Nitel
desende tasarlanmış bu araştırmanın amacı, Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi 9.
sınıf öğrencilerinin okula uyum süreçlerini zorlaştıran nedenleri, okul sosyal
hizmeti bağlamında ortaya çıkartmaktır. Araştırmanın çalışma grubu, Sakarya’da
amaçlı örnekleme yöntemi ile seçilmiş üç farklı Mesleki ve Teknik Anadolu
Lisesindeki altı okul yöneticisi ve bir rehber öğretmendir. Araştırma verileri
üç bölümünden oluşan derinlemesine görüşme yöntemi ile toplanmıştır. Bu
kapsamda toplanan veriler nitel analize tabi tutulmuş; üç tema, dokuz koda
ayrılmıştır. Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi 9. sınıf öğrencilerinin
ortaöğrenim disiplin yönetmeliğini bilmemeleri, akademik başarılarının düşük
olması ve 9. sınıflarda haftada 40 saat kültür dersi ağırlıklı yoğun bir
program uygulanması, okul ortamına uyum sürecini zorlaştırmaktadır. Uyum
problemi en fazla dışsal davranış problemi olarak yansımaktadır. 10. sınıfta
alan seçimi büyük oranda uyum problemini ortadan kaldırmaktadır. 9. sınıfların
oryantasyon süreçlerinin kısa sürede ve başarılı bir şekilde tamamlanabilmesi
için okul sosyal hizmet uzmanlarına gereksinim vardır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Eylül 2018 |
Gönderilme Tarihi | 28 Eylül 2018 |
Kabul Tarihi | 28 Eylül 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 7 Sayı: 3 |