Bu araştırmanın amacı, İlköğretim Bölümü; Sınıf Öğretmenliği, Sosyal Bilgiler Öğretmenliği,
Fen Bilgisi Öğretmenliği ve Matematik Öğretmenliği programlarında öğrenim gören öğretmen
adaylarının öğretmen eğitiminde kullanılan öğretmen yetiştirme modelleri hakkındaki görüşlerini,
program ve cinsiyet değişkenleri açısından belirlemektir. Günümüze kadar yaygın olarak kullanılan üç
öğretmen yetiştirme modeli bulunmaktadır: Beceri modeli, uygulanmış bilim modeli ve yansıtma modeli.
Belirtilen modellere ilişkin olarak, tarama yöntemi ile yürütülen bu araştırma verileri, dört programdan
toplam 352 dördüncü sınıf öğretmen adayından elde edilmiştir. Elde edilen veriler, SPSS bilgisayar
programıyla α = 0,05 anlamlılık düzeyinde analiz edilmiştir. Bulgular, adayların beceri ve uygulanmış
bilim modelleri hakkında olumsuz görüş belirttiklerini ancak, yansıtma modeline yönelik olumlu görüşler
ifade ettiklerini göstermektedir. Cinsiyet değişkeni açısından ise, genelde olumsuz olarak belirtilen
görüşlerdeki farklılıklar, yine uygulanmış bilim ve beceri modellerine aittir. Bu bulgular, öğretmen
adaylarının geleneksel anlayışı destekleyen modeller kapsamındaki öğretmen yetiştirme anlayışını
benimsemediklerinin bir sonuca olarak düşünülebilir. Bu sonuçlara dayalı olarak, dört programdaki
öğretmen adaylarıyla anlamlı bulunan ve onlar tarafından desteklenen yansıtma modeli ile ilgili daha
kapsamlı betimsel araştırmalar, özellikle nitel çalışmaların yapılması önerilebilir.
Öğretmen eğitimi modelleri öğretmen adayları görüşler program ve cinsiyet değişkenleri nicel araştırma
The aim of this research is to identify the views of student teachers’, who are at the Programs of
Primary, Social Science, Science and Mathematics Teacher Education, regarding the models of teacher
education which have been used in pre-service teacher education. Up to now, three teacher education
models have been widely used: Competence-based, applied science, and reflective. In relation to these
models, survey method was used in the study in which a total of 352 student-teachers, who are only at
their fourth grades, take part into the study. The data are analyzed by SPSS computer program, and the
meaningful level of Alpha is accepted as 0,05 in the analysis. The data indicate that the student-teachers
put forward negative views of competence-based and applied science models, but they are in favour of
reflective model. When examining the models from the angle of genders, it is understood that the views
which are negative belong to the competence-based and applied science models. These results can be
interpreted as that the student-teachers do not accept the teacher education models which support to the
traditional approaches. Based on these results, it is recommended that more comprehensive descriptive
studies, particularly qualitative studies, can be undertaken to seek an answer why reflective model, which
is meaningful to the student-teachers who are all four programs, is supported.
Teacher education models student teachers views program and gender variables quantitative research
Diğer ID | JA69ZN56EM |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Eylül 2007 |
Gönderilme Tarihi | 1 Eylül 2007 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 Cilt: 5 Sayı: 3 |