Bu çalışmanın amacı çevirinin aktif bir öğretim tekniği olarak kullanılmasının Malatya İnönü Üniversitesi Battalgazi Meslek Yüksek Okulunda okuyan öğrencilerin yabancı dil (İngilizce) öğrenimine etkisini incelemektir. Araştırmanın çalışma grubu 2005-2006 akademik yılında Malatya İnönü Üniversitesi Battalgazi Meslek Yüksek Okulu Bahçe Ziraatı, Basın Yayıncılık, Seracılık ve Süs Bitkileri Yetiştiriciliği ve Yerel Yönetimler bölümlerine devam eden toplam 100 öğrenciden oluşmaktadır. Çalışmada, deney ve kontrol gruplu ön test-son test deseni kullanılmıştır. Ön test-son test formu olarak öğrencilere 30 sorudan oluşan bir başarı testi verilmiştir. Haftada iki ders saati (2 x 45 dk.) olmak üzere toplam iki hafta boyunca süren deneysel sürecin ardından verilen son test formundan elde edilen puanlar SPSS 13.0 Windows paket programı yardımıyla bağımsız gruplarda ve eşleştirilmiş gruplarda t-testi analizine tabi tutulmuştur. Deneysel değişken olan çevirinin etkisinin manidarlığı 0.05 düzeyinde sorgulanmıştır. Yapılan t-testi sonucunda deneysel değişken olan çevirinin öğrenci başarısı üzerinde 0.05 düzeyinde istatistiksel açıdan manidar bir fark yarattığı bulunmuştur.
This study aims to analyze the effect of using translation as an active teaching technique on the foreign
language (English) learning performance of the students attending Battalgazi Vocational School at İnönü
University in Malatya. The subjects of this study are 100 students attending the departments of
Gardening, Pressing and Publishing, Greenhouse and Ornamental Plants Agriculture, and Local
Administrations in Battalgazi Vocational School at İnönü University in Malatya during the academic
year of 2005-2006. Pre-test/Post-test control and experiment group design was used in this study. The
students were given a test with 30 questions as the pre-test/post-test form. Following the experimental
process lasting for two weeks each having two lessons (2 x 45 mins.), the post-test form was given to the
participants. And the scores from the post-test were analyzed using independent samples t-test and
paired-samples t-test with the help of SPSS 13.0 Windows software program. The significance of the
effect of translation, which is the experimental variable, was tested at 0.05 probability level. As a result of
the t-test, it was found out that translation has a statistically significant effect on students’ success at 0.05
probability level.
Teaching English translation cognitive domain higher education
Diğer ID | JA53NU99RF |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2010 |
Gönderilme Tarihi | 1 Mart 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 8 Sayı: 1 |