Yıl 2015, Cilt 1 , Sayı 2, Sayfalar 23 - 36 2015-11-01

Telif Hukukunda Eğitim İstisnası
EDUCATIONAL EXCEPTION TO COPYRIGHT LAW

Hayri BOZGEYİK [1]


Eğitim istisnasından yararlanma şartlarının 5846 Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanununda yeterince açık olmadığı görülmektedir. Bilimsel görüşler ve yargı kararlarında yer alan eser sahipliği haklarını çok güçlü koruma eğilimi, bu istisnadan yararlanma şartlarının daha açık bir şekilde belirlenmesini gerektirmektedir. Birçok yargı kararı, eğitim istisnasına ilişkin düzenlemeleri işlevsiz hükümler seviyesine indirgemektedir. Yargı mercilerinden, kanuna makul sebeplerle konulan bu istisnalardan yararlanmayı mümkün kılacak ve cesaretlendirecek kararlar vermeleri beklenmektedir.

The conditions of benefiting from the educational exception seem not to be sufficiently clear in the Turkish Law No. 5846 on Intellectual and Artistic Works. The tendency of very strong protection of ownership rights located in the scientific opinions and the judicial decisions requires a clearer determination for the conditions of benefiting from this exception. Many judicial decisions are reducing the legislation on educational exception to nonfunctional provisions. It is expected from judicial authorities to render decisions which enable and encourage the use of these exceptions, enacted in the Law no. 5836 with rational reasons
  • Arslanlı, Halil, Fikri Hukuk Dersleri II, Fikir ve Sanat Eserleri, İstanbul 1954.
  • Ateş, Mustafa, Fikir ve Sanat Eserleri Üzerin- deki Hakların Kapsamı ve Sınırlandırılması, Ankara 2003.
  • Ayiter, Nuşin, Hukukta Fikir ve Sanat Ürünle- ri, Ankara 1981.
  • Erel, Şafak, Türk Fikir ve Sanat Hukuku, An- kara 2009.
  • Hirsch, Ernst, Hukuki Bakımdan Fikri Say, C.II, İstanbul 1943.
  • Karahan, Sami/Suluk, Cahit/Saraç, Tahir/Nal, Temel, Fikri Mülkiyet Hukukunun Esasları, Ankara 2013.
  • Öztan, Fırat, Fikir ve Sanat Eserleri Hukuku, Ankara 2008.
  • Öztrak, İlhan, Fikir ve Sanat Eserleri Üzerin- deki Haklar, Ankara 1977.
  • Suluk, Cahit/Orhan, Ali, Uygulamalı Fikri Mülkiyet Hukuku, C.II, Genel Esaslar Fikir ve Sanat Eserleri, İstanbul 2005.
  • Tekinalp, Ünal, Fikri Mülkiyet Hukuku, İstan- bul 2012.
  • Yavuz, Levent/Alıca, Türkay/Merdivan, Fet- hi, Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu Yorumu, Ankara 2013.
Birincil Dil tr
Konular Hukuk
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yazar: Hayri BOZGEYİK

Tarihler

Başvuru Tarihi : 3 Kasım 2015
Kabul Tarihi : 28 Eylül 2020
Yayımlanma Tarihi : 1 Kasım 2015

Bibtex @konferans bildirisi { tfm228829, journal = {Ticaret ve Fikri Mülkiyet Hukuku Dergisi}, issn = {2149-4576}, eissn = {2149-6250}, address = {}, publisher = {Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi}, year = {2015}, volume = {1}, pages = {23 - 36}, doi = {}, title = {Telif Hukukunda Eğitim İstisnası}, key = {cite}, author = {Bozgeyi̇k, Hayri} }
APA Bozgeyi̇k, H . (2015). Telif Hukukunda Eğitim İstisnası . Ticaret ve Fikri Mülkiyet Hukuku Dergisi , 1 (2) , 23-36 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/tfm/issue/21330/228829
MLA Bozgeyi̇k, H . "Telif Hukukunda Eğitim İstisnası" . Ticaret ve Fikri Mülkiyet Hukuku Dergisi 1 (2015 ): 23-36 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/tfm/issue/21330/228829>
Chicago Bozgeyi̇k, H . "Telif Hukukunda Eğitim İstisnası". Ticaret ve Fikri Mülkiyet Hukuku Dergisi 1 (2015 ): 23-36
RIS TY - JOUR T1 - Telif Hukukunda Eğitim İstisnası AU - Hayri Bozgeyi̇k Y1 - 2015 PY - 2015 N1 - DO - T2 - Ticaret ve Fikri Mülkiyet Hukuku Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 23 EP - 36 VL - 1 IS - 2 SN - 2149-4576-2149-6250 M3 - UR - Y2 - 2020 ER -
EndNote %0 Ticaret ve Fikri Mülkiyet Hukuku Dergisi Telif Hukukunda Eğitim İstisnası %A Hayri Bozgeyi̇k %T Telif Hukukunda Eğitim İstisnası %D 2015 %J Ticaret ve Fikri Mülkiyet Hukuku Dergisi %P 2149-4576-2149-6250 %V 1 %N 2 %R %U
ISNAD Bozgeyi̇k, Hayri . "Telif Hukukunda Eğitim İstisnası". Ticaret ve Fikri Mülkiyet Hukuku Dergisi 1 / 2 (Kasım 2015): 23-36 .
AMA Bozgeyi̇k H . Telif Hukukunda Eğitim İstisnası. TFM. 2015; 1(2): 23-36.
Vancouver Bozgeyi̇k H . Telif Hukukunda Eğitim İstisnası. Ticaret ve Fikri Mülkiyet Hukuku Dergisi. 2015; 1(2): 23-36.