlar da
yaratabilmektedir. Bu nedenle, coğrafi
işaretli gıda ürünlerinin üretimi teşvik edilmeli ve gıda politikaları
içerisinde ele alınmalıdır. Bu çerçevede, yerel kalkınmada rol oynayabilecek ve
gurme turizmine katkı yapma potansiyeli olan gıda ürünlerinin coğrafi işaret
süreçleri desteklenmelidir. Her şeyden
önce, gıda ürünlerinin ekonomik, sosyal ve çevresel katkılarının
değerlendirildiği bilimsel çalışmaların yapılması yararlı olabilecektir.
Turkey
with numerous geographical indicated food products (Aydin figs, Malatya
apricots, Erzincan goat cheese, Hatay kunefe, Giresun hazelnuts, Kayseri bacon,
Corum roasted chickpeas, Maras pepper, Maras ice cream, Ezine cheese, Ayvalık
olive oil, etc.) gourmet tourism has a significant potential. Countries like Germany, France, Italy and Spain are among the
countries where gourmet tourism is developing. In these countries, gourmet tourism activities are carried out for
local food products such as chocolate, olives, olive oil and cheese. Most of these local products have a geographical indication.
Since geographical indicated products provide the consumer with a
standard on the quality and specific properties of products, the regions where
these products are produced can become attractive in terms of tourism.
The aim of this study is to examine the geographical
indicated food products in terms of gourmet tourism, which
is important in diversifying tourism activities and increasing tourism revenues.
Geographical indicated food products can be used as a rural development tool in
the context of gourmet tourism. The
contributions of local food products to the economic sustainability of small
enterprises in the regions where they are produced provide a stimulation of the
local economy. Economic contributions can
create positive social consequences due to employment. For this reason, the
production of the geographical indicated food products should be encouraged and
taken into account in food policies. In this
context, the registration of food products with potential to contribute to
local development and gourmet tourism should be supported. It can also be
useful to conduct scientific studies evaluating the economic, social and
environmental contributions of the local food products.
Gourmet Tourism Geographical Indication Local Products Turkey
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Ziraat Mühendisliği |
Bölüm | Derleme |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Ağustos 2019 |
Gönderilme Tarihi | 20 Şubat 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 25 Sayı: 1 |
Dergimiz 2024 Nisan ayında Scopus veri tabanına kabul edilmiştir. Kabul edilen dergiler listesinde yer almıştır. Veri tabanı çalışmaları devam etmektedir.
https://www.elsevier.com/products/scopus/content#4-titles-on-scopus linkten indirilebilir.
Tarım Ekonomisi Dergisi, DergiPark'ın sunduğu LOCKSS sistemini kullanır. Arşivleme sistemi hakkında daha fazla bilgi için LOCKSS web sitesini ziyaret edebilirsiniz.
Depo Politikası : Arşiv Dünyasında, hakemli makalelere CrossRef tarafından sağlanan bir DOI numarası atanır.
This website is licensed under the Creative Commons Attribution 4.0 International License.