Bu çalışmanın amacı, öğretim elemanlarının ve sınıf öğretmenliği programından mezun olan öğretmenlerin Türkçe dersi alan ve alan öğretimi yeterliklerine verdikleri önemi ve sınıf öğretmenlerinin bu yeterlikleri kazanma düzeylerini belirlemektir. Bu amaçla öğretim elemanlarının ve sınıf öğretmenlerinin Türkçe alan ve alan öğretimine ilişkin görüşlerini almak için öğretim elemanı ve öğretmenlere uygulanmak üzere iki ayrı anket hazırlanmıştır. Sonuç olarak sınıf öğretmenlerinin ve öğretim elemanlarının Türkçe alan ve alan öğretimi yeterliklerinin tümünü “oldukça” ve “çok” düzeyinde önemli buldukları görülmektedir. Ancak sınıf öğretmenlerinin bütün yeterliklere verdikleri önemin bu yeterlikleri kazanım düzeylerinden anlamlı olarak daha yüksek olduğu gözlenmektedir. Sınıf öğretmenleri, fakülte öğrenimleri esnasında bu yeterlikleri kazanımlarının, yeterliklerin önem derecesiyle uyumlu olarak gerçekleşmediği görüşündedirler.
öğretmen yeterlikleri Türkçe öğretimi yeterlik değerlendirme
The aim of this study is determining the importance given to competences of subject matter and
subject teaching based on Turkish course, from lecturers and elementary teachers’ point of view,
graduated from Elementary Education Department and the gaining levels of these competences by
elementary teachers. Through this aim, two questionnaires were prepared for lecturers and
elementary teachers. As a result; it is observed all of the competence items of subject matters and
subject teaching of Turkish were evaluated as “very important” and “quite important” level by
elementary teachers and lecturers. Although elementary teachers think gaining competences during
their faculty education is not well matched with degree of the importance of the competences.
teacher competences teaching Turkish determining competences evaluation of competences
Diğer ID | JA62MN73GY |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2010 |
Gönderilme Tarihi | 1 Mart 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 8 Sayı: 1 |