Bu araştırmanın amacı, akran aracılığı ile sunulan kavram haritası kullanarak özet çıkarma becerisi öğretiminin, az gören 8. sınıf öğrencilerinin fen bilgisi metinlerini anlama ve hatırlama performansları üzerindeki etkisini incelemektir. Araştırmada tek denekli araştırma modellerinden yoklama denemeli denekler arası çoklu yoklama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın denekleri görme engelliler ilköğretim okulu 8. sınıfına devam eden az gören iki öğrencidir. Öğrencilerin okudukları metinler öğrencilerin izledikleri ders kitaplarından seçilmiş, ancak yeniden düzenlenerek kullanılmıştır. Araştırma sonuçları, akranlar yoluyla sunulan kavram haritası kullanarak özet çıkarma becerisi öğretiminin, her iki deneğin de okuduğunu anlama ve hatırlama performansları üzerinde etkili olduğunu, deneklerin becerilerini yeni metinlere genellemelerine yol açtığını göstermiştir.
Kavram haritası akran aracılığı ile öğretim okuduğunu anlama az gören öğrenci
This study examined the effects of summarization by using concept mapping via peer tutoring
on science texts comprehension and recall performances of two 8th grade students with low
vision. In this research, the students read the texts which have been selected from their
science textbooks and rearranged. A multiple probe across students design was used. The
results indicated that the intervention was successful in increasing the percentage of correct
responses to the comprehension questions for all students. In addition, the effects of
instruction generalized to novel texts for all students.
Concept maps peer mediation reading comprehension and students with low vision
Diğer ID | JA89FE95AD |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2009 |
Gönderilme Tarihi | 1 Aralık 2009 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 7 Sayı: 4 |