Türkiye’de hayat bilgisi ve sosyal bilgiler öğretiminde var olan durum, eğitim dünyasındaki gelişmelerle paralellik gösterememektedir. Ülkemizde yaygın olarak bireysel farklılıklar, öğrenme stilleri, farklı zekâ alanları gibi konulardaki gelişmeler dikkate alınmadan eğitim-öğretime devam edilmektedir. Kitapların çağa uygun hâle dönüştürülmesinde yavaş hareket edilmekte, yeni teori ve yaklaşımlardan habersiz kalınmaktadır. Hayat bilgisi ve sosyal bilgilerde kullanılabilecek farklı yaklaşımlardan bir tanesi de Probleme Dayalı Öğrenme modelidir. Hayat bilgisi ve sosyal bilgilerin öğretiminde probleme dayalı öğrenmenin kullanılabilmesi için öncelikle öğretmenlerin uygun problem durumları/problem senaryoları oluşturmaları ve öğrencileri probleme dayalı öğrenme hakkında bilgilendirmeleri gereklidir. Problem durumları/problem senaryoları; karikatür, pandomim, drama, fotoğraf/resim, makale, öykü gibi farklı materyal ve tekniklerden yararlanılarak oluşturulabilir. Bir problem durumu/problem senaryosu ile öğrencileri karşılaştırmanın farklı pek çok yolu bulunabilir. Problem durumunu sahiplenmenin en iyi şekli ise öğrencilere problemin çözümünde etkili olabilecek uzman rolü/rolleri verilmesidir. Bu makalenin amacı, öğretmenlerin ve konuyla ilgilenenlerin bu yeni model hakkında teori ve uygulama boyutunda bilgilendirilmesidir.
Hayat bilgisi sosyal bilgiler probleme dayalı öğrenme problem durumları problem senaryoları
The situation of instruction of social studies in Turkey cannot show parallelism with the one in the world of education. In general, Turkish education disregards any development in fields such as personal differences, learning styles, different areas of intelligence. It neglects the need of modernizing coursebooks. Moreover, educators are mostly unaware of new pedagogic theories and approaches. One of the different approaches which can be used in the instruction of social studies is Problem-Based Learning Model. To be able to apply Problem-Based Learning Model in the instruction of social studies, teachers need to form problem cases/scenarios, and inform the students about problem-based learning. Problem cases/scenarios can be formed by using different techniques and materials such as caricatures, pantomime, photographs/pictures, articles and short stories. There are many ways to make students encounter a problem case/scenario. The best way of making students claim on problem cases is to cast them in roles of experts in problem solving processes. The objective of this article is to inform teachers and the readers who are interested in the theoretical and practical sides of this new model.
Diğer ID | JA68EM79MN |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2005 |
Gönderilme Tarihi | 1 Aralık 2005 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2005 Cilt: 3 Sayı: 4 |