Bu çalışmada, Gazi Eğitim Fakültesi ve Fen-Edebiyat Fakültesi öğrencilerinin Orta Öğretim Alan Öğretmenliği Tezsiz Yüksek Lisans Programı öncesi ve sonrasında öğretmenlik mesleğine yönelik algıları karşılaştırılmıştır. Araştırmanın örneklemini Eğitim Bilimleri Enstitüsü tarafından yürütülen Orta Öğretim Alan Öğretmenliği Tezsiz Yüksek Lisans Programı Matematik Öğretmenliği, Fizik Öğretmenliği, Kimya Öğretmenliği, Biyoloji Öğretmenliği, Felsefe Grubu Öğretmenliği, Tarih Öğretmenliği ve Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği öğrencileri oluşturmuştur. Buna göre araştırmanın örnekleminde 257 Fen Edebiyat Fakültesi mezunu, 216 Gazi Eğitim Fakültesi öğrencisi olmak üzere toplam 473 kişi yer almıştır. Çalışmada, araştırmacılar tarafından geliştirilen likert tipi ölçek, kullanılmıştır. Öğretim becerisi, meslek tercihi ve öğretmenliği yüceltme olarak isimlendirilen faktörler ışığında araştırma bulgularına göre, Eğitim Fakültesi öğrencilerinin Fen-Edebiyat Fakültesi öğrencilerine göre mesleğe yönelik algıları hem Öğretmenlik Meslek Bilgisi dersleri öncesinde hem de sonrasında daha olumludur. Fen-Edebiyat Fakültesi öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yönelik algılarının geliştirilmesi için Öğretmenlik Meslek Bilgisi programlarının duyuşsal özellikleri kazandırıcı nitelikte olması gerektiği sonucuna ulaşılmıştır.
In this study, the perceptions of the students of Gazi Faculty of Education (GFE) and the Faculty of Arts and Sciences (FAS) concerning the teaching profession before and after the lessons of Knowledge of Teaching Profession (KTP) are compared. The sample of the study consisted of the students attending Mathematics, Physics, Chemistry, Biology, Philosophy, History and Turkish Language and Literature Education programs. Accordingly, 257 students of the Faculty of Arts and Sciences and 216 students of Gazi Faculty of Education, with a total of 473 students, took part in the study. Likert-type scale developed by researchers was applied before the KTP lessons and after 1.5 years following the KTP lessons. According to the findings of the research, the perceptions of the students of GFE concerning the teaching profession are more positive compared to the students of the FAS both before and after the KTP lessons. At the end of the study, some recommendations are made to the students to develop more positive perceptions of teaching profession.
Perception of teaching profession lessons of knowledge of teaching profession
Diğer ID | JA47KS86MZ |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2005 |
Gönderilme Tarihi | 1 Mart 2005 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2005 Cilt: 3 Sayı: 1 |