Bu
araştırmanın amacı, Sosyal Bilgiler öğretmen adaylarının iletişim becerilerinin
çeşitli değişkenler açısından incelenmesidir. Araştırmanın katılımcılarını,
2017-2018 eğitim öğretim yılı bahar döneminde Aydın Adnan Menderes Üniversitesi
ve Uşak Üniversitesi Eğitim Fakültelerinin Sosyal Bilgiler Öğretmenliği
bölümünde 1., 2., 3., ve 4. sınıflarda öğrenim gören 249 öğretmen adayı
oluşturmuştur. Araştırmada, tarama modeli uygulanmıştır. Araştırma için
öncelikle literatür taraması yapılmış olup ardından kişisel bilgi formu ve
iletişim becerileri envanteri aracılığıyla Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının
iletişim becerilerine ilişkin veriler toplanmıştır. Verilerin analizinde
t-testi ve tek yönlü varyans analizi gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonucunda
elde edilen bulgulara bakıldığında, Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının iletişim
beceri düzeylerinin yüksek olduğu, davranışsal boyuttaki iletişim becerileri
puanlarının, zihinsel ve duygusal boyuttaki iletişim becerileri puanlarından
daha yüksek olduğu görülmüştür. Öğretmen adaylarının iletişim becerileri
cinsiyete, akademik başarıya, sınıf düzeyine göre anlamlı farklılık
gösterirken; öğrenim görülen lise, üniversite, anne - baba mesleği, aile gelir
düzeyi, kardeş sayısı, uzun süre yaşamış oldukları yerleşim birimi ve teknoloji
kullanma sıklıklarına göre anlamlı farklılık göstermediği belirlenmiştir.
Sosyal bilgiler sosyal bilgiler öğretmen adayları iletişim becerisi sosyal beceri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Aralık 2019 |
Gönderilme Tarihi | 20 Şubat 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 8 Sayı: 4 |