Araştırmanın amacı okuma güçlüğü yaşayan bir “evde eğitim öğrencisinin” okuma becerilerinin geliştirilmesidir. Bu amaçla önce öğrencinin mevcut okuma durumu belirlenmiş, daha sonra rehberli okuma yönteminin kullanıldığı 24 saat süren okuma çalışmaları yapılmıştır. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden deneysel desenler içerisindeki tek denekli araştırma deseni kullanılmıştır. Araştırmanın verileri Akyol (2010) tarafından Haris ve Sipay (1990), Ekwall ve Shanker (1988)ve May’dan (1986) uyarlanan “Yanlış Analiz Envanteri”, yansıtıcı günlükler ve video kayıtları aracılığıyla toplanmıştır. Uygulama öncesi yapılan değerlendirme sonucuna göre öğrencinin okuma düzeyinin endişe düzeyinde olduğu belirlenmiştir. Ayrıca öğrencinin okuma sırasında ekleme yapma, atlayıp geçme, yanlış okuma ve tekrar ederek okuma gibi akıcılığa engel olan hatalar yaptığı, noktalama işaretlerine ve vurgulamalara dikkat etmediği belirlenmiştir. Uygulamanın ardından yapılan değerlendirmeye göre öğrencinin öğretim düzeyine ilerlediği, okuma sırasında yaptığı hataların azaldığı ve okuma hızının arttığı sonucuna ulaşılmıştır.
Çalışmanın hazırlanmasında değerli katkılarından dolayı Doç. Dr. Nihan DEMİRKASIMOĞLU'na teşekkür ederiz.
The aim of the research is to improve the reading skills of a home-schooled student who has reading difficulties. For this purpose, the current reading status of the student was first determined, and then reading studies that took 24 hours were conducted by using the guided reading method. In the research, a single-subject research pattern, which is one of the quantitative research methods, is used. The data of the study were collected through “False Analysis Inventory,” that was adapted from Haris and Sipay (1990), Ekwall and Shanker (1988) and May (1986), and reflective diaries and video recordings by Akyol (2010). According to the results of the evaluation made before the application, the reading level of the student was determined to be at the level of anxiety. Moreover, it was determined that the student made mistakes that prevent fluency such as adding, skipping, reading wrong, and repeatedly reading, and did not pay attention to punctuation marks or syllables. According to the evaluation made after the application, it was concluded that the student progressed at the level of education, his mistakes during reading decreased, and his speed of reading increased.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Ocak 2020 |
Gönderilme Tarihi | 16 Mayıs 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 2 Sayı: 1 |