Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Salgın Dönemi ve Sonrası Eğitim-Öğretim Sürecine İlişkin Görüşler

Yıl 2021, Cilt: 19 Sayı: 2, 707 - 732, 28.12.2021
https://doi.org/10.37217/tebd.916238

Öz

Araştırmanın amacı, salgın sürecinde eğitimin doğru bir şekilde yapılanması ve düzenlemesi için var olan çevrim içi öğretim çalışmalarını değerlendirerek beklentilere ne kadar cevap verebildiği ve daha neler yapılması gerektiğine dair bir perspektif oluşturarak bu süreçte yeni eğitim-öğretim uygulamalarının daha etkin ve başarılı hâle getirilmesine katkı sağlamaktır. Bu sürecin işleyişinde karşılaşılan olumsuzluklar ve eksiklikler tespit edilerek bu sürecin başarılı olması ve sonraki süreçte daha etkin hâle getirilmesi gerekmektedir. Bu düşünce ile araştırma, bir yıldan fazla uzaktan eğitim alan Gazi Üniversitesi’nin Gazi Eğitim Fakültesi’ndeki Türkçe, Fen, Matematik, İngilizce ve Resim Eğitimi bölümlerinde okuyan toplam 45 öğretmen adayı ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma nitel araştırma yöntemi ile yarı yapılandırılmış 6 soruluk görüşme formu ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonucunda, öğretmen adaylarının alan dersleri ile öğretmenlik meslek derslerine ait program çakışmalarının olduğu, sınavlara ilişkin problem yaşandığı, sunumların anlaşılırlık düzeyinin düşük olduğu görülmüştür. Ayrıca, sistemin pratik kullanıma sahip olmaması, ilgili kişilerin teknolojiyi kullanımındaki yetersizlikleri ve öğrencilerin derse katılımları ile ilgili problemler tespit edilmiştir. Derse hazırlıktaki yetersizlikler ve verilen bilgi kalitesinin istenilen düzeyde olmadığı da belirlenmiştir. Bu olumsuzlukları avantaja dönüştürebilmek için program yazılımcıları, öğretmen ve öğrencilerin eksikliklerini tamamlamalıdırlar.

Kaynakça

  • Adnan, M. & Anwar, K. (2020). Online learning amid the covid-19 pandemic: Students' perspectives. Journal of Pedagogical Sociology and Psychology, 2(1), 45-51. https://files.eric.ed.gov/fulltext/ ED606496.pdf sayfasından erişilmiştir.
  • Akinbadewa, B. O. & Sofowora, O. A. (2020). The effectiveness of multimedia instructional learning packages in enhancing secondary school students’ attitudes toward biology. International Journal on Studies in Education, 2(2), 1266-1281. doi: 10.46328/ijonse.19
  • Albalawi, A. S. (2018). The effect of using flipped classroom in teaching calculus on students’ achievement at University of Tabuk. International Journal of Research in Education and Science (IJRES), 4(1), 199-207. doi: 10.21890/ijres.383137
  • Alcoforado, F. (2020). The World after coronavirus. https://www.academia.edu/42549068/ sayfasından erişilmiştir.
  • Alharthi, M. (2020). Students’ attitudes toward the use of technology in online courses. International Journal of Technology in Education (IJTE), 3(1), 14-23. https://files.eric.ed.gov/fulltext/ EJ1264084.pdf sayfasından erişilmiştir.
  • Al-Husban, N. A. (2020). Critical thinking skills in asynchronous discussion forums: A case study. International Journal of Technology in Education (IJTE), 3(2), 82-91. doi: 10.46328/ijte.v3i2.22
  • Al-Samarraie, H., Teng, B. K., Alzahrani, A. I. & Alalwan, N. (2017). E-learning continuance satisfaction in higher education: A unified perspective from instructors and students. Studies in Higher Education, 43(11), 1-17. doi: 10.1080/03075079.2017.1298088
  • Arora, A. K. & Srinivasan, R. (2020). Impact of pandemic COVID-19 on the teaching–learning process: A study of higher education teachers. Prabandhan: Indian Journal of Management, 13(4), 43-56. doi: 10.17010/pijom/2020/v13i4/151825
  • Baggaley, J. (2008). Where did distance education go wrong? Distance Education, 29(1), 39-51. doi: 10.1080/01587910802004837
  • Barış, M. F. & Çankaya, P. (2016). Akademik personelin uzaktan eğitim hakkındaki görüşleri. Journal of Human Sciences, 13(1), 399-413. doi: 10.14687/ijhs.v13i1.3378
  • Başaran, M., Doğan, E., Karaoğlu, E. & Şahin, E. (2020). Koronavirüs (covid-19) pandemi sürecinin getirisi olan uzaktan eğitimin etkililiği üzerine bir çalışma. Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi, 5(2), 368-397. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1152012 sayfasından erişilmiştir.
  • Basılaıa, G. & Kvavadze, D. (2020). Transition to online education in schools during a SARS-CoV-2 coronavirus (COVID-19) pandemic in Georgia. Pedagogical Research, 5(4), 1-9.
  • Bourouiba, L. (2020). Turbulent gas clouds and respiratory pathogen emissions: Potential implications for reducing transmission of COVID-19. JAMA, 323(18), 1837-1838. doi: 10.1001/jama.2020.4756
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç-Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. & Demirel, F. (2015). Eğitimde bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Büyüköztürk, Ş. (2012). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: Pegem Akademi.
  • Chakanyuka, S., Chiome, C. & Chabaya, O. (2008). Staff-related factors contributing to quality in Open and Distance Learning. Common Wealth of Learning: www.col.org/fpf6/fp/zzZW4431.doc sayfasından erişilmiştir.
  • Chao, T., Saj, T. & Tessier, F. (2006). Establishing a quality review for online courses. Educause Quarterly, 29(3), 32-39. https://eric.ed.gov/?id=EJ839306 sayfasından erişilmiştir.
  • Christensen, L. B., Johnson, R. B. & Turner, L. A. (2015). Araştırma yöntemleri desen ve analiz (A. Aypay, Çev.). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Cohen, L., Manion, L. & Morrison, K. (2007). Research methods in education. Londra ve New York, NY: Routledge Falmer. doi: 10.1080/19415257.2011.643130
  • Collins, H., Glover, H., Myers, F. & Watson, M. (2016). Automation in distance learning: An empirical study of unlearning and academic identity change linked to automation of student messaging within distance learning. International Association for Development of the Information Society, Society (IADIS) University of Almeria, Almeria, Spain (Online) International Conference on e-Learning’de sunulmuş bildiri. https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED571464.pdf sayfasından erişilmiştir.
  • Delaney, G., Jacob, S., Iedema, R., Winters, M. & Barton, M. (2004). Comparison of face to face and video conferenced multidisciplinary clinical meetings. Australasian Radiology, 48(4), 487-492. doi: 10.1111/j.1440-1673.2004.01349.x
  • Demirci, B. B., Yamamoto, G. T. & Demiray, U. (2009). Türkiye’de e-öğrenme: Gelişmeler ve uygulamalar II. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi İletişim Bilimleri Fakültesi Yayınları. https://www.researchgate.net/publication/235909633_TURKIYE'DE_EOGRENME_Gelismelerve_Uygulamalar_II sayfasından erişilmiştir.
  • Erdoğan, B. (2013). Çevrimiçi öğrenmede öğrenme yönetim sisteminin uygulanabilirliğinin öğrenci doyumu, motivasyonu ve başarısına etkisi. (Doktora Tezi). https://dspace.ankara.edu.tr/xmlui/bitstream/ handle/20.500.12575/35361/TEZ.pdf?sequence=1 sayfasından erişilmiştir.
  • Hall, D. & Knox, J. (2009). Issues in the education of TESOL teachers by distance education. Distance Education, 30(1), 63-85. doi: 10.1080/01587910902845964
  • Harrison, T. R. & Lee, H. S. (2018). iPads in the mathematics classroom: Developing criteria for selecting appropriate learning apps. International Journal of Education in Mathematics, Science and Technology (IJEMST), 6(2), 155-172. https://ijemst.net/index.php/ijemst/article/view/207 sayfasından erişilmiştir.
  • Hebebci, M. T., Bertiz, Y. & Alan, S. (2020). Investigation of views of students and teachers on distance education practices during the Coronavirus (COVID-19) Pandemic. International Journal of Technology in Education and Science (IJTES), 4(4), 267-282. doi: 10.46328/ijtes.v4i4.113
  • Koçoğlu, E. & Egüz, Ş. (2019). Türkiye’de sosyal bilgiler eğitimine ilişkin alan eğitimcilerinin sorunsal tespitleri. Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi, 8(1), 27-38. doi: 10.33206/mjss.482523
  • Koçoğlu, E. & Tekdal, D. (2020). Analysis of distance education activities conducted during COVID-19 pandemic. Educational Research and Reviews, 15(9), 536-554. doi: 10.5897/ERR2020.4033
  • Kör, H. A. & Erbay, H. (2013). Comparison of the proficiency level of the course materials (animations, videos, simulations, e-books) used in distance education. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 141, 854-860. doi: 10.1016j.sbspro.2014.05.150
  • Lall, S. & Singh, N. (2020). COVID-19: Unmasking the new face of education. International Journal of Research in Pharmaceutical Sciences, 11(SPL1), 48-53. doi: 10.26452/ijrps.v11iSPL1.2122
  • Lloyd, S. A., Byrne, M. M. & McCoy, T. S. (2012). Faculty-perceived barriers of online education. Journal of Online Learning and Teaching, 8(1), 1-12. https://www.researchgate.net/publication/ 248701449_Faculty_perceived_barriers_to_online_education sayfasından erişilmiştir.
  • Miles, M. B. & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook (2. b.). Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Miller, D. C. (2002). Handbook of reseach design and social measurement (5. b.). Newbury Park: Sage Publications. doi: 10.4135/9781412984386
  • Mishra, L., Gupta, T. & Shree, A. (2020). Online teaching-learning in higher education during lockdown period of Covid-19 pandemic. International Journal of Educational Research Open, 1, 2666-3740. doi: 10.1016/j.ijedro.2020.100012
  • Özköse, H., Arı, S. & Çakır, Ö. (2013). Uzaktan eğitim süreci için SWOT analizi. Middle Eastern & African Journal of Educational Research, 5(41), 42-57. https://www.researchgate.net/publication/ 308983166_Uzaktan_Egitim_Sureci_icin_SWOT_Analizi sayfasından erişilmiştir.
  • Sahu, P. (2020). Closure of universities due to coronavirus disease 2019 (COVID19): Impact on education and mental health of students and academic staff. Cureus, 2019(4), 4–9. doi: 10.7759/cureus.7541
  • Seage, S. J. & Türegün, M. (2020). The effects of blended learning on STEM achievement of elementary school students. International Journal of Research in Education and Science (IJRES), 6(1), 133-140.
  • Serhan, D. (2019). Web-based homework systems: Students’ perceptions of course interaction and learning in mathematics. International Journal on Social and Education Sciences, 1(2), 57-62. https://dergipark.org.tr/en/pub/epess/issue/48443/613672 sayfasından erişilmiştir.
  • Sintema, E. J. (2020). Effect of COVID-19 on the performance of grade 12 students: Implications for STEM education. Eurasia Journal of Mathematics, Scienceand Technology Education, 16(7), 1-6.
  • Thompson, V. L. & McDowell, Y. L. (2019). A case study comparing student experiences and success in an undergraduate course offered through online, blended, and face-to-face instruction. International Journal of Education in Mathematics, Science and Technology, 7(2), 116-136. https://files.eric.ed.gov/fulltext/EJ1212891.pdf sayfasından erişilmiştir.
  • UNESCO. (2020). Covid-19 Educational Disruption and Response. https://en.unesco.org/covid19/ educationresponse sayfasından erişilmiştir.
  • UNIAR. (2020). Covid-19 Döneminde Üniversitelerde Uzak Eğitim: Gençler Dersler Nasıl Gidiyor? http://www.uniar.net sayfasından erişilmiştir.
  • WHO. (2020). Coronavirus Disease 2019 (COVID-19)–1. https://www.who.int/docs/default-source/coronaviruse/situation-reports/20200121-sitrep1-2019-ncov.pdf?sfvrsn=20a99c10_4 sayfasından erişilmiştir.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınları.
  • Zhong, R. (2020). The coronavirus exposes education’s digital divide. New York Times: https://www.nytimes.com/2020/03/17/technology/china-schools-coronavirus.html sayfasından erişilmiştir.

Opinions on the Education Process During and Post the Epidemic Period

Yıl 2021, Cilt: 19 Sayı: 2, 707 - 732, 28.12.2021
https://doi.org/10.37217/tebd.916238

Öz

The aim of the research is to contribute to making new education-teaching practices more effective and successful in this process by evaluating the existing online teaching studies for the correct structuring and regulation of education during the epidemic process, and creating a perspective on how much it can meet the expectations and what more needs to be done. The negativities and deficiencies encountered in the functioning of this process should be identified and this process should be successful and it should be made more effective in the next process. With this in mind, the research was carried out with a total of 45 teacher candidates in the Turkish, Science, Mathematics, English, and Arts Education departments of Gazi University, Faculty of Gazi Education, who received distance education for more than one year. The research was carried out with qualitative research method and semi-structured 6-question interview form. As a result of the research, it was seen that the pre-service teachers had program conflicts between the field courses and the teaching profession courses, there were problems with the exams, and the level of clarity of the presentations was low. In addition, problems related have to the lack of practical use of the system, the inadequacy of the relevant people in using technology and the participation of the students in the course were determined. It was determined that the inadequacies in preparation for the lesson and the quality of the information provided were not at the desired level. In order to turn these negativities into advantages, program developers should complete the deficiencies of teachers and students.

Kaynakça

  • Adnan, M. & Anwar, K. (2020). Online learning amid the covid-19 pandemic: Students' perspectives. Journal of Pedagogical Sociology and Psychology, 2(1), 45-51. https://files.eric.ed.gov/fulltext/ ED606496.pdf sayfasından erişilmiştir.
  • Akinbadewa, B. O. & Sofowora, O. A. (2020). The effectiveness of multimedia instructional learning packages in enhancing secondary school students’ attitudes toward biology. International Journal on Studies in Education, 2(2), 1266-1281. doi: 10.46328/ijonse.19
  • Albalawi, A. S. (2018). The effect of using flipped classroom in teaching calculus on students’ achievement at University of Tabuk. International Journal of Research in Education and Science (IJRES), 4(1), 199-207. doi: 10.21890/ijres.383137
  • Alcoforado, F. (2020). The World after coronavirus. https://www.academia.edu/42549068/ sayfasından erişilmiştir.
  • Alharthi, M. (2020). Students’ attitudes toward the use of technology in online courses. International Journal of Technology in Education (IJTE), 3(1), 14-23. https://files.eric.ed.gov/fulltext/ EJ1264084.pdf sayfasından erişilmiştir.
  • Al-Husban, N. A. (2020). Critical thinking skills in asynchronous discussion forums: A case study. International Journal of Technology in Education (IJTE), 3(2), 82-91. doi: 10.46328/ijte.v3i2.22
  • Al-Samarraie, H., Teng, B. K., Alzahrani, A. I. & Alalwan, N. (2017). E-learning continuance satisfaction in higher education: A unified perspective from instructors and students. Studies in Higher Education, 43(11), 1-17. doi: 10.1080/03075079.2017.1298088
  • Arora, A. K. & Srinivasan, R. (2020). Impact of pandemic COVID-19 on the teaching–learning process: A study of higher education teachers. Prabandhan: Indian Journal of Management, 13(4), 43-56. doi: 10.17010/pijom/2020/v13i4/151825
  • Baggaley, J. (2008). Where did distance education go wrong? Distance Education, 29(1), 39-51. doi: 10.1080/01587910802004837
  • Barış, M. F. & Çankaya, P. (2016). Akademik personelin uzaktan eğitim hakkındaki görüşleri. Journal of Human Sciences, 13(1), 399-413. doi: 10.14687/ijhs.v13i1.3378
  • Başaran, M., Doğan, E., Karaoğlu, E. & Şahin, E. (2020). Koronavirüs (covid-19) pandemi sürecinin getirisi olan uzaktan eğitimin etkililiği üzerine bir çalışma. Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi, 5(2), 368-397. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1152012 sayfasından erişilmiştir.
  • Basılaıa, G. & Kvavadze, D. (2020). Transition to online education in schools during a SARS-CoV-2 coronavirus (COVID-19) pandemic in Georgia. Pedagogical Research, 5(4), 1-9.
  • Bourouiba, L. (2020). Turbulent gas clouds and respiratory pathogen emissions: Potential implications for reducing transmission of COVID-19. JAMA, 323(18), 1837-1838. doi: 10.1001/jama.2020.4756
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç-Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. & Demirel, F. (2015). Eğitimde bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Büyüköztürk, Ş. (2012). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: Pegem Akademi.
  • Chakanyuka, S., Chiome, C. & Chabaya, O. (2008). Staff-related factors contributing to quality in Open and Distance Learning. Common Wealth of Learning: www.col.org/fpf6/fp/zzZW4431.doc sayfasından erişilmiştir.
  • Chao, T., Saj, T. & Tessier, F. (2006). Establishing a quality review for online courses. Educause Quarterly, 29(3), 32-39. https://eric.ed.gov/?id=EJ839306 sayfasından erişilmiştir.
  • Christensen, L. B., Johnson, R. B. & Turner, L. A. (2015). Araştırma yöntemleri desen ve analiz (A. Aypay, Çev.). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Cohen, L., Manion, L. & Morrison, K. (2007). Research methods in education. Londra ve New York, NY: Routledge Falmer. doi: 10.1080/19415257.2011.643130
  • Collins, H., Glover, H., Myers, F. & Watson, M. (2016). Automation in distance learning: An empirical study of unlearning and academic identity change linked to automation of student messaging within distance learning. International Association for Development of the Information Society, Society (IADIS) University of Almeria, Almeria, Spain (Online) International Conference on e-Learning’de sunulmuş bildiri. https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED571464.pdf sayfasından erişilmiştir.
  • Delaney, G., Jacob, S., Iedema, R., Winters, M. & Barton, M. (2004). Comparison of face to face and video conferenced multidisciplinary clinical meetings. Australasian Radiology, 48(4), 487-492. doi: 10.1111/j.1440-1673.2004.01349.x
  • Demirci, B. B., Yamamoto, G. T. & Demiray, U. (2009). Türkiye’de e-öğrenme: Gelişmeler ve uygulamalar II. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi İletişim Bilimleri Fakültesi Yayınları. https://www.researchgate.net/publication/235909633_TURKIYE'DE_EOGRENME_Gelismelerve_Uygulamalar_II sayfasından erişilmiştir.
  • Erdoğan, B. (2013). Çevrimiçi öğrenmede öğrenme yönetim sisteminin uygulanabilirliğinin öğrenci doyumu, motivasyonu ve başarısına etkisi. (Doktora Tezi). https://dspace.ankara.edu.tr/xmlui/bitstream/ handle/20.500.12575/35361/TEZ.pdf?sequence=1 sayfasından erişilmiştir.
  • Hall, D. & Knox, J. (2009). Issues in the education of TESOL teachers by distance education. Distance Education, 30(1), 63-85. doi: 10.1080/01587910902845964
  • Harrison, T. R. & Lee, H. S. (2018). iPads in the mathematics classroom: Developing criteria for selecting appropriate learning apps. International Journal of Education in Mathematics, Science and Technology (IJEMST), 6(2), 155-172. https://ijemst.net/index.php/ijemst/article/view/207 sayfasından erişilmiştir.
  • Hebebci, M. T., Bertiz, Y. & Alan, S. (2020). Investigation of views of students and teachers on distance education practices during the Coronavirus (COVID-19) Pandemic. International Journal of Technology in Education and Science (IJTES), 4(4), 267-282. doi: 10.46328/ijtes.v4i4.113
  • Koçoğlu, E. & Egüz, Ş. (2019). Türkiye’de sosyal bilgiler eğitimine ilişkin alan eğitimcilerinin sorunsal tespitleri. Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi, 8(1), 27-38. doi: 10.33206/mjss.482523
  • Koçoğlu, E. & Tekdal, D. (2020). Analysis of distance education activities conducted during COVID-19 pandemic. Educational Research and Reviews, 15(9), 536-554. doi: 10.5897/ERR2020.4033
  • Kör, H. A. & Erbay, H. (2013). Comparison of the proficiency level of the course materials (animations, videos, simulations, e-books) used in distance education. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 141, 854-860. doi: 10.1016j.sbspro.2014.05.150
  • Lall, S. & Singh, N. (2020). COVID-19: Unmasking the new face of education. International Journal of Research in Pharmaceutical Sciences, 11(SPL1), 48-53. doi: 10.26452/ijrps.v11iSPL1.2122
  • Lloyd, S. A., Byrne, M. M. & McCoy, T. S. (2012). Faculty-perceived barriers of online education. Journal of Online Learning and Teaching, 8(1), 1-12. https://www.researchgate.net/publication/ 248701449_Faculty_perceived_barriers_to_online_education sayfasından erişilmiştir.
  • Miles, M. B. & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook (2. b.). Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Miller, D. C. (2002). Handbook of reseach design and social measurement (5. b.). Newbury Park: Sage Publications. doi: 10.4135/9781412984386
  • Mishra, L., Gupta, T. & Shree, A. (2020). Online teaching-learning in higher education during lockdown period of Covid-19 pandemic. International Journal of Educational Research Open, 1, 2666-3740. doi: 10.1016/j.ijedro.2020.100012
  • Özköse, H., Arı, S. & Çakır, Ö. (2013). Uzaktan eğitim süreci için SWOT analizi. Middle Eastern & African Journal of Educational Research, 5(41), 42-57. https://www.researchgate.net/publication/ 308983166_Uzaktan_Egitim_Sureci_icin_SWOT_Analizi sayfasından erişilmiştir.
  • Sahu, P. (2020). Closure of universities due to coronavirus disease 2019 (COVID19): Impact on education and mental health of students and academic staff. Cureus, 2019(4), 4–9. doi: 10.7759/cureus.7541
  • Seage, S. J. & Türegün, M. (2020). The effects of blended learning on STEM achievement of elementary school students. International Journal of Research in Education and Science (IJRES), 6(1), 133-140.
  • Serhan, D. (2019). Web-based homework systems: Students’ perceptions of course interaction and learning in mathematics. International Journal on Social and Education Sciences, 1(2), 57-62. https://dergipark.org.tr/en/pub/epess/issue/48443/613672 sayfasından erişilmiştir.
  • Sintema, E. J. (2020). Effect of COVID-19 on the performance of grade 12 students: Implications for STEM education. Eurasia Journal of Mathematics, Scienceand Technology Education, 16(7), 1-6.
  • Thompson, V. L. & McDowell, Y. L. (2019). A case study comparing student experiences and success in an undergraduate course offered through online, blended, and face-to-face instruction. International Journal of Education in Mathematics, Science and Technology, 7(2), 116-136. https://files.eric.ed.gov/fulltext/EJ1212891.pdf sayfasından erişilmiştir.
  • UNESCO. (2020). Covid-19 Educational Disruption and Response. https://en.unesco.org/covid19/ educationresponse sayfasından erişilmiştir.
  • UNIAR. (2020). Covid-19 Döneminde Üniversitelerde Uzak Eğitim: Gençler Dersler Nasıl Gidiyor? http://www.uniar.net sayfasından erişilmiştir.
  • WHO. (2020). Coronavirus Disease 2019 (COVID-19)–1. https://www.who.int/docs/default-source/coronaviruse/situation-reports/20200121-sitrep1-2019-ncov.pdf?sfvrsn=20a99c10_4 sayfasından erişilmiştir.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınları.
  • Zhong, R. (2020). The coronavirus exposes education’s digital divide. New York Times: https://www.nytimes.com/2020/03/17/technology/china-schools-coronavirus.html sayfasından erişilmiştir.
Toplam 45 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Vicdan Altınok 0000-0002-9189-8068

Yayımlanma Tarihi 28 Aralık 2021
Gönderilme Tarihi 15 Nisan 2021
Kabul Tarihi 15 Eylül 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 19 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Altınok, V. (2021). Salgın Dönemi ve Sonrası Eğitim-Öğretim Sürecine İlişkin Görüşler. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 19(2), 707-732. https://doi.org/10.37217/tebd.916238

                                                                                                    Türk Eğitim Bilimleri Dergisi Gazi Üniversitesi Rektörlüğü tarafından yayınlanmaktadır.

                                                                                                                                      Creative Commons Lisansı