Amaç: Günümüzde yemek fotoğrafçılığı, sosyal medyanın ve dijital pazarlamanın güçlenmesiyle birlikte giderek daha önemli hale gelmiştir. Yiyecek ve içecek işletmeleri, hazırladıkları yemekleri ve içecekleri görsel olarak çekici bir şekilde sunarak müşteri çekmeyi ve marka bilinirliğini artırmayı hedeflemektedir. Bu araştırma, Bişkek şehrindeki restoran işletmelerinde işgörenlerin yemek fotoğrafçılığına olan ilgi düzeyini, bu alandaki kullanım durumlarını ve bilgi düzeylerini belirlemeyi amaçlanmıştır.
Yöntem: Araştırmada, nicel araştırma yöntemlerinden anket tekniğiyle elde edilen verilerin, işgörenlerin yemek fotoğrafçılığına yönelik tutumları ve davranışları analiz edilmiştir. Bu nedenle araştırma örneklemini Bişkek şehir merkezinde faaliyet gösteren restoran işletmelerinde çalışan ve araştırmaya katılmaya gönüllü 306 işgören oluşturmaktadır.
Bulgular: Araştırmanın sonucunda; yemek fotoğrafçılığında en önemli ögenin menü planlama çalışmaları yaparken yemek fotoğrafçılığı tekniklerini kullanma, mesleki bilginin, yaratıcılığın, ışığın, kamera kalitesinin, renk uyumunun ve yemek hassasiyetinin olduğu tespit edilmiştir. Restoran işgörenlerinin yemek fotoğrafçılığı alanı ile ilgilendikleri ve ilgilenme nedeni olarak kendilerini geliştirmek şeklinde belirlenmiştir.
Sonuç ve Öneriler: Araştırmada varılan sonuçlar doğrultusunda; restoran işletmelerinde işgörenlerin yemek fotoğrafçılığına olan ilgisini artırmak ve bu alanda yeteneklerini geliştirmek için teorik, pratik ve akademik öneriler sunulmuştur. Bu önerilerin uygulanmasıyla işgörenlerin yemek fotoğrafçılığı alanındaki bilgi ve becerilerinin artması ve sektördeki etkilerinin daha da güçlenmesi gibi işgörenlerin kişisel gelişimlerine yönelik öneriler de bulunulduğu gibi çalıştıkları işletmenin reklam ve pazarlama faaliyetlerine olan katkıları da vurgulanmıştır.
Turizm gastronomi yemek fotoğrafçılığı restoran işletmeleri Bişkek
Purpose: The importance of food photography has grown with the strengthening of social media and digital marketing. Food and beverage businesses aim to attract customers and increase brand awareness by visually presenting their dishes and drinks attractively. This research aims to determine the level of interest, usage, and knowledge of food photography among restaurant employees in Bishkek city.
Methodology: The study analyzed data obtained through a survey method to examine employees' attitudes and behaviors towards food photography. Because of this focus was on detailing employees' interest, usage, and knowledge levels regarding food photography in food and beverage establishments. The research included 306 voluntary participants working in restaurant businesses in downtown Bishkek.
Findings: The study found that the most important elements in food photography are using photography techniques while planning the menu, professional knowledge, creativity, lighting, camera quality, color harmony, and food sensitivity. It was determined that restaurant employees are interested in food photography and seek to improve themselves in this field.
Conclusion and Recommendations: Based on the research findings, theoretical, practical, and academic recommendations were provided to increase employees' interest in food photography and enhance their skills in this area. Suggestions for personal development were also made, along with emphasizing the contributions of employees to the advertising and marketing activities of their respective businesses.
Tourism gastronomy food photography restaurant business Bishkek
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Gastronomi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 17 Temmuz 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 18 Temmuz 2024 |
Gönderilme Tarihi | 21 Mayıs 2024 |
Kabul Tarihi | 7 Temmuz 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 9 Sayı: 1 |