Türkiye,
son yıllarda bulunduğu coğrafyada meydana gelen olaylar sonucunda mülteci
akınına uğramıştır. Özellikle Suriye’den göç eden 3 milyondan fazla mülteciye
Türkçe öğretmek hayati önemi taşımaktadır. Bunun yanında Afrika’dan Asya’ya
Avrupa’dan Amerika’ya çok sayıda ülkeden çeşitli amaçlarla Türkiye’ye gelen
insanların Türkçe öğrenme ihtiyaçları da yadsınmaz bir gerçektir. Muhtemel
sorunların çözümü için başta yurt dışında Yunus Emre Enstitüsü ve yurt içinde
TÖMER gibi kuruluşlar olmak üzere çok sayıda kurum ve kuruluş yabancılara
Türkçe öğretmek için ciddi bir çalışma içine girmiştir.
Bu
çalışmanın amacı, Fırat Üniversitesi Türkçe Öğretimi Uygulama ve Araştırma
Merkezi (TÖMER) tarafından açılan Yabancılara Türkçe Öğretimi Sertifika
Programına katılan kursiyerlerin sertifika programı hakkındaki görüşlerini
tespit etmektir. Bu amaçla nitel desende yürütülen araştırmada 9 sorudan oluşan
yarı yapılandırılmış bir görüşme formu kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma
grubunu ilgili programa katılan 6 kadın, 4 erkekten oluşan 10 katılımcı
oluşturmaktadır. Verilerin analizinde içerik analizi yöntemi kullanılmıştır.
Araştırma sonucunda katılımcıların ders içeriği, akademik personel, ölçme değerlendirme
teknikleri ve program içeriği hakkında olumlu; kullanılan yöntem ve teknikler
ve ders süreleri hakkında ise olumsuz görüş bildirdikleri tespit edilmiştir.
Yabancılara Türkçe Öğretimi sertifika programı içerik analizi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Eylül 2018 |
Gönderilme Tarihi | 28 Eylül 2018 |
Kabul Tarihi | 28 Eylül 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 7 Sayı: 3 |