Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2018, Cilt: 7 Sayı: 3, 1884 - 1901, 15.09.2018

Öz

Kaynakça

  • Açık, F. (2008). Türkiye’de yabancılara Türkçe öğretilirken karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri. Doğu Akdeniz Üniversitesi Eğitim Fakültesi Türkçe Eğitimi Bölümü, Uluslararası Türkçe Eğitimi ve Öğretimi Sempozyumu, Gazi Mağusa/ Kuzey Kıbrıs.
  • Alyılmaz, C. (2010) Türkçe öğretiminin sorunları. Turkish Studies, 5(3), 728-749.
  • Arslan, M. (2012), Tarihi süreçte Türkçenin yabancı dil olarak öğretimi-öğrenimi çalışmaları, KSÜ Sosyal Bilimler Dergisi / KSU Journal o f Social Sciences, 9/2.
  • Arslan, M. ve Gürsoy, A. (2008). Rol yapma ve drama etkinlikleriyle yabancılara Türkçe öğretiminde motivasyonun sağlanması. Ege Eğitim Dergisi, 9(2).
  • Barın, E. (2004). Yabancılara Türkçe öğretiminde ilkeler. Türkiyat Araştırmaları Dergisi, Hacettepe Üniversitesi, Güz, (1), 19-30.
  • Bayraktar, N. (2003). Yabancılara Türkçe öğretiminin tarihsel gelişimi. Dil Dergisi, 119, 58-71.
  • Biçer, N. (2012). Hunlardan Günümüze yabancılara Türkçe öğretimi. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 1(4), 107-133.
  • Biçer, N. (2017) Türkçe öğretimi tarihi. İstanbul: Kesit Yayınları.
  • Demirel, Ö. (1999). İlköğretim okullarında yabancı dil öğretimi. İstanbul: MEB Yayınları.
  • Demirel, Ö. ve Şahinel, M. (2006). Türkçe ve sınıf öğretmenleri için Türkçe öğretimi. (7. Baskı). Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Er, O., Biçer N. ve Bozkırlı, K. Ç. ( 2012). Yabancılara Türkçe öğretiminde karşılaşılan sorunların ilgili alan yazını ışığında değerlendirilmesi. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 1(2), 51-69.
  • Ergin, M. (1998). Türk dil bilgisi. İstanbul: Bayrak Yayınları.
  • Göçer, A. ve Moğul, S. (2011). Türkçenin yabancı dil olarak öğretimi ile ilgili çalışmalara genel bir bakış. Electronic Turkish Studies, 6(3).
  • Hengirmen, M. (1993). Türkçenin yabancı dil olarak öğretimi. Dil Dergisi, 10, 5-19.
  • Hengirmen, M. (1994). TÖMER ve yabancı dil olarak Türkçe öğretimi. Dil Dergisi, 25, 54-60.
  • Hengirmen, M. (1997). Yabancı dil öğretim yöntemleri ve TÖMER yöntemi. Ankara: Engin Yayınevi.
  • İşcan, A. (2004). Yabancılara Türkçe öğretiminde ilkeler. Hacettepe Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Dergisi.
  • Kara, M. (2010). Oyunlarla yabancılara Türkçe öğretimi. Türklük Bilimi Araştırmaları, 27(27), 407-421.
  • Miles, M. ve Huberman, M. (2016). Nitel veri analizi. (çev. Sadegül Akbaba Altun, Ali Ersoy). Ankara: Pegem Akademi.
  • Öztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E. Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2014). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Şahin, A. ve Şahin, E. (2007). Türkçe öğretiminde materyal geliştirme. (ed. A. Kırkkılıç ve H. Akyol). İlköğretimde Türkçe Öğretimi içinde (309–349). Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Şahin, Ç., Kurudayıoğlu, M., Tunçel, H. ve Öztürk, Y. A. (2013). Türkçe öğretmeni adaylarının lisans düzeyinde verilen yabancılara Türkçe öğretimi (YTÖ) dersine yönelik özyeterlik algıları. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 1(2), 36-45.
  • Türk Dil Kurumu (2010).Türkçe sözlük. Ankara: Türk Dil Kurumu Yayınları.
  • Ünalan, Ş. (2006). Türkçe öğretimi. (5. Baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Yıldırım, A ve Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.

YABANCILARA TÜRKÇE ÖĞRETİMİ SERTİFİKA PROGRAMINA KATILAN ÖĞRENCİLERİN SERTİFİKA PROGRAMI HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ

Yıl 2018, Cilt: 7 Sayı: 3, 1884 - 1901, 15.09.2018

Öz

Türkiye,
son yıllarda bulunduğu coğrafyada meydana gelen olaylar sonucunda mülteci
akınına uğramıştır. Özellikle Suriye’den göç eden 3 milyondan fazla mülteciye
Türkçe öğretmek hayati önemi taşımaktadır. Bunun yanında Afrika’dan Asya’ya
Avrupa’dan Amerika’ya çok sayıda ülkeden çeşitli amaçlarla Türkiye’ye gelen
insanların Türkçe öğrenme ihtiyaçları da yadsınmaz bir gerçektir. Muhtemel
sorunların çözümü için başta yurt dışında Yunus Emre Enstitüsü ve yurt içinde
TÖMER gibi kuruluşlar olmak üzere çok sayıda kurum ve kuruluş yabancılara
Türkçe öğretmek için ciddi bir çalışma içine girmiştir.



Bu
çalışmanın amacı, Fırat Üniversitesi Türkçe Öğretimi Uygulama ve Araştırma
Merkezi (TÖMER) tarafından açılan Yabancılara Türkçe Öğretimi Sertifika
Programına katılan kursiyerlerin sertifika programı hakkındaki görüşlerini
tespit etmektir. Bu amaçla nitel desende yürütülen araştırmada 9 sorudan oluşan
yarı yapılandırılmış bir görüşme formu kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma
grubunu ilgili programa katılan 6 kadın, 4 erkekten oluşan 10 katılımcı
oluşturmaktadır. Verilerin analizinde içerik analizi yöntemi kullanılmıştır.
Araştırma sonucunda katılımcıların ders içeriği, akademik personel, ölçme değerlendirme
teknikleri ve program içeriği hakkında olumlu; kullanılan yöntem ve teknikler
ve ders süreleri hakkında ise olumsuz görüş bildirdikleri tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • Açık, F. (2008). Türkiye’de yabancılara Türkçe öğretilirken karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri. Doğu Akdeniz Üniversitesi Eğitim Fakültesi Türkçe Eğitimi Bölümü, Uluslararası Türkçe Eğitimi ve Öğretimi Sempozyumu, Gazi Mağusa/ Kuzey Kıbrıs.
  • Alyılmaz, C. (2010) Türkçe öğretiminin sorunları. Turkish Studies, 5(3), 728-749.
  • Arslan, M. (2012), Tarihi süreçte Türkçenin yabancı dil olarak öğretimi-öğrenimi çalışmaları, KSÜ Sosyal Bilimler Dergisi / KSU Journal o f Social Sciences, 9/2.
  • Arslan, M. ve Gürsoy, A. (2008). Rol yapma ve drama etkinlikleriyle yabancılara Türkçe öğretiminde motivasyonun sağlanması. Ege Eğitim Dergisi, 9(2).
  • Barın, E. (2004). Yabancılara Türkçe öğretiminde ilkeler. Türkiyat Araştırmaları Dergisi, Hacettepe Üniversitesi, Güz, (1), 19-30.
  • Bayraktar, N. (2003). Yabancılara Türkçe öğretiminin tarihsel gelişimi. Dil Dergisi, 119, 58-71.
  • Biçer, N. (2012). Hunlardan Günümüze yabancılara Türkçe öğretimi. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 1(4), 107-133.
  • Biçer, N. (2017) Türkçe öğretimi tarihi. İstanbul: Kesit Yayınları.
  • Demirel, Ö. (1999). İlköğretim okullarında yabancı dil öğretimi. İstanbul: MEB Yayınları.
  • Demirel, Ö. ve Şahinel, M. (2006). Türkçe ve sınıf öğretmenleri için Türkçe öğretimi. (7. Baskı). Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Er, O., Biçer N. ve Bozkırlı, K. Ç. ( 2012). Yabancılara Türkçe öğretiminde karşılaşılan sorunların ilgili alan yazını ışığında değerlendirilmesi. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 1(2), 51-69.
  • Ergin, M. (1998). Türk dil bilgisi. İstanbul: Bayrak Yayınları.
  • Göçer, A. ve Moğul, S. (2011). Türkçenin yabancı dil olarak öğretimi ile ilgili çalışmalara genel bir bakış. Electronic Turkish Studies, 6(3).
  • Hengirmen, M. (1993). Türkçenin yabancı dil olarak öğretimi. Dil Dergisi, 10, 5-19.
  • Hengirmen, M. (1994). TÖMER ve yabancı dil olarak Türkçe öğretimi. Dil Dergisi, 25, 54-60.
  • Hengirmen, M. (1997). Yabancı dil öğretim yöntemleri ve TÖMER yöntemi. Ankara: Engin Yayınevi.
  • İşcan, A. (2004). Yabancılara Türkçe öğretiminde ilkeler. Hacettepe Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Dergisi.
  • Kara, M. (2010). Oyunlarla yabancılara Türkçe öğretimi. Türklük Bilimi Araştırmaları, 27(27), 407-421.
  • Miles, M. ve Huberman, M. (2016). Nitel veri analizi. (çev. Sadegül Akbaba Altun, Ali Ersoy). Ankara: Pegem Akademi.
  • Öztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E. Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2014). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Şahin, A. ve Şahin, E. (2007). Türkçe öğretiminde materyal geliştirme. (ed. A. Kırkkılıç ve H. Akyol). İlköğretimde Türkçe Öğretimi içinde (309–349). Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Şahin, Ç., Kurudayıoğlu, M., Tunçel, H. ve Öztürk, Y. A. (2013). Türkçe öğretmeni adaylarının lisans düzeyinde verilen yabancılara Türkçe öğretimi (YTÖ) dersine yönelik özyeterlik algıları. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 1(2), 36-45.
  • Türk Dil Kurumu (2010).Türkçe sözlük. Ankara: Türk Dil Kurumu Yayınları.
  • Ünalan, Ş. (2006). Türkçe öğretimi. (5. Baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Yıldırım, A ve Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Toplam 25 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Şener Demirel

Yelda Kökçü

Yayımlanma Tarihi 15 Eylül 2018
Gönderilme Tarihi 28 Eylül 2018
Kabul Tarihi 28 Eylül 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 7 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Demirel, Ş., & Kökçü, Y. (2018). YABANCILARA TÜRKÇE ÖĞRETİMİ SERTİFİKA PROGRAMINA KATILAN ÖĞRENCİLERİN SERTİFİKA PROGRAMI HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 7(3), 1884-1901.

27712  27714 27715