Bu araştırma, öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleği genel yeterliklerine yönelik yeterlik algılarını belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma, tarama modeli niteliğindedir. Araştırmanın çalışma evrenini 2008-2009 akademik yılı güz döneminde Fırat Üniversitesi Fen ve Sosyal Bilimler Enstitüleri tezsiz yüksek lisans programı öğrencileri oluşturmuş ve evrenin tamamı örneklem kapsamın alınmıştır. Beşli likert türünde otuz maddelik ölçekle elde edilen veriler yüzde, frekans, aritmetik ortalama, standart sapma, t-testi, Mann-Whitney U ve korelasyon testleriyle çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda öğretmen adaylarının kendilerini; ulusal ve evrensel değerlere önem verme bakımından “oldukça yeterli”, kişisel gelişimi sağlama açısından “yeterli”, mesleki gelişmeleri izleme ve katkı sağlama yönünden ise “orta düzeyde yeterli” algıladıkları tespit edilmiştir.
Öğretmen Öğretmen Adayı Öğretmenlik Mesleği Yeterlikleri Yeterlik Algısı
This research was done to determine teacher candidates’ qualification perceptions about
teaching professions’ general qualifications. The research is in survey method. The
population consists of Fırat University Science and Social sciences 2008-2009 academic year
non-thesis high school students. In the research the whole population were inclined in
sampling. Data were obtained with five-item likert type scale and frequency, descriptive, ttest,
Mann Whitney U and correlation tests were applied. As a result, it was found that
teacher candidates themselves were quite qualified in terms of giving importance to national
and universal values, “qualified” in terms of personal development “average qualified” in
terms of watching closely and assisting in professional development.
Teacher Teacher Candidate Qualifications of Teaching Profession Qualification Perception
Diğer ID | JA97ZA73DC |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2011 |
Gönderilme Tarihi | 1 Mart 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 9 Sayı: 1 |