Bu araştırmanın genel amacı, ilk ve orta öğretim kurumlarında insan kaynağı yönetimi işlevlerinden
bilgilendirme işlevinin, okul yöneticilerinin görüşlerine dayalı olarak gerçekleşme düzeyini belirlemektir.
Araştırma, nitel araştırma türünde tasarlanmış bir araştırmadır. Araştırmanın örneklemi, Ankara ilinde
bulunan 3 ilköğretim ve 3 genel lise ile bu okullarda görev yapan 12 yöneticiden oluşmaktadır. Araştırmada nitel
araştırma örnekleme yöntemlerinden amaçsal örnekleme yöntemi kullanılmış, bu kapsamda örneklem grubunda bulunan
okullar görüşme yapmak için amaçlı bir şekilde seçilmiştir. Araştırmada veri toplama yöntemi olarak bireysel görüşme
tekniği kullanılmıştır. Bu nedenle öncelikle okul yöneticileri telefon görüşmesi yoluyla araştırma konusu hakkında
bilgilendirilmiş, bir hafta sonra ise görüşme için yöneticiler ziyaret edilmiştir. Yöneticiler ile yapılan görüşmeler
ortalama 40 dakika sürmüş ve görüşmeler bütünüyle kasete kaydedilmiştir. Kasete kaydedilen tüm veriler daha sonra
satırı satırına yazıya aktarılmıştır. Araştırmada eğitim örgütlerinde bilgilendirme işlevinin gerçekleşme düzeyini
belirlemek amacıyla, üç tema başlığı altında araştırmacı tarafından yarı yapılandırılmış 10 açık uçlu sorudan oluşan bir
görüşme formu geliştirilmiş ve kullanılmıştır. Verilerin analizinde ise tematik içerik analizi yöntemi kullanılmıştır.
Araştırma sonucu elde edilen bulgulara göre ilk ve ortaöğretim kurumlarında; bilgilendirme işlevi
kapsamında yapılan faaliyetler, okul, meslek kuruluşları ve sendikalar arasındaki ilişkiler, bilgilendirmede kullanılan
araç, gereç, yöntem ve teknikler, bilgilendirme faaliyetlerini ölçme ve değerlendirme ve bilgilendirme sürecinde üst
yönetim desteği konularında bazı problemler bulunmaktadır. Ayrıca öğretmenler bilgilenme alışkanlığına sahip olmayıp,
bilgilendirme işlevleri örgütsel amaçları gerçekleştirmeye tam olarak hizmet etmemekte, okul yöneticileri ise
bilgilendirme işlevleri konusunda yeterli tecrübeye sahip değildirler.
İnsan kaynakları yönetimi personel yönetimi bilgilendirme işlevi
The aim of this study is to evaluate the realization level of the information function of the human resources
management on the basis of school administrators views.
This study is qualitative study. Twelve school administrators from three primary schools and three general
high schools in Ankara participated in this study. The schools were purposefully selected and purposeful sampling
strategy was used to select participants in the schools. The schools were visited for interview process in order to take
school managers’ views. Individual interviews were used as the main data collection method. For this reason firstly,
school managers were informed by telephone about research by the researcher. After one week, managers were visited
for interviews. A typical interview ran about 40 minutes, and interviews were tape recorded. Each recorded interview
was later verbatim transcribed by the researcher. An interview form which was developed by the researcher included
three themes and 10 semi structured questions. The questions were about informing process of human resources
management on educational organizations. Thematic content analysis technique was used to analyze the interview data.
According to the findings of the study, there are some problems related information activities, relationships
between school and labor unions, informing tools and techniques, measurement and evaluation of informing process and
support of top management. Data also show that teachers do not have informing habit and informing process does not
work for organizational objectives. Also managers do not have enough experience for carry out informing process.
Human resources management personnel management information process
Diğer ID | JA26KD87KG |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2007 |
Gönderilme Tarihi | 1 Mart 2007 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 Cilt: 5 Sayı: 1 |