Araştırmanın temel amacı, Resmî ve Özel Fen Liselerinin örgütsel öğrenme açısından bir karşılaştırmasının yapılmasıdır. Bu amaca yönelik olarak iki alt problem ele alınmıştır. Yönetici, Öğretmen, Öğrenci ve Veli görüşlerine göre Resmî ve Özel Fen Liselerinin; (1) Örgütsel Öğrenme düzeyi nedir? (2) Örgütsel öğrenme düzeylerine ait ortalamalar arasında anlamlı bir fark var mıdır? Araştırma genel tarama modelinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın evrenini 2001 ÖSS sınav sonuçlarına göre sıralamada ilk ve son üç sırada yer alan Resmî ve Özel Fen Liseleri oluşturmaktadır. Bu okullardan da 36 yönetici, 111 öğretmen, 115 öğrenci ve 115 veli örnekleme alınmıştır. Verilerin toplanmasında araştırmacı tarafından geliştirilen ölçek kullanılmıştır. Uygulamalar Millî Eğitim Bakanlığı, Eğitim Araştırma ve Geliştirme Dairesi Başkanlığı ile iş birliği yapılarak gerçekleştirilmiştir. Elde edilen veriler analiz edilerek birinci alt probleme yönelik olarak standart sapma, aritmetik ortalama ve p < 0,05 anlamlılık düzeyinde varyans analizi yapılmıştır. kinci alt probleme yönelik olarak da p < 0,05 düzeyindeki anlamlılığın hangi okullar arasında olduğunu belirlemek için de çoklu karşılaştırma testi (scheffe) yapılmıştır. Genel olarak RFL’lerin örgütsel öğrenme düzeyleri, ÖFL’lerinkine göre daha düşüktür.
The main aim of this research is to compare public and private lycees in terms of organisational learning. Related to this aim, two sub-problems are taken up. (1)According to the wievs of managers, teachers, students and parents, what are the organisational learning levels of public and private lycees and (2)is there a significant difference between means of organisational learning levels. Research is realized with general survey model. The population of this research consists of public and private lycees at the top three and bottom three according to 2001 universty enhance examination results. From these schools 36 managers, 111 teachers, 115 students, and 115 parents are taken to sample. For the first sub-problem standart deviations and arithmetic means were calculated and variance analysis were made at p < 0,05 significance level. For the second sub- problem in order to find out among which schools there was a significant difference at p < 0,05 significance level, multiple comparison test (scheffe) was made. n general, organisational learning levels of public science lycees are lower then private science lycees.
School development organizational learning learning organization
Diğer ID | JA27FR97AU |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2004 |
Gönderilme Tarihi | 1 Haziran 2004 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2004 Cilt: 2 Sayı: 2 |