Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2018, Cilt: 7 Sayı: 3, 1995 - 2012, 15.09.2018

Öz

Kaynakça

  • Aydın, A. (2014). Eğitim psikolojisi gelişim-öğrenme-öğretim. Ankara: Pegem Akademi.
  • Binbaşıoğlu, C. (1995). Okullarda öğretim sorunları. Ankara: Eğit-Der Yayınları.
  • Budak, S. (2009). Psikoloji sözlüğü. Ankara: Bilim ve Sanat Yayınları.
  • Çiçek-Sağlam, A. ve Topçu, Ç. (2015). 9. sınıf rehberlik programının öğrenci görüşlerine göre değerlendirilmesi. Kalem Eğitim ve İnsan Bilimleri Dergisi, 5(1), 171-210.
  • Dağ, A. (2017). Okul sosyal hizmeti. İstanbul: Açılım Kitap.
  • Danış, M. Z. (2006). Davranış bilimlerinde ekolojik sistem yaklaşımı. Aile ve Toplum, 3(9), 45-53.
  • Danış, M. Z. ve Şahbikan, İ. (2014). Suça sürüklenmiş çocukların yeniden toplumsallaşma sürecinde ve insan hakları bağlamında sosyal hizmet yaklaşımlarının yeri ve önemi. Tarih Okulu Dergisi (TOD), 7(18), 627-651.
  • Emran-Özbulak, B. ve Bulut-Serin, N. (2010). 9. sınıf öğrencilerinin ruhsal sorunları yaşama düzeyleri. 19. Eğitim Bilim Kurultayında Sunulmuştur. 16-18 Eylül Kıbrıs.
  • Ergin, A. (2014). Eğitimde etkili iletişim. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Kearney, C. A. (2016). Managing school absenteeism at multiple tiers. New York: Oxford University Press.
  • Kuş, Z. Karatekin, K. (2009). Öğrencilerin okul ortamında kurallara uygun davranma yeterliklerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 10(1), 183-196.
  • Gençlerde Uyum Problemleri. (2011). Millî Eğitim Bakanlığı aile ve tüketici hizmetleri. Ankara.
  • Ochoa, M. G., Lopez, E. E. ve Emler, N. P. (2007). Adjustment problems in the family and school contexts, attitude towards authority, and violent behavior at school ın adolescence adolescence, 42, 779-794.
  • Özbesler, C. Duyan, V. (2009). Okul ortamlarında sosyal hizmet. Eğitim ve Bilim, 34(154), 17-25.
  • Özmete, E. (2010). Sosyal hizmette sürdürülebilir kalkınma anlayışı: kavramsal analiz. Aile ve Toplum, 6(22), 79-90.
  • Pardeck, J. (2015). An ecological approach for social work practice. The Journal of Sociology and Social Welfare. 15(2), 133-142.
  • Selçuk, Z. (2004). Gelişim ve öğrenme. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Siporin, M. (1980). Ecological systems theory in social work. The Journal of Social and Social Welfare, 7(4), 507-532.
  • Srivasta, S. P. Singha, P. (2017). Adjustment problems of high and low academic achievers. International Journal of Advanced Education and Research, 2(4),175 - 181.
  • Teater, B. (2015). Sosyal hizmet kuram ve yöntemleri: uygulama için bir giriş (Çev. Seda Attepe Özden ve Burcu Yakut Çakar). Ankara: Nika Yayınevi.
  • Tejparkhiji, T. S. (2006). Self liberation from fear, worry and anger. India: Tej Gyan Foundation.
  • Vural, B. (2004). Öğrenci başarısı için aile-okul birlikteliği. İstanbul: Hayat Yayıncılık.
  • Zastrow, C. (2014). Sosyal Hizmete Giriş (Ed. Durdu Baran Çiftçi). Ankara: Nika Yayınevi.

MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ ÖĞRENCİLERİNİN OKULA UYUM SÜREÇLERİ HAKKINDA NİTEL BİR ARAŞTIRMA

Yıl 2018, Cilt: 7 Sayı: 3, 1995 - 2012, 15.09.2018

Öz

Nitel
desende tasarlanmış bu araştırmanın amacı, Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi 9.
sınıf öğrencilerinin okula uyum süreçlerini zorlaştıran nedenleri, okul sosyal
hizmeti bağlamında ortaya çıkartmaktır. Araştırmanın çalışma grubu, Sakarya’da
amaçlı örnekleme yöntemi ile seçilmiş üç farklı Mesleki ve Teknik Anadolu
Lisesindeki altı okul yöneticisi ve bir rehber öğretmendir. Araştırma verileri
üç bölümünden oluşan derinlemesine görüşme yöntemi ile toplanmıştır. Bu
kapsamda toplanan veriler nitel analize tabi tutulmuş; üç tema, dokuz koda
ayrılmıştır. Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi 9. sınıf öğrencilerinin
ortaöğrenim disiplin yönetmeliğini bilmemeleri, akademik başarılarının düşük
olması ve 9. sınıflarda haftada 40 saat kültür dersi ağırlıklı yoğun bir
program uygulanması, okul ortamına uyum sürecini zorlaştırmaktadır. Uyum
problemi en fazla dışsal davranış problemi olarak yansımaktadır. 10. sınıfta
alan seçimi büyük oranda uyum problemini ortadan kaldırmaktadır. 9. sınıfların
oryantasyon süreçlerinin kısa sürede ve başarılı bir şekilde tamamlanabilmesi
için okul sosyal hizmet uzmanlarına gereksinim vardır.

Kaynakça

  • Aydın, A. (2014). Eğitim psikolojisi gelişim-öğrenme-öğretim. Ankara: Pegem Akademi.
  • Binbaşıoğlu, C. (1995). Okullarda öğretim sorunları. Ankara: Eğit-Der Yayınları.
  • Budak, S. (2009). Psikoloji sözlüğü. Ankara: Bilim ve Sanat Yayınları.
  • Çiçek-Sağlam, A. ve Topçu, Ç. (2015). 9. sınıf rehberlik programının öğrenci görüşlerine göre değerlendirilmesi. Kalem Eğitim ve İnsan Bilimleri Dergisi, 5(1), 171-210.
  • Dağ, A. (2017). Okul sosyal hizmeti. İstanbul: Açılım Kitap.
  • Danış, M. Z. (2006). Davranış bilimlerinde ekolojik sistem yaklaşımı. Aile ve Toplum, 3(9), 45-53.
  • Danış, M. Z. ve Şahbikan, İ. (2014). Suça sürüklenmiş çocukların yeniden toplumsallaşma sürecinde ve insan hakları bağlamında sosyal hizmet yaklaşımlarının yeri ve önemi. Tarih Okulu Dergisi (TOD), 7(18), 627-651.
  • Emran-Özbulak, B. ve Bulut-Serin, N. (2010). 9. sınıf öğrencilerinin ruhsal sorunları yaşama düzeyleri. 19. Eğitim Bilim Kurultayında Sunulmuştur. 16-18 Eylül Kıbrıs.
  • Ergin, A. (2014). Eğitimde etkili iletişim. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Kearney, C. A. (2016). Managing school absenteeism at multiple tiers. New York: Oxford University Press.
  • Kuş, Z. Karatekin, K. (2009). Öğrencilerin okul ortamında kurallara uygun davranma yeterliklerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 10(1), 183-196.
  • Gençlerde Uyum Problemleri. (2011). Millî Eğitim Bakanlığı aile ve tüketici hizmetleri. Ankara.
  • Ochoa, M. G., Lopez, E. E. ve Emler, N. P. (2007). Adjustment problems in the family and school contexts, attitude towards authority, and violent behavior at school ın adolescence adolescence, 42, 779-794.
  • Özbesler, C. Duyan, V. (2009). Okul ortamlarında sosyal hizmet. Eğitim ve Bilim, 34(154), 17-25.
  • Özmete, E. (2010). Sosyal hizmette sürdürülebilir kalkınma anlayışı: kavramsal analiz. Aile ve Toplum, 6(22), 79-90.
  • Pardeck, J. (2015). An ecological approach for social work practice. The Journal of Sociology and Social Welfare. 15(2), 133-142.
  • Selçuk, Z. (2004). Gelişim ve öğrenme. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Siporin, M. (1980). Ecological systems theory in social work. The Journal of Social and Social Welfare, 7(4), 507-532.
  • Srivasta, S. P. Singha, P. (2017). Adjustment problems of high and low academic achievers. International Journal of Advanced Education and Research, 2(4),175 - 181.
  • Teater, B. (2015). Sosyal hizmet kuram ve yöntemleri: uygulama için bir giriş (Çev. Seda Attepe Özden ve Burcu Yakut Çakar). Ankara: Nika Yayınevi.
  • Tejparkhiji, T. S. (2006). Self liberation from fear, worry and anger. India: Tej Gyan Foundation.
  • Vural, B. (2004). Öğrenci başarısı için aile-okul birlikteliği. İstanbul: Hayat Yayıncılık.
  • Zastrow, C. (2014). Sosyal Hizmete Giriş (Ed. Durdu Baran Çiftçi). Ankara: Nika Yayınevi.
Toplam 23 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Adem Dağ

Yayımlanma Tarihi 15 Eylül 2018
Gönderilme Tarihi 28 Eylül 2018
Kabul Tarihi 28 Eylül 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 7 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Dağ, A. (2018). MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ ÖĞRENCİLERİNİN OKULA UYUM SÜREÇLERİ HAKKINDA NİTEL BİR ARAŞTIRMA. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 7(3), 1995-2012.

27712  27714 27715