Tam Öğrenme Modeli, B. S. Bloom
tarafından geliştirilen; öğrenmenin oluşmasında etkili olan öğrenci
nitelikleri, öğretim süreci ve öğrenme ürünlerini odağına alan bir öğretim
modelidir. Toplu öğretim temelli bu modele göre; hemen hemen tüm öğrencilerin,
okulların öğrenme amacı güttüğü tüm yeni davranışları öğrenebileceği (Bloom,
1995) görüşü savunulmaktadır. Bu araştırmada; farklı branşlarda öğrenci başarısı
ve tutumuna etkisi ortaya konmuş olan bu modelin, genel müzik eğitimi
çerçevesinde ilköğretim altıncı sınıf öğrencilerinin müzik dersi tutum ve
başarılarına etkisinin belirlenmesi ve müzik dersinde kullanılabilirliğine
yönelik önerilerin getirilmesi amaçlanmıştır. Araştırma; ön test-son test
kontrol gruplu deney deseni'nde yürütülmüştür. Dokuz hafta süren deneysel
uygulamanın ardından; araştırmacılar tarafından geliştirilen ‘Müzik Dersi Tutum
Ölçeği’ ve ‘Müzik Dersi Başarı Testi’ kullanılarak araştırma verileri
toplanmıştır. Veriler; ilişkisiz (bağımsız) örneklemler için t-testi, ilişkili
örneklemler için t-testi yapılarak ve Pearson Momentler Korelasyon katsayısı
hesaplanarak analiz edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre, Tam Öğrenme
Modeli'nin ve mevcut yaklaşımların uygulandığı müzik derslerine katılan deney
ve kontrol gruplarının tutum ve başarı puanları arasında istatistiksel olarak
anlamlı bir fark saptanmamıştır. Ancak deney grubunun ön-test ve son-test tutum
ve başarı puan ortalamaları arasındaki fark, kontrol grubundan daha büyüktür ve
istatistiksel olarak anlamlıdır. Tutum ve başarı arasında, her iki grupta da
farklı yönlerde düşük düzeyde bir ilişki görülmüşse de; bu ilişki istatistiksel
olarak anlamlı değildir. Ayrıca; deney ve kontrol gruplarında, müzik dersi
başarısı ve müzik dersine yönelik tutumlar cinsiyete göre anlamlı bir fark
göstermemiştir.
Müzik dersi ilköğretim altıncı sınıf tam öğrenme modeli tutum başarı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Haziran 2018 |
Gönderilme Tarihi | 26 Temmuz 2017 |
Kabul Tarihi | 3 Ocak 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 16 Sayı: 1 |