İlişkisel
tarama modelinde yapılan araştırmada Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri
Eğitimi (BÖTE) öğrencilerinin web pedagojik içerik bilgisi, program
yaklaşımları ve öz düzenleyici öğrenme beceri düzeylerinin ve aralarındaki
ilişki düzeylerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Örneklem Türkiye’deki ADIM
Konsorsiyumu Üniversitelerinden Aydın Adnan Menderes Üniversitesi, Pamukkale
Üniversitesi, Süleyman Demirel Üniversitesi,
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi ve Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi
BÖTE bölümüne devam eden toplam 458 öğrenciden oluşmaktadır. Veri toplama aracı
olarak Horzum (2011) tarafından Türkçeye uyarlanan “Web Pedagojik İçerik Bilgisi Ölçeği”, Cheung ve Wong (2002)
tarafından geliştirilen ve Eren (2010) tarafından Türkçeye uyarlanan “Program Yönelimleri Envanteri” ve Turan
(2009) tarafından geliştirilen “Öz
Düzenleyici Öğrenme Becerileri Ölçeği” kullanılmıştır. Verilerin analizinde
frekans, yüzde, aritmetik ortalama, Kruskal-Wallis H testi, Mann-Whitney U
testi, Spearman Sıra Farkları korelasyon testi kullanılmıştır. Bulgulara göre
BÖTE öğrencilerinin web pedagojik içerik bilgisi, program yaklaşımları ve öz
düzenleyici öğrenme becerileri düzeylerinin cinsiyet, sınıf ve mezun olunan
lise türü değişkenlerine göre anlamlı olarak farklılaştığı; alt boyutlar
arasında düşük, orta ve yüksek düzeyde anlamlı ilişkiler olduğu belirlenmiştir.
BÖTE öğrencileri web pedagojik içerik bilgisi program yaklaşımları öz düzenleyici öğrenme becerileri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 3 Ekim 2019 |
Gönderilme Tarihi | 1 Mart 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 8 Sayı: 3 |