Araştırmada, zihinsel yetersizlikten etkilenmiş öğrencilere günlük yaşam becerilerinin kazandırılmasında, sabit bekleme süreli ve ipucunun sistematik olarak geri çekilmesi işlem süreciyle öğretimin, etkililiklerinin farklılaşıp farklılaşmadığı ve hangisiyle yapılan öğretimin daha verimli olduğu araştırılmıştır. Araştırmanın deseni, uyarlamalı dönüşümlü uygulamalar modelidir. Bulgular, iki işlem sürecinin de, becerilerin kazandırılmasında etkililiklerinin farklılık göstermediğini; ancak ölçüt karşılanıncaya değin gerçekleşen öğretim süreci sayısı ve toplam öğretim süresi açısından sabit bekleme süreli işlem sürecinin, daha verimli; ölçüt karşılanıncaya değin oluşan yanlış tepki sayısı açısından ise, ipucunun sistematik olarak geri çekilmesi işlem sürecinin, daha verimli olduğu izlenimini vermektedir. İki işlem süreci de becerilerinin sürdürülmeleri ve genellenebilirlikleri açısından farklılık göstermemiştir.
Beceri öğretimi tepki ipuçları ipucunun sistematik olarak geri çekilmesi işlem süreci sabit bekleme süreli işlem süreci günlük yaşam becerileri
The study aimed comparing the effectiveness and efficiency of constant- time delay and most-to-least
prompts procedures in teaching daily living skills to children with mental retardation. The design
was adapted alternating treatment design. The findings showed that both procedures were equally
effective in teaching the skills. Howewer, constant-time delay procedure was more efficient than most-to-least
prompt procedure in terms of total training time and number of trials; most-to-least prompt
procedure was more efficient than constant-time delay procedure in terms of training errors. Both
stragies in maintanence and generalization at the daily living skills were found to have similar
effectiveness.
Constant-time delay most-to-least prompts skill training daily living skills mental retardation
Diğer ID | JA49BK64FZ |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2010 |
Gönderilme Tarihi | 1 Mart 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 8 Sayı: 1 |