This research is an
alumni-tracking research of Gazi University, Curriculum Development (CD) and
Curriculum and Instruction (CI) postgraduate programs. Cross-sectional survey design was used as a
research method, and 25 alumni were reached who were graduated between
2005-2016 and working at non-academic job. As a data collection tool, “Gazi
University CI/CD Alumni Tracking Survey” was developed and used by researchers.
Results can be summarized as such: Most of the alumni are teachers. Alumni have
done these degrees mostly with the purposes of improving themselves and using
the acquired knowledge in their professions. Almost half of the alumni were
satisfied with the degree, and almost half of them were partially satisfied,
while one of the alumni was not satisfied. Alumni communicate with each other
at a frequency below the average, share knowledge within the field less likely.
They communicate with the university at a frequency below the average as well.
Alumni expect alumni meetings, an alumni association and an alumni-tracking
system in order to build up a quality relationship. Based on the results, it
can be said that it will be useful to evaluate the curricula. In order to
sustain the relationship between alumni and the university, and to benefit from
this relationship, annual alumni meetings can be organized, alumni can be
invited to the classes to inform current students, and collaborative works can
be done with alumni. In addition, developing an alumni-tracking system will be
useful in order to develop a sustainable relationship with them.
Bu çalışma, Gazi Üniversitesi Eğitimde
Program Geliştirme (EPG) ve Eğitim Programları ve Öğretim (EPÖ) Bilim Dalları
mezunlarını izleme çalışmasıdır. Kesitsel tarama modelinde
yapılandırılan araştırma için 2005-2016 yılları arasında bu alanlardan mezun
olan ancak öğretim elemanı olarak görev yapmayan 25 mezuna ulaşılmıştır.
Mezunlara araştırmacılar tarafından hazırlanan “Gazi Üniversitesi EPÖ/EPG Mezun
İzleme Anketi” uygulanmıştır. Çalışmadan elde edilen sonuçlar şu şekilde
özetlenebilir: Çalışmaya katılan mezunların büyük çoğunluğu öğretmenlerdir.
Mezunlar en çok kendilerini geliştirmek ve öğrendiklerini mesleki yaşamlarında
kullanmak amacıyla bu alanlarda lisansüstü eğitim almışlardır. Mezunların
yarıya yakını aldığı eğitimden memnun olduğunu, yarıya yakını kısmen memnun
olduğunu, sadece bir mezun aldığı eğitimden memnun olmadığını dile getirmiştir.
Mezunlar, diğer mezunlarla ortalamanın altı sıklıkta görüşürken, alana ilişkin
paylaşımlarda daha az bulunmaktadır. Gazi Üniversitesi ile de ortalamanın altı
bir sıklıkta bağlantı kurmaktadır. Mezunlar, daha kaliteli mezun ilişkileri
adına mezun oldukları kurumdan, mezun toplantılarının düzenlenmesini, mezun
derneğinin kurulmasını ve mezun izleme sisteminin oluşturulmasını beklemektedir.
Elde edilen bulgulara göre lisansüstü programların bir program değerlendirme
sürecine tabi tutulması faydalı olabilir. Mezunların birbirleriyle ve
üniversiteleriyle olan bağlantısını sürdürmek ve bu iletişimden fayda sağlamak
amacıyla yıllık mezun toplantıları düzenlenebilir; mezunlar, öğrencileri
bilgilendirmek amacıyla derslere davet edilebilir; mezunlarla işbirlikli
çalışmalar yapılabilir. Mezunlarla sürekli iletişimde kalabilmek için
sürekliliğinin sağlanabileceği bir mezun izleme sistemi geliştirilebilir.
Mezun izleme Gazi Üniversitesi Eğitim Programları ve Öğretim
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Haziran 2018 |
Gönderilme Tarihi | 23 Şubat 2018 |
Kabul Tarihi | 27 Haziran 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 16 Sayı: 1 |