Tarama
modeliyle yürütülmüş olan bu araştırmanın amacı Kafkas Üniversitesinde öğrenim
gören Türkçe öğretmeni adaylarının yabancı uyruklu öğrencilerin sorunlarına
ilgi durumlarını incelemektir. Örneklemin basit seçkisiz örnekleme yöntemiyle
belirlendiği araştırmaya Kafkas Üniversitesinde öğrenim gören 144 Türkçe
öğretmeni adayı katılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Polatcan,
Bozkırlı ve Er (2018) tarafından geliştirilmiş olan “Yabancı Uyruklu Öğrenci
Sorunlarına İlgi Ölçeği” kullanılmıştır. Ölçek “kültürel sorunlara ilgi”,
“sosyoekonomik sorunlara ilgi”, “ders dışı sorunlara ilgi” ve “ders içi
sorunlara ilgi” isimli dört alt boyut ve 21 maddeden oluşmaktadır. Veri
analizinde SPSS 17.0 paket programının kullanıldığı araştırmanın sonucunda
Türkçe öğretmeni adaylarının yabancı uyruklu öğrencilerin sorunlarına orta
düzeyde ilgi duydukları, yabancı uyruklu öğrencilerin sorunlarına ilgilerinin
cinsiyetlerine ve memleketlerinde mülteci kampı bulunma durumuna göre
farklılaşmadığı ayrıca ölçek maddelerine katıldıkları veya kısmen katıldıkları
tespit edilmiştir.
Yabancı uyruklu öğrenci sorun Türkçe öğretmeni adayı nicel araştırma
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Mart 2019 |
Gönderilme Tarihi | 1 Nisan 2019 |
Kabul Tarihi | 2 Nisan 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 8 Sayı: 1 |