İnovasyon, örgütlerin rekabet avantajı elde etmede kullanabileceği en önemli faktörlerden biridir. İnovasyon, kuruluşların rekabet ortamında ayakta kalabilmeleri için ürünlerini, hizmetlerini ve üretim yöntemlerini sürekli olarak farklılaştırmalarına ve yenilemelerine olanak tanır. İç girişimcilik, kuruluşların gelişmesinde ve büyümesinde önemli bir unsur olarak kabul edilir. Sosyal ağlar, yeni ürün ve hizmetlerin yaratılmasında önemli bir rol oynayabilir. Bu ampirik araştırmada, inovasyon ve iç girişimcilik arasındaki ilişkide sosyal medyanın düzenleyici etkisinin ortaya konulması amaçlamıştır. Bu amaçla, Çorum, Samsun, Kocaeli ve Konya illerinde Bilgi ve İletişim Teknolojileri sektöründe faaliyet gösteren işletmelerde çalışan ve basit tesadüfi yöntemle belirlenen 281 çalışandan geçerli anket geri dönüşü elde edilmiştir. Veri analizi; tanımlayıcı istatistik, açıklayıcı faktör analizi, yapısal eşitlik modeli yol analizi ve PROCESS düzenleyici değişken analiz teknikleri kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırma bulguları, iç girişimcilik ve inovasyon ilişkisinde sosyal medyanın düzenleyici bir etkiye sahip olduğunu ortaya koymuştur. Diğer bir ifadeyle, sosyal medya örgütlerde inovasyon kaynağı olabilir.
Sosyal Medya İnovasyon İç Girişimcilik Bilgi ve İletişim Teknolojileri Sektörü
Innovation is one of the most important factors that an organization can use to gain a competitive advantage. Innovation enables organizations to continuously differentiate and renew their products, services, and production methods in order to survive in a competitive environment. Intrapreneurship is considered an important element in the development and growth of organizations. Social networks may play a major role in the creation of new products and services. This empirical research aimed to reveal the moderating effect of social media on the relationship between innovation and intrapreneurship. Survey data were collected from 281 randomly selected employees working in enterprises operating in Information and Communication Technologies in Çorum, Samsun, Kocaeli, and Konya provinces in Turkey. Data were analyzed by using descriptive statistics, exploratory factor analysis, structural equation modeling path analysis, and PROCESS moderating variable analysis techniques. Research findings revealed that social media has a moderating impact on the relationship between intrapreneurship and innovation. In other words, social media can be a source of innovation for organizations.
Social Media Innovation Intrapreneurship Information and Communication Technology Industry
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Nisan 2023 |
Gönderilme Tarihi | 29 Eylül 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 3 Sayı: 1 |