Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Football-Camping as a New Touristic Product: Erzurum High Altitude Camp Sample

Yıl 2017, Cilt: 2 Sayı: 2, 199 - 210, 31.12.2017

Öz

The
constantly changing nature of tourism demand brings to the agenda the
diversification of tourist products. Accordingly, in order to be able to
respond to increasing competition conditions and changing alternative tourism
demand, the sector authorities are turning to tourism product diversification
studies. As a winter tourism city, Erzurum has taken the step of eliminating
seasonal fragilities in the regional economy by evaluating the summer season, which
is seen as a dead season, with sportsmen. This research aims to evaluate
Erzurum High Altitude Camp Center within the scope of creating alternative
tourism activity and diversification of touristic product. In the scope of the
research, the literature has been examined in terms of human and geographical
characteristics of Erzurum province and the data about the suitability for high
altitude camp have been presented. Research data and evaluations In September
2016, 7 managers (accommodation management, managerial company and High
Altitude Camp Center managers) reached and interpreted in Erzurum with
face-to-face interview technique. The interview form used in the interview was
developed in the same field based on previous studies. Within the scope of the
research, it is determined that there are 13 accommodation units in the High
Altitude Camp Center in Erzurum and there are 6 accommodation facilities with a
capacity of 2095 beds and 23 football teams camped in the camp center before
the 2016-2017 season. In addition to the football camp organizations of Erzurum
province, it has been given that it is also suitable for camping activities for
other sports branches.

Kaynakça

  • Akoğlan Kozak, M. & Bahçe, S. (2012). Özel İlgi Turizmi. Ankara, Detay Yayıncılık.
  • Albayrak, A. (2013). Alternatif Turizm, Detay Yayıncılık, Ankara.
  • Başkale, H. (2016). Nitel Araştırmalarda Geçerlik, Güvenirlik ve Örneklem Büyüklüğünün Belirlenmesi. DEUHFED, 9(1), 23-28.
  • Çolak, O. (2009). Turistik Ürün Çeşitlendirme Kapsamında Kırsal Turizm ve Kırsal Turizm İşletmeciliği: Şirince Örneği. Yüksek Lisans Tezi, Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Demir, Ş. & Demir, M. (2013). Futbol ve Turizm: Futbol Takımlarının Kamp Yeri Seçiminin Alternatif Turizm Kapsamında Değerlendirilmesi. EKEV Akademi Dergisi, 17(56), 361-374.
  • Erem, O. (2009). Futbol Turizmi Üzerine Belek Yöresinde Bir Araştırma. Kültür ve Turizm Bakanlığı Uzmanlık Tezi. Ankara
  • Hacıoğlu, N. & Avcıkurt C. (2008). Turistik Ürün Çeşitlendirmesi. Ankara, Nobel Yayıncılık.
  • Hazar, A. (2007). Spor ve Turizm. Ankara, Detay Yayıncılık.
  • Hodgson, P. (1990). New tourism product development, current issues, Tourism Management, Vol: 2, N: 1, Great Britain.
  • Koca, H. Zaman, S. & Coşkun, O. (2007). Erzurum'un Spor-Kamp Turizmi Potansiyeli. Doğu Coğrafya Dergisi, 12(18), 205-224.
  • Kuş, E.(2003). Sosyal Bilimlerde Araştırma Teknikleri Nitel mi, Nicel mi?.Ankara, Anı Yayıncılık.
  • Luborsky, M. R. & Rubinstein, R. L. (1995). Sampling in qualitative research: rationale, issues, and methods. Journal of Aging Research, 17(1), 89-113.
  • Sevim, Y. (2002). Antrenman Bilgisi. Ankara, Nobel Yayın Dağıtım.
  • T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı (2016). "Tesislerin Denetlenmesi ve Belgelendirilmesi" http://www.turizm.gov.tr/ (10.07.2016).
  • T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı (2016). "Turizm Çeşitleri" http://www.turizm.gov.tr/ (10.07.2016).
  • Toy, S. & Eymirli, E. (2012). Erzurum'un Yüksek İrtifa Sporcu Kampları Açısından Potansiyeli. Erzurum: T.C. Kuzeydoğu Anadolu Kalkınma Ajansı.
  • Ulusan, Y. & Batman, O. (2010). Alternatif Turizm Çeşitlerinin Konya Turizmine Etkisi Üzerine Bir Araştırma. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. (23). 243.

Yeni Turistik Ürün Olarak Futbol-Kamp Turizmi: Erzurum Yüksek İrtifa Kampı Örneği

Yıl 2017, Cilt: 2 Sayı: 2, 199 - 210, 31.12.2017

Öz

Turizm talebinin sürekli
değişen yapısı, turistik ürün çeşitlendirme çalışmalarını gündeme
getirmektedir. Buna bağlı olarak artan rekabet koşullarına ve değişen
alternatif turizm talebine cevap verebilmek için sektör otoriteleri turistik
ürün çeşitlendirme çalışmalarına yönelmektedir. Bir kış turizmi kenti olan
Erzurum, ölü sezon olarak görülen yaz mevsimini spor kampları ile
değerlendirerek bölge ekonomisindeki mevsimsel kırılganlıkları giderme yolunda
adım atmıştır. Bu araştırma Erzurum Yüksek İrtifa Kamp Merkezi’ni alternatif
turizm hareketliliği yaratma ve turistik ürün çeşitlendirme kapsamında
değerlendirmeyi amaçlamaktadır. Araştırma kapsamında literatür taraması yolu
ile Erzurum ili beşeri ve coğrafi özellikler bakımından incelenmiş ve yüksek
irtifa kampı için uygunluğu konusundaki veriler ortaya konulmuştur. Araştırma
verileri ve değerlendirmeler 2016
Eylül ayı içerisinde Erzurum’da yüz yüze görüşme tekniği ile ulaşılan 7
yöneticiden (konaklama işletmeleri, menajerlik şirketi ve Yüksek İrtifa Kamp
Merkezi yöneticileri) sağlanmış ve yorumlanmıştır. Görüşmede kullanılan mülakat
formu, aynı alanda daha önceki çalışmalar esas alınarak geliştirilmiştir.
Araştırma kapsamında Erzurum ilinde Yüksek İrtifa Kamp Merkezi dâhilinde 13
adet kullanımda olan futbol sahası, 2095 yatak kapasitesine sahip toplam 6 adet
konaklama işletmesi olduğu ve kamp merkezinde 2016-2017 sezonu öncesinde 23
futbol takımının kamp yaptığı tespit edilmiştir. Erzurum ilinin futbol kamp
organizasyonlarına ek olarak diğer spor dallarına yönelik kamp çalışmalarına da
uygun olduğu yönünde
veriler elde edilmiştir. 

Kaynakça

  • Akoğlan Kozak, M. & Bahçe, S. (2012). Özel İlgi Turizmi. Ankara, Detay Yayıncılık.
  • Albayrak, A. (2013). Alternatif Turizm, Detay Yayıncılık, Ankara.
  • Başkale, H. (2016). Nitel Araştırmalarda Geçerlik, Güvenirlik ve Örneklem Büyüklüğünün Belirlenmesi. DEUHFED, 9(1), 23-28.
  • Çolak, O. (2009). Turistik Ürün Çeşitlendirme Kapsamında Kırsal Turizm ve Kırsal Turizm İşletmeciliği: Şirince Örneği. Yüksek Lisans Tezi, Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Demir, Ş. & Demir, M. (2013). Futbol ve Turizm: Futbol Takımlarının Kamp Yeri Seçiminin Alternatif Turizm Kapsamında Değerlendirilmesi. EKEV Akademi Dergisi, 17(56), 361-374.
  • Erem, O. (2009). Futbol Turizmi Üzerine Belek Yöresinde Bir Araştırma. Kültür ve Turizm Bakanlığı Uzmanlık Tezi. Ankara
  • Hacıoğlu, N. & Avcıkurt C. (2008). Turistik Ürün Çeşitlendirmesi. Ankara, Nobel Yayıncılık.
  • Hazar, A. (2007). Spor ve Turizm. Ankara, Detay Yayıncılık.
  • Hodgson, P. (1990). New tourism product development, current issues, Tourism Management, Vol: 2, N: 1, Great Britain.
  • Koca, H. Zaman, S. & Coşkun, O. (2007). Erzurum'un Spor-Kamp Turizmi Potansiyeli. Doğu Coğrafya Dergisi, 12(18), 205-224.
  • Kuş, E.(2003). Sosyal Bilimlerde Araştırma Teknikleri Nitel mi, Nicel mi?.Ankara, Anı Yayıncılık.
  • Luborsky, M. R. & Rubinstein, R. L. (1995). Sampling in qualitative research: rationale, issues, and methods. Journal of Aging Research, 17(1), 89-113.
  • Sevim, Y. (2002). Antrenman Bilgisi. Ankara, Nobel Yayın Dağıtım.
  • T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı (2016). "Tesislerin Denetlenmesi ve Belgelendirilmesi" http://www.turizm.gov.tr/ (10.07.2016).
  • T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı (2016). "Turizm Çeşitleri" http://www.turizm.gov.tr/ (10.07.2016).
  • Toy, S. & Eymirli, E. (2012). Erzurum'un Yüksek İrtifa Sporcu Kampları Açısından Potansiyeli. Erzurum: T.C. Kuzeydoğu Anadolu Kalkınma Ajansı.
  • Ulusan, Y. & Batman, O. (2010). Alternatif Turizm Çeşitlerinin Konya Turizmine Etkisi Üzerine Bir Araştırma. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. (23). 243.
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yusuf Bayraktar

Zühal Aksakallı

Gökalp Nuri Selçuk

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2017
Gönderilme Tarihi 3 Aralık 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 2 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Bayraktar, Y., Aksakallı, Z., & Selçuk, G. N. (2017). Yeni Turistik Ürün Olarak Futbol-Kamp Turizmi: Erzurum Yüksek İrtifa Kampı Örneği. Uluslararası Türk Dünyası Turizm Araştırmaları Dergisi, 2(2), 199-210.
AMA Bayraktar Y, Aksakallı Z, Selçuk GN. Yeni Turistik Ürün Olarak Futbol-Kamp Turizmi: Erzurum Yüksek İrtifa Kampı Örneği. Uluslararası Türk Dünyası Turizm Araştırmaları Dergisi. Aralık 2017;2(2):199-210.
Chicago Bayraktar, Yusuf, Zühal Aksakallı, ve Gökalp Nuri Selçuk. “Yeni Turistik Ürün Olarak Futbol-Kamp Turizmi: Erzurum Yüksek İrtifa Kampı Örneği”. Uluslararası Türk Dünyası Turizm Araştırmaları Dergisi 2, sy. 2 (Aralık 2017): 199-210.
EndNote Bayraktar Y, Aksakallı Z, Selçuk GN (01 Aralık 2017) Yeni Turistik Ürün Olarak Futbol-Kamp Turizmi: Erzurum Yüksek İrtifa Kampı Örneği. Uluslararası Türk Dünyası Turizm Araştırmaları Dergisi 2 2 199–210.
IEEE Y. Bayraktar, Z. Aksakallı, ve G. N. Selçuk, “Yeni Turistik Ürün Olarak Futbol-Kamp Turizmi: Erzurum Yüksek İrtifa Kampı Örneği”, Uluslararası Türk Dünyası Turizm Araştırmaları Dergisi, c. 2, sy. 2, ss. 199–210, 2017.
ISNAD Bayraktar, Yusuf vd. “Yeni Turistik Ürün Olarak Futbol-Kamp Turizmi: Erzurum Yüksek İrtifa Kampı Örneği”. Uluslararası Türk Dünyası Turizm Araştırmaları Dergisi 2/2 (Aralık 2017), 199-210.
JAMA Bayraktar Y, Aksakallı Z, Selçuk GN. Yeni Turistik Ürün Olarak Futbol-Kamp Turizmi: Erzurum Yüksek İrtifa Kampı Örneği. Uluslararası Türk Dünyası Turizm Araştırmaları Dergisi. 2017;2:199–210.
MLA Bayraktar, Yusuf vd. “Yeni Turistik Ürün Olarak Futbol-Kamp Turizmi: Erzurum Yüksek İrtifa Kampı Örneği”. Uluslararası Türk Dünyası Turizm Araştırmaları Dergisi, c. 2, sy. 2, 2017, ss. 199-10.
Vancouver Bayraktar Y, Aksakallı Z, Selçuk GN. Yeni Turistik Ürün Olarak Futbol-Kamp Turizmi: Erzurum Yüksek İrtifa Kampı Örneği. Uluslararası Türk Dünyası Turizm Araştırmaları Dergisi. 2017;2(2):199-210.