Bu çalışmada, ortaöğretim 9. sınıf coğrafya dersinde çoklu zeka kuramı destekli öğretiminin
öğrencilerin başarısı ve kalıcılığı üzerine olan etkilerinin tespit edilmesi amaçlanmıştır.
Çalışma, deneme modelinde bir araştırmadır. Çoklu Zeka Destekli Coğrafya Öğretimi ve
geleneksel coğrafya öğretiminin öğrencilerin başarısına etkisini test etmek için kontrollü ön
test–son test deseni kullanılmıştır. Öğrencilerin uygulama öncesi ve sonrası başarı seviyesini
ölçmek için “Başarı Testi” geliştirilmiştir. Verilerin Çözümlenmesinde, aritmetik ortalama,
standart sapma, t testi, KR 20, varyans çözümlemesi, basit madde analizi kullanılmıştır.
Araştırma sonucunda, Coğrafya I dersi “Atmosfer ve İklim” ünitesi öğretiminde Çoklu Zekâ
Kuramı uygulamaları öğrencilerin başarılarında etkili olduğu görülürken, geleneksel yöntem
öğrenci başarılarının kalıcılığında etkilidir.
In this study, it is aimed to determine the effects of the Multiple Intelligence Theory on the
retention and achievement of the students. This study is a research as an experimental model.
For testing the effects of Geography Education supported by Multiple Intelligence Theory and
Traditional Geography Education on retention and achievement of students , controlled pretest
and post-test is used. “Achievement Test is developed to examine the level of student
achievement after and before the application. In order to analyze the data, arithmetic mean,
standard deviation, t test, KR 20, variance analysis, basic item analysis were used. As a result
of the research, it is observed that Multiple Intelligence Theory is effective on students’
achievement, but tradination method is effective on students’ permanence of achievement;
while teaching “Atmosphere and Climate” in Geography 1 Lesson.
Geography lesson Multiple Intelligence achievement retention
Diğer ID | JA96ZU98MY |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Eylül 2011 |
Gönderilme Tarihi | 1 Eylül 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 9 Sayı: 3 |