Bu çalışmada lise öğrencilerinin şiddet ve saldırganlık eğilimleri çeşitli değişkenler açısından ele alınmıştır. Araştırmada Öğülmüş (1995) tarafından geliştirilen 19 maddelik araç kullanılmıştır. Anket 2002-2003 eğitim-öğretim yılında Ankara Üniversitesi birinci sınıfına başlayan öğrenciler tarafından doldurulmuştur. Verilerin istatistiksel analizinde “varyans analizi” yapılmıştır. Öğrenciler tarafından en çok işaret edilen şiddet ve saldırganlık olayları şöyle sıralanmıştır: 1. Okulun masa ve sandalyelerini kasıtlı olarak kıran, bunların üzerini kazıyan veya çizen, tekme atarak duvarların boya ve badanasını kirleten öğrencilerin okulda bulunduğunun ifade edilmesi (%70,9), 2. Okul sınırları dışında meydana gelen ve bazı öğrencilerin yaralanmasıyla sonuçlanan kavgalar (%70,1), 3. Okuldaki çeşitli öğrenci grupları arasında toplu kavga olayları (%70,1), 4. Okulda bazı öğrencilerin paralarının çalınması ya da özel eşyalarının kaybolması (%63,7).
In this study, the violence and aggression tendencies of high school students were studied by several variables. During the research, a 19-item questionnaire was used, which was developed and applied by Öğülmüş in 1995. The questionnaire was answered by the first year students at Ankara University in 2002-2003 academic year. Variation analysis was used in the given statistical analysis. According to the results, the most frequently selected ways of violence and aggression were listed below: 1. Indicating the presence of the students that were purposefully damaging the school's tables and chairs, scratching and writing on them, and staining the school walls by kicking them (70.9%), 2. fights that were taking place outside of the school boundaries, which injure some students (70.1%), 3. Fights between the group of students at the school (70.1%), 4. Stealing money from some students or loss of some belongings (63.7%).:
Violence and agressiveness (vandalism) high school violence and agressiveness at school
Diğer ID | JA39FE28GY |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Eylül 2005 |
Gönderilme Tarihi | 1 Eylül 2005 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2005 Cilt: 3 Sayı: 3 |