Bu araştırmanın amacı, İlköğretim sınıf öğretmenlerinin, iletişim becerisine yönelik algılarının cinsiyet, medeni durum, çalışma süresi, iş hayatındaki verim, çalışma ortamından memnun olup olmama ve öğretmenlik mesleğinin toplum içinde hak ettiği yerde bulunup bulunmamasına ilişkin değişkenlere göre farklılık gösterip göstermediğini belirlemektir. Araştırmanın örneklemini, İzmir il merkezinde bulunan resmi ilköğretim okullarında görev yapan, 128 (% 60.7) kadın ve 83 (%39.3) erkek olmak üzere toplam 211 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri, Kişisel Bilgi Formu ve Çetinkanat (1997)'ın Öğretmen İletişim Becerileri Ölçeği ile elde edilmiştir. Verilerin çözümlenmesi amacıyla istatistiksel tekniklerden, ortalama, standart sapma, tek yönlü varyans analizi F, “t” ve “Scheffe” test teknikleri uygulanmıştır. Araştırmanın sonuçlarına genel olarak bakıldığında, kadın öğretmenlerin erkek öğretmenlere göre iletişim becerisi “etkililik” ve “yeterlilik” alt boyutlarında daha yüksek ortalamaya sahip oldukları saptanmıştır. Öğretmenlerin mesleki verimlilik derecelerine ilişkin algılamalarına göre iletişim becerileri toplam puanları ortalamaları arasında ve iletişim becerileri alt ölçekleri olan “empati, “eşitlik,“etkililik ve “yeterlilik” puanlarının ortalamaları arasında fark saptanmıştır.
The aim of this study is to determine whether the primary class teachers' perceptions related to communication abilities show any differences according to gender, marital status, the period of working, efficiency at work, satisfaction or dissatisfaction with working environment and whether the teaching profession is in the place it deserves in the society or not. The sample of the research is 128 (60.7 %) female, 83 (39.3 %) male and totally 211 primary class teachers who work at state primary schools in İzmir city centre. The data of the research have been collected through Personal Information Form and Çetinkanat (1997)'s Teacher Communication Abilities Scale. In the data analysis, statistical techniques such as mean, standard deviation, one- tailed variance analysis F, “t” and “Scheffé” were utilized. In the general analysis of the findings, when compared with male teachers, female teachers have a higher mean in the “effectiveness” and “proficiency” sub- categories. According to the teachers' degree of professional efficiency, there is a significant difference between their communication skills, total degrees and their mean numbers and there is also a significant difference between the sub-categories of communication skills such as empathy, equality, efficiency and proficiency.
Elementary school elementary school teacher effective communication skills
Diğer ID | JA54BS44NR |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2004 |
Gönderilme Tarihi | 1 Aralık 2004 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2004 Cilt: 2 Sayı: 4 |