Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Hizmet Öncesi İngilizce Öğretmen Eğitiminde 21. Yüzyıl Becerileri

Yıl 2021, Cilt: 19 Sayı: 2, 1223 - 1251, 28.12.2021
https://doi.org/10.37217/tebd.975533

Öz

Bu çalışmanın amacı, son sınıf İngilizce öğretmen adaylarının 21. yüzyıl becerilerine yönelik yeterlik algıları, 21. yüzyıl becerilerinin kazanılmasına verdikleri önem ve lisans eğitimleri süresince aldıkları derslerde 21. yüzyıl becerilerinin yansımalarına ilişkin görüşlerinin incelenmesidir. Tarama deseninde yürütülen çalışmada, 233 son sınıf İngilizce öğretmen adayına uygulanan ve P21-21. Yüzyıl Öğrenme Çerçevesi temel alınarak araştırmacılar tarafından geliştirilen 21. Yüzyıl Becerileri Formu aracılığıyla toplanan veriler, betimleyici istatistik yöntemleri ile analiz edilmiştir. Elde edilen bulgulara göre, araştırmaya katılan öğretmen adaylarının sırasıyla “kültürlerarası beceriler”, “öğrenme ve yenilenme becerileri”, “kariyer becerileri” ve “yaşam becerileri” boyutlarında kendilerini yeterli hissettikleri tespit edilmiştir. 21. yüzyıl becerilerine sahip olmanın önemine ilişkin bulgularda ise, öğretmen adaylarının sırasıyla “öğrenme ve yenilenme becerilerine”, “yaşam becerilerine”, “kültürlerarası becerilere” ve “kariyer becerilerine” sahip olmaya önem verdikleri tespit edilmiştir. Ayrıca, İngilizce öğretmen adayları aldıkları hizmet öncesi lisans eğitimini, 21. yüzyıl becerilerinin kazandırılması açısından yeterli bulmadıklarını belirtmişlerdir. Bu sonuçlardan hareketle, 21. yüzyıl becerilerinin, tüm bileşenler göz önünde bulundurularak etkili öğrenme ortamları sağlanacak şekilde İngilizce öğretmenliği lisans programlarına dahil edilmesi önerilmektedir.

Kaynakça

  • Aguila, M. (2015). 21st century skills of Nueva Vizcaya State University Bambang Campus. http://apjeas.apjmr.com/wp-content/uploads/2015/04/APJEAS-2015-2-118-21st-Century-Skills.pdf sayfasından erişilmiştir.
  • Akkaya, N., Susar-Kırmızı, F. & İşçi, C. (2018). Öğretmen adaylarının çok kültürlülüğe ilişkin algılarının farklı değişkenler açısından incelenmesi. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 29, 308-335. doi: 10.14520/adyusbd.381005
  • Aktan, C. C. & Vural, İ. (2016). Bilgi toplumu, yeni temel teknolojiler ve yeni ekonomi [Özel sayı]. Yeni Türkiye, 88(1), 1-37.
  • Anagün, Ş., Atalay, N., Kılıç, Z. & Yaşar, S. (2016). Öğretmen adaylarına yönelik 21. yüzyıl becerileri yeterlilik algıları ölçeğinin geliştirilmesi: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 40(40), 160-175.
  • Aslan, B. & Tuncel-Basel, A. (2017). Eğitim fakültesi öğrencilerinin medya okur-yazarlık düzeyleri (İzmir örneklemi). Kastamonu Eğitim Dergisi, 25(4), 1353-1372.
  • Arslan, K. & Topsakal, Ü. (2019). Fen bilgisi öğretmen adaylarının zaman yönetimi becerileri düzeylerinin belirlenmesi. The Academic Perspective Procedia, 2(1), 66-75. doi: 10.33793/acperpro.02.01.13
  • Atay, D., Kurt, G., Çamlıbel, Z. & Ersin, P. (2009). The role of intercultural competence in foreign language teaching. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(3), 123-135.
  • Ateş, S., Çetinkaya-Özdemir, E. & Taneri, A. (2019). İstenmeyen öğretmen davranışlarına ilişkin öğretmen adaylarının görüşleri. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(1), 37-56. doi: 10.17240/aibuefd.2019.19.43815-423291
  • Ateş, S., Döğmeci, Y., Güray, E. & Gürsoy, F. F. (2016). Sınıf içi konuşmaların bir analizi: Diyalojik mi monolojik mi? Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(2), 603-625.
  • Atmaca, Ç. (2016). Medya okuryazarlığı dersinin öğretmen adayları üzerindeki etkileri. Ege Eğitim Dergisi, 17(2), 442-480.
  • Avşar, Z. (2001). Yabancı dil nasıl öğrenilir. İstanbul: Avesta Yayınları.
  • Balay, R. (2004). Küreselleşme, bilgi toplumu ve eğitim. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 37(2), 61-82.
  • Bedir, H. (2019). Pre-service ELT teachers’ beliefs and perceptions on the 21st century learning and innovation skills (4Cs). Journal of Language and Linguistic Studies, 15(1), 231-246. doi: 10.17263/jlls.547718
  • Boe, C. S. (2013). Have 21st century skills made their way to the university classroom? A study to examine the extent to which 21st century skills are being incorporated into the academic programs at a small, private, church-related university. (Master’s Thesis). https://digitalcommons.gardner-webb.edu/education_etd/29 sayfasından erişilmiştir.
  • Brooks, G. & Books, M. G. (1999). The courage to be constructivist. Educational Leadership, 57(3), 18-24.
  • Bulaç, E. & Kurt, M. (2019). Öğretmen adaylarının yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin incelenmesi. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(1), 125-161.
  • Cochran, W. G. (1977). Sampling techniques. New York: John Wiley & Sons.
  • Corkett, J. & Benevides, T. (2015). Pre-service teachers’ perceptions of technology and multiliteracy within the inclusive classroom. International Journal of Psychology and Educational Studies, 2(2), 35-46.
  • Coşkun, A. & Daloğlu, A. (2010). Evaluating an English language teacher: Education program through Peacock’s Model. Australian Journal of Teacher Education, 35(6), 24-42.
  • Coşkun, Y. & Demirel, M. (2012). Üniversite öğrencilerinin yaşam boyu öğrenme eğilimleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 42(42), 108-120.
  • Crystal, D. (1997). English as a global language. Cambridge: Cambridge University Press.
  • Çalışkan, S. & Tan-Şişman, G. (2019). İngilizce öğretmen eğitimi lisans programlarında çok kültürlü eğitim yansımaları. III. Uluslararası Öğretmen Eğitimi ve Akreditasyon Kongresi Bildiri Özetleri Kitabı içinde (s. 152-160). Ankara: TED Üniversitesi. https://epdad.org.tr/data/genel/pdf/ ITEAC_2019_abstract_ book.pdf sayfasından erişilmiştir.
  • Çelen, B. (2018). Student teachers' beliefs and critical thinking capabilities: Lessons for second language teacher education. (Doktora Tezi). http://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir.
  • Çeliköz, N. & Çeliköz, M. (2018). Öğretmen adaylarının medya ve televizyon okuryazarlık düzeyleri. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Dergisi (IBAD), 3(1), 262-274. doi: 10.21733/ibad.399539
  • Çevik, M. & Şentürk C. (2019). Multidimensional 21st century skills scale: Validity and reliability study. Cypriot Journal of Educational Science, 14(1), 11-28.
  • Drucker, F. P. (1994). Kapitalist ötesi toplum. İstanbul: İnkılap Kitabevi. EF-EFI. (2020). Index from Turkey. https://www.ef.com/wwen/epi/regions/europe/turkey/ sayfasından erişilmiştir.
  • Egan, A., Maguire, R., Christophers, L. & Rooney, B. (2017). Developing creativity in higher education for 21st century learners: A protocol for a scoping review. International Journal of Educational Research, 82, 21–27.
  • Ellis, L. D. (2012). A new generation: A new model of education in the 21st century. (Master’s Thesis). Available from ProQuest Dissertations and Theses database. (UMI No. 3514160).
  • Ercan-Demirel, E. (2018). 21. yüzyıl becerileri: 21. yüzyılda öğretmen, öğrenci ve sınıf nitelikleri. E. Yılmaz, E. Yücel & S. Durak-Üğüten (Ed.), Yabancı dil öğretimine genel bir bakış II içinde (s. 3-58). Ankara: Çizgi Kitapevi.
  • Eryılmaz, A. & Kara, A. (2018). Öğretmen adayları için bir kariyer uyumluluk modeli. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20(2), 352-365. doi: 10.17556/erziefd.322596
  • Fraenkel, J. R., Wallen, N. E. & Hyun, H. H. (2012). How to design and evaluate research in education. New York: McGraw-Hill.
  • Guo, Y., Arthur, N. & Lund, D. (2010). Intercultural inquiry with pre-service teachers. Intercultural Teacher Education Journal, 20(6), 565-577.
  • Güngör, S., Buyruk, H. & Özdemir, Y. (2018). Öğretmen adaylarının çok kültürlülüğe ilişkin tutumları. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 17(66), 816-836. doi: 10.17755/esosder.386067
  • Halat, E. & Gözel, E. (2010). İlköğretim okulu öğretmenleri ve zaman yönetimi. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 6, 73-89.
  • Hark-Söylemez, N. & Oral, B. (2018). Öğretmen adaylarının sosyal medya ortamlarını kullanma durumlarına göre çok kültürlü eğitime ilişkin görüşleri: Türkiye örneği. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 17(68), 1745-1764. doi: 10.17755/esosder.426803
  • Harmer, J. (2015). The practice of English language teaching. London: Pearson.
  • Hulguin, B. R. (2013). Towards the development of intercultural competence skills: A pedagogical experience with pre-service teachers. HOW, 20, 206-225.
  • İnal, S. & Büyükyavuz, O. (2013). İngilizce öğretmen adaylarının mesleki gelişime ve lisans eğitimine yönelik görüşleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(28-2), 221-233.
  • İzci, E. & Koç, S. (2012). Öğretmen adaylarının yaşam boyu öğrenmeye ilişkin görüşlerinin belirlenmesi. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(9), 101-114.
  • Jenkins, J. (2007). English as a lingua franca: Attitude and identity. Oxford: Oxford University Press.
  • Kan, A. Ü. & Murat, A. (2018). Investigation of prospective science teachers’ 21st century skill competence perceptions and attitudes toward STEM. International Online Journal of Educational Sciences, 10(4), 251-272. doi: 10.15345/iojes.2018.04.014
  • Kang, M., Kim, B., Kim, B. & You, H. (2012). Developing an instrument to measure 21st century skills for elementary students. The Korean Journal of Educational Methodology Studies, 25(2), 373-402. Karakaş, A. (2012). Evaluation of the English language teacher education program in Turkey. ELT Weekly, 4(15), 1-16.
  • Karakaş, M. M. (2015). Ortaokul sekizinci sınıf öğrencilerinin fen bilimlerine yönelik 21. yüzyıl beceri düzeylerinin ölçülmesi. (Yüksek Lisans Tezi). http://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir.
  • Kılıç, Ç. (2014). Öğretmen adaylarının yaşam boyu öğrenmeye yönelik algıları. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 3(4), 79-87.
  • Kotluk, N. & Kocakaya, S. (2015). 21. yüzyıl becerilerinin gelişiminde dijital öykülemeler: Ortaöğretim öğrencilerinin görüşlerinin incelenmesi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 4(2), 354-363.
  • Mahmud, R. & Ismail, M. A. (2010). Impact of training and experience in using ICT on in-service teachers’ basic ICT literacy. Malaysian Journal of Educational Technology, 10(2), 5-10.
  • McKay, S. L. (2002). English as an international language. Oxford, New York: Oxford University Press.
  • MEB. (2005). İlköğretim 1-5. sınıf programları tanıtım el kitabı. Ankara: MEB, Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı, Devlet Kitapları Müdürlüğü Basım Evi.
  • MEB. (2017a). Öğretmenlik mesleği genel yeterlikleri. http://oygm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/ 2017_12/11115355_YYRETMENLYK_MESLEYY_GENEL_YETERLYKLERY.pdf sayfasından erişilmiştir.
  • MEB. (2017b). Öğretmen strateji belgesi 2017-2023. http://oygm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2017_ 07/26174415_Strateji_Belgesi_RG-Ylan-_26.07.2017.pdf sayfasından erişilmiştir.
  • MEB. (2018). 2023 eğitim vizyonu. http://2023vizyonu.meb.gov.tr/doc/2023_EGITIM_VIZYONU.pdf sayfasından erişilmiştir.
  • Oral, B. & Yazar, T. (2015). Öğretmen adaylarının yaşam boyu öğrenmeye ilişkin algılarının çeşitli değişkenlere göre incelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 14(52), 1-11. doi: 10.17755/esosder.72011
  • Orhan-Göksun, D. (2016) Öğretmen adaylarının 21. yy. öğrenen becerileri kullanımları ve 21. yy. öğreten becerileri kullanımları arasındaki ilişki. (Doktora Tezi). http://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir.
  • Özer, B. & Gelen, İ. (2014). Öğretmenlik mesleği genel yeterliklerine sahip olma düzeyleri hakkında öğretmen adayları ve öğretmenlerin görüşlerinin değerlendirilmesi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(9), 39-55.
  • Özyurt, M. (2020). 21. yüzyıl becerileri öğretimi ölçeğinin Türk kültürüne uyarlanması: Geçerlik güvenirlik çalışması. OPUS–Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 16(30), 2568-2594. doi: 10.26466/opus.725042
  • P21. (2009). Framework for 21st century learning. www.p21.org sayfasından erişilmiştir.
  • P21 & AACTE (2010). 21st century knowledge and skills in educator preparation. https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED519336.pdf sayfasından erişilmiştir.
  • Perkins, R. M. (2012). The multicultural awareness, knowledge, skills and attitudes of prospective teachers: A quantitative and heuristic phenomenological study. (Master’s Thesis). Available from ProQuest Dissertations and Theses database. (UMI No. 3513506).
  • Ravitz, J., Hixson, N., English, M. & Mergendoller, J. (April, 2012). Using project-based learning to teach 21st century skills: Findings from a statewide initiative. Annual Meetings of the American Educational Research Association’da sunulmuş bildiri, Vancouver, BC. https://www.researchgate.net/publication/258188193_Using_project_based_learning_to_teach_21_st_century_skills_Findings_from_a_statewide_initiative_Jason_Ravitz_Buck_Institute_for_Education sayfasından erişilmiştir.
  • Savuran, Y. (2014). Life-long learning competencies of prospective English language teachers in comparison with their mentors. (Yüksek Lisans Tezi). http://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir.
  • Seidlhofer, B. (2005). English as a lingua franca. ELT J, 59(4), 339-341.
  • Silva, E. (2009). Measuring skills for 21st century learning. The Phi Delta Kappan, 90(9), 630– 634.
  • Şad, S. & Nalçacı, Ö. (2015). Öğretmen adaylarının eğitimde bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanmaya ilişkin yeterlilik algıları. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(1), 177-197.
  • Taşkaya, S. (2012). Nitelikli bir öğretmende bulunması gereken özelliklerin öğretmen adaylarının görüşlerine göre incelenmesi. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(33), 283-298.
  • TED. (2009). Türk Eğitim Derneği öğretmen yeterlikleri. Ankara: Adım Okan Matbaacılık.
  • TEPAV. (2014). Türkiye’deki Devlet Okullarında İngilizce Dilinin Öğretimine İlişkin Ulusal İhtiyaç Analizi. http://www.tepav.org.tr/upload/files/13993885191.Turkiyedeki_Devlet_Okullarinda_ Ingilizce_Dilinin_Ogrenimine_Iliskin_Ulusal_Ihtiyac_Analizi.pdf sayfasından erişilmiştir.
  • Trilling, B. & Fadel, C. (2009). 21st century skills: Learning for life in our times. San Francisco: Jossey-Bass.
  • Tsui, A. & Tollefson, J. (2007). Language policy, culture, and identity in Asian contexts. NJ: Erlbaum.
  • TÜSİAD. (2013). Türkiye’de Öğretmen Eğitimini Yeniden Yapılandırmak İçin Bir Model Önerisi. http://www.tusiad.org.tr/__rsc/shared/file/TUSIAD-Rapor-egitim-Aralik2013.pdf sayfasından erişilmiştir.
  • TYYÇ. (2011). Türkiye yükseköğretim yeterlilikler çerçevesi. http://www.tyyc.yok.gov.tr/?pid=10 sayfasından erişilmiştir.
  • Valli, P., Perkkilä, P. & Valli, R. (2014). Adult pre-service teachers applying 21st century skills in the practice. Athens Journal of Education, 1(2), 115-129.
  • Varışoğlu, B., Şeref, İ. & Yılmaz, İ. (2012). Türkçe öğretmeni adaylarının zaman yönetimi algılarına yönelik bir içerik analizi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32(2), 377-394.
  • YÖK Atlas. (2018). Yükseköğretim Girdi Göstergeleri. https://yokatlas.yok.gov.tr/lisans.php?y= 108410054 sayfasından erişilmiştir.
  • Wagner, T. (2008). The global achievement gap. New York: Basic Books.
  • Washer, P. (2007). Revisiting key skills: A practical framework for higher education. Quality in Higher Education, 13(1), 57-67.
  • Widdowson, H. G. (1997). The forum: EIL, ESL, EFL: Global issues and local interests. World Englishes, 16(1), 135-146.
  • Zhao, Y. (2009). Catching up or leading the way: American education in the age of globalization. Virginia: ASCD.
  • Zhao, Y. (2010). Preparing globally competent teachers: A new imperative for teacher education. Journal of Teacher Education, 61(5), 422-431.

21st Century Skills in Pre-Service English Teacher Education

Yıl 2021, Cilt: 19 Sayı: 2, 1223 - 1251, 28.12.2021
https://doi.org/10.37217/tebd.975533

Öz

The purpose of this study was to investigate the English pre-service teachers’ competence perceptions of the 21st-century skills, their views on the importance of the 21st-century skills, and the reflections of the 21st-century skills in the courses offered in pre-service teacher education. As a survey, the study was carried out with 233 senior pre-service English teachers and the data, collected via the 21st-Century Skills Form developed by the researchers, were analyzed with descriptive statistical methods. According to the findings, the pre-service English teachers felt themselves competent in “intercultural skills”, “learning and innovation skills”, “career skills”, and “life skills” respectively. In the findings related to the importance of having 21st-century skills, the pre-service English teachers attached importance to having “learning and innovation skills”, “life skills”, “intercultural skills”, and “career skills” respectively. In addition, pre-service English teachers stated that they found pre-service education inadequate for the acquisition of 21st-century skills. Based on these results, it is suggested that the 21st-century skills should be integrated into the English pre-service teacher education programs by providing an effective learning environment considering all the components.

Kaynakça

  • Aguila, M. (2015). 21st century skills of Nueva Vizcaya State University Bambang Campus. http://apjeas.apjmr.com/wp-content/uploads/2015/04/APJEAS-2015-2-118-21st-Century-Skills.pdf sayfasından erişilmiştir.
  • Akkaya, N., Susar-Kırmızı, F. & İşçi, C. (2018). Öğretmen adaylarının çok kültürlülüğe ilişkin algılarının farklı değişkenler açısından incelenmesi. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 29, 308-335. doi: 10.14520/adyusbd.381005
  • Aktan, C. C. & Vural, İ. (2016). Bilgi toplumu, yeni temel teknolojiler ve yeni ekonomi [Özel sayı]. Yeni Türkiye, 88(1), 1-37.
  • Anagün, Ş., Atalay, N., Kılıç, Z. & Yaşar, S. (2016). Öğretmen adaylarına yönelik 21. yüzyıl becerileri yeterlilik algıları ölçeğinin geliştirilmesi: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 40(40), 160-175.
  • Aslan, B. & Tuncel-Basel, A. (2017). Eğitim fakültesi öğrencilerinin medya okur-yazarlık düzeyleri (İzmir örneklemi). Kastamonu Eğitim Dergisi, 25(4), 1353-1372.
  • Arslan, K. & Topsakal, Ü. (2019). Fen bilgisi öğretmen adaylarının zaman yönetimi becerileri düzeylerinin belirlenmesi. The Academic Perspective Procedia, 2(1), 66-75. doi: 10.33793/acperpro.02.01.13
  • Atay, D., Kurt, G., Çamlıbel, Z. & Ersin, P. (2009). The role of intercultural competence in foreign language teaching. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(3), 123-135.
  • Ateş, S., Çetinkaya-Özdemir, E. & Taneri, A. (2019). İstenmeyen öğretmen davranışlarına ilişkin öğretmen adaylarının görüşleri. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(1), 37-56. doi: 10.17240/aibuefd.2019.19.43815-423291
  • Ateş, S., Döğmeci, Y., Güray, E. & Gürsoy, F. F. (2016). Sınıf içi konuşmaların bir analizi: Diyalojik mi monolojik mi? Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(2), 603-625.
  • Atmaca, Ç. (2016). Medya okuryazarlığı dersinin öğretmen adayları üzerindeki etkileri. Ege Eğitim Dergisi, 17(2), 442-480.
  • Avşar, Z. (2001). Yabancı dil nasıl öğrenilir. İstanbul: Avesta Yayınları.
  • Balay, R. (2004). Küreselleşme, bilgi toplumu ve eğitim. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 37(2), 61-82.
  • Bedir, H. (2019). Pre-service ELT teachers’ beliefs and perceptions on the 21st century learning and innovation skills (4Cs). Journal of Language and Linguistic Studies, 15(1), 231-246. doi: 10.17263/jlls.547718
  • Boe, C. S. (2013). Have 21st century skills made their way to the university classroom? A study to examine the extent to which 21st century skills are being incorporated into the academic programs at a small, private, church-related university. (Master’s Thesis). https://digitalcommons.gardner-webb.edu/education_etd/29 sayfasından erişilmiştir.
  • Brooks, G. & Books, M. G. (1999). The courage to be constructivist. Educational Leadership, 57(3), 18-24.
  • Bulaç, E. & Kurt, M. (2019). Öğretmen adaylarının yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin incelenmesi. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(1), 125-161.
  • Cochran, W. G. (1977). Sampling techniques. New York: John Wiley & Sons.
  • Corkett, J. & Benevides, T. (2015). Pre-service teachers’ perceptions of technology and multiliteracy within the inclusive classroom. International Journal of Psychology and Educational Studies, 2(2), 35-46.
  • Coşkun, A. & Daloğlu, A. (2010). Evaluating an English language teacher: Education program through Peacock’s Model. Australian Journal of Teacher Education, 35(6), 24-42.
  • Coşkun, Y. & Demirel, M. (2012). Üniversite öğrencilerinin yaşam boyu öğrenme eğilimleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 42(42), 108-120.
  • Crystal, D. (1997). English as a global language. Cambridge: Cambridge University Press.
  • Çalışkan, S. & Tan-Şişman, G. (2019). İngilizce öğretmen eğitimi lisans programlarında çok kültürlü eğitim yansımaları. III. Uluslararası Öğretmen Eğitimi ve Akreditasyon Kongresi Bildiri Özetleri Kitabı içinde (s. 152-160). Ankara: TED Üniversitesi. https://epdad.org.tr/data/genel/pdf/ ITEAC_2019_abstract_ book.pdf sayfasından erişilmiştir.
  • Çelen, B. (2018). Student teachers' beliefs and critical thinking capabilities: Lessons for second language teacher education. (Doktora Tezi). http://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir.
  • Çeliköz, N. & Çeliköz, M. (2018). Öğretmen adaylarının medya ve televizyon okuryazarlık düzeyleri. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Dergisi (IBAD), 3(1), 262-274. doi: 10.21733/ibad.399539
  • Çevik, M. & Şentürk C. (2019). Multidimensional 21st century skills scale: Validity and reliability study. Cypriot Journal of Educational Science, 14(1), 11-28.
  • Drucker, F. P. (1994). Kapitalist ötesi toplum. İstanbul: İnkılap Kitabevi. EF-EFI. (2020). Index from Turkey. https://www.ef.com/wwen/epi/regions/europe/turkey/ sayfasından erişilmiştir.
  • Egan, A., Maguire, R., Christophers, L. & Rooney, B. (2017). Developing creativity in higher education for 21st century learners: A protocol for a scoping review. International Journal of Educational Research, 82, 21–27.
  • Ellis, L. D. (2012). A new generation: A new model of education in the 21st century. (Master’s Thesis). Available from ProQuest Dissertations and Theses database. (UMI No. 3514160).
  • Ercan-Demirel, E. (2018). 21. yüzyıl becerileri: 21. yüzyılda öğretmen, öğrenci ve sınıf nitelikleri. E. Yılmaz, E. Yücel & S. Durak-Üğüten (Ed.), Yabancı dil öğretimine genel bir bakış II içinde (s. 3-58). Ankara: Çizgi Kitapevi.
  • Eryılmaz, A. & Kara, A. (2018). Öğretmen adayları için bir kariyer uyumluluk modeli. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20(2), 352-365. doi: 10.17556/erziefd.322596
  • Fraenkel, J. R., Wallen, N. E. & Hyun, H. H. (2012). How to design and evaluate research in education. New York: McGraw-Hill.
  • Guo, Y., Arthur, N. & Lund, D. (2010). Intercultural inquiry with pre-service teachers. Intercultural Teacher Education Journal, 20(6), 565-577.
  • Güngör, S., Buyruk, H. & Özdemir, Y. (2018). Öğretmen adaylarının çok kültürlülüğe ilişkin tutumları. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 17(66), 816-836. doi: 10.17755/esosder.386067
  • Halat, E. & Gözel, E. (2010). İlköğretim okulu öğretmenleri ve zaman yönetimi. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 6, 73-89.
  • Hark-Söylemez, N. & Oral, B. (2018). Öğretmen adaylarının sosyal medya ortamlarını kullanma durumlarına göre çok kültürlü eğitime ilişkin görüşleri: Türkiye örneği. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 17(68), 1745-1764. doi: 10.17755/esosder.426803
  • Harmer, J. (2015). The practice of English language teaching. London: Pearson.
  • Hulguin, B. R. (2013). Towards the development of intercultural competence skills: A pedagogical experience with pre-service teachers. HOW, 20, 206-225.
  • İnal, S. & Büyükyavuz, O. (2013). İngilizce öğretmen adaylarının mesleki gelişime ve lisans eğitimine yönelik görüşleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(28-2), 221-233.
  • İzci, E. & Koç, S. (2012). Öğretmen adaylarının yaşam boyu öğrenmeye ilişkin görüşlerinin belirlenmesi. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(9), 101-114.
  • Jenkins, J. (2007). English as a lingua franca: Attitude and identity. Oxford: Oxford University Press.
  • Kan, A. Ü. & Murat, A. (2018). Investigation of prospective science teachers’ 21st century skill competence perceptions and attitudes toward STEM. International Online Journal of Educational Sciences, 10(4), 251-272. doi: 10.15345/iojes.2018.04.014
  • Kang, M., Kim, B., Kim, B. & You, H. (2012). Developing an instrument to measure 21st century skills for elementary students. The Korean Journal of Educational Methodology Studies, 25(2), 373-402. Karakaş, A. (2012). Evaluation of the English language teacher education program in Turkey. ELT Weekly, 4(15), 1-16.
  • Karakaş, M. M. (2015). Ortaokul sekizinci sınıf öğrencilerinin fen bilimlerine yönelik 21. yüzyıl beceri düzeylerinin ölçülmesi. (Yüksek Lisans Tezi). http://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir.
  • Kılıç, Ç. (2014). Öğretmen adaylarının yaşam boyu öğrenmeye yönelik algıları. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 3(4), 79-87.
  • Kotluk, N. & Kocakaya, S. (2015). 21. yüzyıl becerilerinin gelişiminde dijital öykülemeler: Ortaöğretim öğrencilerinin görüşlerinin incelenmesi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 4(2), 354-363.
  • Mahmud, R. & Ismail, M. A. (2010). Impact of training and experience in using ICT on in-service teachers’ basic ICT literacy. Malaysian Journal of Educational Technology, 10(2), 5-10.
  • McKay, S. L. (2002). English as an international language. Oxford, New York: Oxford University Press.
  • MEB. (2005). İlköğretim 1-5. sınıf programları tanıtım el kitabı. Ankara: MEB, Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı, Devlet Kitapları Müdürlüğü Basım Evi.
  • MEB. (2017a). Öğretmenlik mesleği genel yeterlikleri. http://oygm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/ 2017_12/11115355_YYRETMENLYK_MESLEYY_GENEL_YETERLYKLERY.pdf sayfasından erişilmiştir.
  • MEB. (2017b). Öğretmen strateji belgesi 2017-2023. http://oygm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2017_ 07/26174415_Strateji_Belgesi_RG-Ylan-_26.07.2017.pdf sayfasından erişilmiştir.
  • MEB. (2018). 2023 eğitim vizyonu. http://2023vizyonu.meb.gov.tr/doc/2023_EGITIM_VIZYONU.pdf sayfasından erişilmiştir.
  • Oral, B. & Yazar, T. (2015). Öğretmen adaylarının yaşam boyu öğrenmeye ilişkin algılarının çeşitli değişkenlere göre incelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 14(52), 1-11. doi: 10.17755/esosder.72011
  • Orhan-Göksun, D. (2016) Öğretmen adaylarının 21. yy. öğrenen becerileri kullanımları ve 21. yy. öğreten becerileri kullanımları arasındaki ilişki. (Doktora Tezi). http://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir.
  • Özer, B. & Gelen, İ. (2014). Öğretmenlik mesleği genel yeterliklerine sahip olma düzeyleri hakkında öğretmen adayları ve öğretmenlerin görüşlerinin değerlendirilmesi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(9), 39-55.
  • Özyurt, M. (2020). 21. yüzyıl becerileri öğretimi ölçeğinin Türk kültürüne uyarlanması: Geçerlik güvenirlik çalışması. OPUS–Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 16(30), 2568-2594. doi: 10.26466/opus.725042
  • P21. (2009). Framework for 21st century learning. www.p21.org sayfasından erişilmiştir.
  • P21 & AACTE (2010). 21st century knowledge and skills in educator preparation. https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED519336.pdf sayfasından erişilmiştir.
  • Perkins, R. M. (2012). The multicultural awareness, knowledge, skills and attitudes of prospective teachers: A quantitative and heuristic phenomenological study. (Master’s Thesis). Available from ProQuest Dissertations and Theses database. (UMI No. 3513506).
  • Ravitz, J., Hixson, N., English, M. & Mergendoller, J. (April, 2012). Using project-based learning to teach 21st century skills: Findings from a statewide initiative. Annual Meetings of the American Educational Research Association’da sunulmuş bildiri, Vancouver, BC. https://www.researchgate.net/publication/258188193_Using_project_based_learning_to_teach_21_st_century_skills_Findings_from_a_statewide_initiative_Jason_Ravitz_Buck_Institute_for_Education sayfasından erişilmiştir.
  • Savuran, Y. (2014). Life-long learning competencies of prospective English language teachers in comparison with their mentors. (Yüksek Lisans Tezi). http://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir.
  • Seidlhofer, B. (2005). English as a lingua franca. ELT J, 59(4), 339-341.
  • Silva, E. (2009). Measuring skills for 21st century learning. The Phi Delta Kappan, 90(9), 630– 634.
  • Şad, S. & Nalçacı, Ö. (2015). Öğretmen adaylarının eğitimde bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanmaya ilişkin yeterlilik algıları. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(1), 177-197.
  • Taşkaya, S. (2012). Nitelikli bir öğretmende bulunması gereken özelliklerin öğretmen adaylarının görüşlerine göre incelenmesi. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(33), 283-298.
  • TED. (2009). Türk Eğitim Derneği öğretmen yeterlikleri. Ankara: Adım Okan Matbaacılık.
  • TEPAV. (2014). Türkiye’deki Devlet Okullarında İngilizce Dilinin Öğretimine İlişkin Ulusal İhtiyaç Analizi. http://www.tepav.org.tr/upload/files/13993885191.Turkiyedeki_Devlet_Okullarinda_ Ingilizce_Dilinin_Ogrenimine_Iliskin_Ulusal_Ihtiyac_Analizi.pdf sayfasından erişilmiştir.
  • Trilling, B. & Fadel, C. (2009). 21st century skills: Learning for life in our times. San Francisco: Jossey-Bass.
  • Tsui, A. & Tollefson, J. (2007). Language policy, culture, and identity in Asian contexts. NJ: Erlbaum.
  • TÜSİAD. (2013). Türkiye’de Öğretmen Eğitimini Yeniden Yapılandırmak İçin Bir Model Önerisi. http://www.tusiad.org.tr/__rsc/shared/file/TUSIAD-Rapor-egitim-Aralik2013.pdf sayfasından erişilmiştir.
  • TYYÇ. (2011). Türkiye yükseköğretim yeterlilikler çerçevesi. http://www.tyyc.yok.gov.tr/?pid=10 sayfasından erişilmiştir.
  • Valli, P., Perkkilä, P. & Valli, R. (2014). Adult pre-service teachers applying 21st century skills in the practice. Athens Journal of Education, 1(2), 115-129.
  • Varışoğlu, B., Şeref, İ. & Yılmaz, İ. (2012). Türkçe öğretmeni adaylarının zaman yönetimi algılarına yönelik bir içerik analizi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32(2), 377-394.
  • YÖK Atlas. (2018). Yükseköğretim Girdi Göstergeleri. https://yokatlas.yok.gov.tr/lisans.php?y= 108410054 sayfasından erişilmiştir.
  • Wagner, T. (2008). The global achievement gap. New York: Basic Books.
  • Washer, P. (2007). Revisiting key skills: A practical framework for higher education. Quality in Higher Education, 13(1), 57-67.
  • Widdowson, H. G. (1997). The forum: EIL, ESL, EFL: Global issues and local interests. World Englishes, 16(1), 135-146.
  • Zhao, Y. (2009). Catching up or leading the way: American education in the age of globalization. Virginia: ASCD.
  • Zhao, Y. (2010). Preparing globally competent teachers: A new imperative for teacher education. Journal of Teacher Education, 61(5), 422-431.
Toplam 78 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Arzu Aydın 0000-0002-1616-3686

Gülçin Tan Şişman 0000-0002-3806-6086

Yayımlanma Tarihi 28 Aralık 2021
Gönderilme Tarihi 28 Temmuz 2021
Kabul Tarihi 24 Eylül 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 19 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Aydın, A., & Tan Şişman, G. (2021). Hizmet Öncesi İngilizce Öğretmen Eğitiminde 21. Yüzyıl Becerileri. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 19(2), 1223-1251. https://doi.org/10.37217/tebd.975533

                                                                                                    Türk Eğitim Bilimleri Dergisi Gazi Üniversitesi Rektörlüğü tarafından yayınlanmaktadır.

                                                                                                                                      Creative Commons Lisansı