Eğitim Fakültelerinde okutulan öğretmenlik bilgisi derslerinin her biri öğretmen adaylarının
etkin olmasını gerektirmektedir. Fakat sınıfların kalabalık olması bu derslerin etkin geçmesini
engellemektedir. Bu sebeple, bu sorunlara çözüm bulmak önem arz etmektedir. Bu çalışmada, kalabalık
sınıflarda öğrenci merkezli öğretim yaklaşımına örnek teşkil edebilecek bir ders tasarımı Öğretimde
Planlama ve Değerlendirme (ÖPD) dersine yönelik olarak hazırlanıp sunulmuş ve bu çerçeveye uygun
işlenen ÖPD dersinin öğrencilerin beklentilerini karşılamada ve hedeflerin kazanımında ne derecede
etkili olduğu değerlendirilmiştir. Bu değerlendirme çalışması; ihtiyaç analizi, biçimlendirici ve düzey
belirleyici değerlendirme aşamalarını içermektedir. Bu aşamaları kapsayacak bir değerlendirme modeli
olarak da Stufflebeam’in Çevre, Girdi, Süreç, Ürün modeli kullanılmıştır. Sonuçlar, bu dersin, öğretim
becerileri açısından öğrencilerin gelişimlerinde etkili olduğunu göstermiştir. Öğrencilerin çoğunlukla
dersin hedeflerine ulaştıkları ve beceriler kazandıkları ortaya çıkmıştır. Bu dersin en faydalı yönü
öğrenci sunuşları olmuştur. Bu sunuşlar sayesinde öğrenciler nasıl öğretmen olmaları ve nasıl
davranmaları gerektiğini öğrenebilmişlerdir.
Öğrenci merkezli öğretim program değerlendirme öğretimde planlama ve değerlendirme dersi
Pedagogical courses taught in Teacher Education Faculties require teacher candidates to be
active throughout the courses. However, crowded classes obstruct the courses to be effective. For this
reason, finding solutions to this problem is very crucial. In this study, a framework of a student-centered
education in crowded classrooms within the scope of the Instuctional Planning and Evaluation course
was presented and effectiveness of this course taught with reference to this framework was evaluated.
This evaluation study included needs assessment, formative and summative evaluations. To cover all
aspects of these three evaluation stages, Stufflebeam’s Context, Input, Process and Product evaluation
model was used. The results revealed that this redesigned course was effective in students’ development
in terms of teaching skills. Most of the students attained the course objectives and gained basic teaching
skills. Moreover, students’ presentations were found as the most effective activitiy of this course. Due to
these presentations, students could have learned how to be a teacher and how to behave.
Student-centered education curriculum evaluation instructional planning and evaluation course
Diğer ID | JA96NA56JK |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Eylül 2007 |
Gönderilme Tarihi | 1 Eylül 2007 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 Cilt: 5 Sayı: 3 |